امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 4.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها

#1
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اوگی و سوسکها (به انگلیسی: Oggy and the Cockroaches) یک سریال انیمیشن فرانسوی است که ساخت آن از سال ۱۹۹۸ میلادی توسط شرکت Gaumont Film Company سازنده سریال محبوب Space Goofs و به کارگردانی Olivier Jean Marie آغاز شده است.

داستان درباره‌ٔ یک گربهٔ آبی رنگ شنگول و تنبل به نام اوگی است که بیشتر وقتش را به تماشای تلویزیون و آشپزی می‌گذراند و تلاش می‌کند زندگی آرامی داشته باشد اما ۳ سوسک مزاحمی که در خانهٔ او زندگی می‌کنند تا آنجا که می‌توانند او را آزار می‌دهند، این سوسک‌ها که Joey ، dee dee ، marky نام دارند (نام آنها از نام اعضای یک گروه معروف Punk rock به اسم Ramones گرفته شده‌است) بیشتر گاه‌ها به غارت غذاهای موجود در یخچال مشغولند و همیشه از ویران کردن زندگی اوگی لذت می‌برند .

اوگی و سوسکها یک انیمیشن بسیار خنده‌دار شبیه به جد خود تام و جری است با این تفاوت که بسیار امروزی‌تر شده و شخصیتهای آن تغییر پیدا کرده‌است اما کماکان سقوط اشیایی شبیه میز آهنگری، پیانو و ... در آن مرسوم است که گاهی پا را از آن هم فراتر گذاشته و از اتوبوس، زیر دریایی و سفینهٔ فضایی هم بهره می‌برد تا صدای قهقه‌ٔ کودکان را بلندتر کند.

با اینکه این انیمیشن برای کودکان تهیه شده‌است اما افراد بزرگسال زیادی را نیز مجذوب خود کرده است. شیطنت‌ها، خِنگی و لودگی شخصیت‌های انیمیشن همراه با صداگذاری بسیار عالی و فضای ساده‌ای که به همراه دارد خنده را بر لبان کوچک و بزرگ می‌نشاند و در لابه‌لای این خنده بازار نکات آموزشی و مفیدی را نیز به مخاطبان خردسال خود منتقل می‌نماید.

اوگی و سوسک‌ها هم اکنون از کانال‌های تلویزیونی ۱۸ کشور گوناگون از جمله ایران پخش می‌شود که این امر نشان دهندهٔ محبوبیت بسیار بالای آن در میان مردم است. اگر تا به حال موفق به دیدن این انیمیشن نشده اید شبکه ماهواره‌ای gulli فرانسه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

شخصیت‌ها

اوگی(oggy)

شخصیت اصلی انیمیشن که رفتاری غیر عادی شبیه به شخصیت گارفیلد دارد. اوگی معمولأ مشغول تماشای تلویزیون است یا به کارهای خانه می‌پردازد، البته اگر سوسک‌ها راحتش بگذارند! اوگی هنر دوست است و از باغبانی و گوش کردن به موسیقی لذت می‌برد.او دارای خانواده‌ای نیز هست که هر از چند گاه یکبار به داستان وارد می‌شوند.از جمله خواهری که همواره سوار بر یک اسکیت است و مادربزرگی که با وجود پیری در گرفتن سوسک‌ها استاد است!

جویی(joey)

سر دسته‌ٔ سوسک‌هاست و با وجود اینکه کوچک‌ترین عضو گروه است اما بیشتر مواقع همهٔ آتش‌ها از زیر سر آن بلند می‌شود و حتی اگر لازم ببیند به تنهایی هم وارد عمل می‌شود. جویی با هوش‌ترین عضو گروه سه نفرهٔ سوسک‌ها است و همچنین بسیار بلند پرواز.

دی دی(dee dee)

سوسک چاق و قد کوتاه داستان که همیشه گرسنه است و همه چیز را با دهان گشاد نارنجی رنگش درسته می‌بلعد کمی هم عقلش سر جایش نیست. خوراک او مشخص نیست و از مواد درون یخچال تا جانداران از جمله انبوهی از ماهیان و حشره‌های زنده تشکیل می‌شود.

مارکی (marky)

این یکی خونسرد و کمی فهمیده‌تر است ولی سر و گوشش بیش از حد می‌جنبد و عاشق هر چیزی است! برایش فرقی نمی‌کند که طرف یک انسان باشد یا یک عروسک . در یکی از داستان‌ها که او رقیب عشقی اوگی می‌شود آشکار می‌شود که وی در جایی از خانه انبوهی از عکس‌های مربوط به زنان مشهور و بازیگر را نگاه می‌دارد.

جک (jack)

گربهٔ سبز رنگ داستان، شخصیتی عصبانی و صد البته مغرور که به عنوان نقش مکمل اوگی قرار می‌گیرد و همیشه سوسک‌ها برایش سنگ تمام می‌گذارند و حسابی از خجالتش در می‌آیند. جک برای از میان بردن سوسک‌ها دست به هر گونه اختراع و اکتشافی می‌زند، از ربات گرفته تا معجون‌های سحرآمیز. جک پسر عموی اوگی می‌باشد و بیشتر وقتش را در خانهٔ او می‌گذارند و به اوگی کمک می‌کند تا نقشه‌های شیطانی سوسک‌ها را بر هم بزنند اما هیچ وقت این دو با هم سر سازگاری ندارند و دوست یا دوشمن بودن آنها به هیچ وجه قابل تشخیص نیست.

باب(bob)

یک سگ تنومند است که در همسایگی اوگی زندگی می‌کنند، یک شخصیت کاملاً تکراری همانند سگ خاکستری کارتون تام و جری می‌باشد. باب می‌خواهد یک زندگی آرام و بدون سر و صدا داشته باشد اما بشرطی که شخصیت‌های دیگر داستان بگذارند چون معمولأ یا موشک خانه‌اش را خراب می‌کند و یا مورد اصابت چیزی قرار می‌گیرد، در اینصورت تنها کاری که می‌کند اینست که گربه‌ها را با دیوار یکی کند. او دارای باغچه‌ای زیبا است که همواره به آن می‌رسد و تلاش می‌کند آن را به بهترین وضع بیاراید ولی بیشتر گاه‌ها این باغچه به دست اوگی و سوسک‌ها نابود می‌شود.

************************

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1

تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1
پاسخ
 سپاس شده توسط شیدا18 ، னιSs~டεனσή ، serpico ، ☭Nicola☭ ، Apathetic ، maynaz90 ، مهشید.ب ، ƝeGaЯ ، ッツ محمـב هـاבے ツッ
آگهی
#2
من که خیلی دوستشون دارم!!!Heart
پاسخ
 سپاس شده توسط ƝeGaЯ ، ッツ محمـב هـاבے ツッ
#3
من خیلی دلم برای اوگی میسوزهAngelکارتون قشنگیه
         دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
موزیک ویدیو چی شد صدات قطع شد آرمین 2AFM                                         
تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1تاریخچه انیمیشن اوگی و سوسک‌ها 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام انیمیشن محبوب را انتخاب میکنید ؟(بروز رسانی شد)
  بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۰؛ جذاب و مهیج
  اولین تصاویر از کاراکتر صداگذاری‌شده توسط جانی دپ در انیمیشن Puffins
  اولین تریلر انیمیشن The Boss Baby: Family Business منتشر شد
  تاریخ انتشار انیمیشن Transformers: War For Cybertron Earthrise مشخص شد
  نخستین تصاویر انیمیشن Minions Holiday Special به زمان پخش آن اشاره دارند
  تریلر انیمیشن Once Upon a Snowman ماجراجویی اولاف برای یافتن هویتش را نشان می‌دهد
  نگاهی به انیمیشن لاک پشتهای نینجا+چند عکس زیبا ازشون!
  اولین تریلر انیمیشن سریالی Animaniacs منتشر شد
  انیمیشن سریالی Archer برای فصل دوازدهم تمدید شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان