امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آرتریت ایدپوپاتیک جوانان

#1
Rainbow 
آرتریت روماتویید جوانان (به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انگلیسی : Juvenile idiopathic arthritis) یا (JRA) شایعترین شکل ورم مفصلی (آرتریت) پایدار در کودکان است. بیشترین بروز این بیماری در اوایل دهه دوم زندگی است. به طرو کلی در صورتیکه در فرد زیر ۱۶ سال آرتریت بدون علت مشخص به مدت حداقل ۶ هفته پایدار بماند تشخیص این بیماری داده می‌شود.
آرتریت جوانان با شروع سیستمیک
این نوع از بیماری در هر دو جنس شیوع یکسانی داشته و با علایم تب، بدحالی، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماکولهای اریتماتو در تنه و اندامها و بزرگی کبد و غدد لنفاوی مشخص می‌شود. همچنین بیماران دچار تحریک پذیری و دردهای عضلانی و مفصلی می شوند. ممکن است آرتریت در هفته‌های اول بروز بیماری و حتی تا ۶-۸ ماه پس از شروع جزو علایم دیده نشود. از عوارض دیگر بیماری پری کاردیت، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پلوریت ، سروزیت شکمی و تاخیر در رشد (به علت استفاده از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
استروئیدها در درمان) است.
تشخیص
در آزمایش خون ممکن است این علایم به نفع بیماری دیده شود: آرتریت جوانان چند مفصلی (Polyarticular)
در این نوع معمولن بیش از ۵ مفصل در مدت ۶ ماه درگیر هستند. این نوع خود دو حالت دارد حالت سرونگاتیو که پاسخ درمانی خوبی دارد و حالت سروپوزیتیو با پاسخ درمانی ضعیف. در ۵۰ درصد موارد این بیماری پیشرونده است. بیشترین مفاصل درگیر، شامل مفاصل کوچک دست و پا هستند.
آرتریت جوانان Pauciarticular
گرفتاری مفصلی در کمتر از ۴ مفصل دیده می شود. این نوع در سنین پایینتر دخترها را درگیر و در نهایت می تواند منجر به یوویت با سیر مزمن شود و در سنین بالاتر بیشتر پسرها را درگیر کرده و عارضه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اسپوندیلیت آنکیلوزان را دارد. مفاصل درگیر در سنین کم شامل زانو، مچ پا و آرنج و در سنین بالاتر زانو، مچ و متاکارپوفالنژیال‌ها هستند. در ۵۰ درصد این بیماران ANA مثبت است.
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  با انواع سردرد آشنا شوید (فشاری، آرتریت سلول ژانت و نورالژی عصب سه قلو)
Thumbs Up تشخیص زودهنگام علائم آرتریت روماتوئید ممکن است!
  چرا سکته قلبی در جوانان زیاد شده است؟
  همه چیز درباره ی آرتریت روماتویید
  چگونه از آرتریت انگشتان خلاق شویم؟
  لاپاراسکوپی بهترین گزینه برای جراحی جوانان
  جوانان حواسشان به صرع باشد
  با بیماری آرتریت چه کنیم
  قلیان سرگرمی جوانان یا تهدید!
  آرتریت را چگونه بشناسیم و درمان کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان