امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هوش مصنوع : وقتي يک نرم افزار تست تورينگ را با موفقيت پشت سر مي گذارد

#1
یک برنامه کامپیوتری بالاخره موفق شد با گمراه کردن تعدادی دانشمند نام خود را در تاریخ هوش مصنوعی ثبت کند. شاید شما هم نام تست تورینگ را شنیده باشید. تستی که به نام مهندس مشهور الن تورینگ و اختراع خود او می‌باشد. تست تورینگ به شکل خلاصه از سه عنصر ماشین، انسان و قاضی انسان تشکیل شده که قاضی باید با پرسش و پاسخ و بدون دیدن دو عنصر دیگر، انسان بودن یا ماشین بودن هر یک را تشخیص دهد. در تست تورینگ اگر ماشین بتواند یک قاضی از سه قاضی را گمراه کند، برنده این تست است.

حالا در مسابقه ای که توسط دانشگاه ریدینگ انگلستان برگزار شده، یک برنامه کامپیوتری متعلق به گروهی روسی، توانست 33 درصد از دانشمندان این مسابقه که همگی به عنوان قاضی شرکت کرده بودند را در 5 دقیقه گمراه کند و خود را یک پسر 13 ساله اکراینی به نام Eugene Goostman جا بزند.
تمامی فرآیند پرسش و پاسخ این مسابقه به دلیل لو نرفتن انسان و ماشین به وسیله پیام‌های متنی مخابره می‌شود. حالا سازندگان روسی این ماشین می‌توانند با افتخار عنوان هوشمندترین هوش مصنوعی دنیا را برای اختراع خود ثبت کنند.البته طبیعتا نگرانی‌هایی جدی نیز به واسطه تولید چنین اختراعاتی وجود دارد.
کوین وارویک یکی از محققین دانشگاه کاونتری در همین باره می‌گوید:
«داشتن کامپیوتری که می‌تواند خود را جای کس دیگری جا بزند و انسان را گول بزند، می‌تواند روزی منتج به جرم‌های سایبری اتفاقی که استفن هاوکینگ و تعدادی از همکارانش نیز مدتی قبل در نامه ای سرگشاده به رؤسای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دنیا نسبت به وقوع آن در آینده ای نزدیک هشدار داده بودند.هیجان و شور ورود به عرصه‌های هوش مصنوعی انصافا برای هر شرکت و مهندسی وسوسه کننده است، اما در کنار آن نیز باید ساز و کاری برای کنترل چنین اختراعاتی وجود داشته باشد. خوشحالیم که حداقل این ماشین فعلا به دست NSA آمریکا نخواهد افتاد!
هوش مصنوع : وقتي يک نرم افزار تست تورينگ را با موفقيت پشت سر مي گذارد 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان