امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برزيل سه بر دو ايران را از پيش رو برداشت

#1
تيم ملي واليبال ايران در سومين ديدار خود در رقابت‌هاي ليگ جهاني 2014 مقابل برزيل مغلوب شد.
تيم ملي واليبال ايران پس از قبول دو شکست برابر ايتاليا در هفته دوم رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال 2014 امروز و در هفته سوم به مصاف برزيل رفت؛ برزيل تيمي قدرتمند است که البته امسال پيش از اين نتايج خوبي کسب نکرده بود. اين تيم در دو بازي اول و دوم خود در ليگ جهاني سال 2014 در بازي خانگي مغلوب ايتاليا شد و در دو بازي بعدي نيز تنها يک پيروزي برابر لهستان به دست آورد. تيم ايران هم از دو بازي گذشته خود، دو شکست در کارنامه دارد.

جدال شاگردان کواچ و رزنده با نتيجه 3 بر 2 ( 25 بر 23 - 28 بر 30 - 26 بر 28 - 25 بر 23 - 15 بر 13) به سود تيم ملي واليبال برزيل و شاگردان رزنده خاتمه پيدا کرد.

اسلوبودان کواچ پس از برگزاري چهار جلسه تمرين در سالن جيناسيو ايبيراپوئراي شهر سائوپائولو 12 بازيکن را براي رويارويي با برزيل انتخاب کرد؛ سعيد معروف، مهدي مهدوي، امير غفور، شهرام محمودي، سيد محمد موسوي، آرمين تشکري، سامان فائزي، فرهاد قائمي، عليرضا مباشري، مجتبي ميرزاجانپور، ميلاد عبادي‌پور و عبدالرضا عليزاده بازيکناني هستند که کواچ آنها را انتخاب کرد. با نظر کواچ در اين دو مسابقه آرمين تشکري جايگزين عادل غلامي شد تا تيم ملي ايران با يک تغيير نسبت به بازي با ايتاليا به ميدان برود.

براي برزيل در اين مسابقه برونو رزنده، ايزاک سانتوس، والاس ده سوزا، سيدني دوس سانتوس (سيدائو)، ليندرو ويسوتو، موريلو اندرس، ريکاردو لوکارلي، لوئيز فيليپه فونتلس، لوکاس ساتکمپ، مائوريکو سيلوا، ماريو پدريرا جونيور و رافائل اليويرا به ميدان رفتند.

ست نخست؛ 25 بر 23 به سود برزيل

شاگردان کواچ بازي را تقريبا خوب شروع کردند، اما برزيلي‌ها با حمايت هواداران خود توانستند اختلاف را با ايران ايجاد کنند. در امتياز 8 بر 4 به سود برزيل تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند، اما پس از آن با سرويس‌هاي خوب محمد موسوي اختلاف کمتر شد. در ادامه مسابقه اشتباهات هر دو تيم در زدن سرويس زياد شد تا شاگردان رزنده توانستند امتياز 16 را در حالي که ايران در امتياز 13 بود کسب کنند تا تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند.

زماني که بازي 19 بر 14 شد کواچ با عصبانيت درخواست وقت استراحت کرد، چراکه بازيکنانش اشتباهات زيادي داشتند؛ در ادامه عبادي‌پور، موسوي، معروف و قائمي سرويس‌هاي خود را به تور زدند تا در امتياز 23 بر 20 کواچ دست به دو تعويضه بزند و غفور و مهدوي را وارد زمين کند. در امتياز 24 بر 20 کواچ درخواست وقت استراحت فني کرد و پس از آن ملي‌پوشان ايران توانستند اختلاف را کم کنند تا رزنده در امتياز 24 بر 22احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت کند. اين ست با نتيجه 25 بر 23 به سود طلايي‌پوشان برزيل خاتمه پيدا کرد.

ست دوم؛ 30 بر 28 به سود ايران

در اين ست بازهم تيم‌ها در امتياز 8 بر 4 به سود برزيل به وقت استراحت فني اول رفتند؛ در اين تايم کواچ بيشتر با عبادي‌پور صحبت کرد. در ادامه بازي سرويس‌هاي خوب اين بازيکن جوان موجب شد تا بازي در امتياز 8 بر 8 به تساوي کشيده شود و رزنده درخواست وقت استراحت فني کند. پس از آن برزيلي‌ها با عملکرد خوب خود توانستند 3 اختلاف امتياز ايجاد کنند و در امتياز 16 بر 13 تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم رفتند. در اين ست پاس‌هاي پر اشتباه سعيد معروف موجب مي‌شد تا تيم ايران در حملات چندان زهردار ظاهر نباشد. اين ست شاهد بازي زيبايي از بازيکنان ايران بوديم و مجتبي ميرزاجان‌پور با ورودش به زمين امتيازهاي حساس و خوبي براي ايران به ارمغان آورد و تيم ايران با وجود مهدوي در دفاع هم عملکرد خوبي از خود به نمايش گذاشت.

کواچ در امتياز 23 بر 22 به سود برزيل درخواست وقت استراحت فني کرد، اما بازهم اشتباه در سرويس موجب شد تا بازي 24 بر 23 به نفع شاگردان رزنده شود و کواچ بازهم وقفه‌اي در بازي ايجاد کند. بازي با سرويس خوب محمد موسوي 25 بر 24 به سود ايران شد تا اين‌بار رزنده درخواست وقت استراحت کند. جدال تفکرات رزنده و کواچ در اين گيم بسيار ديدني بود تا اينکه ست دوم با نتيجه 30 بر 28 به سود ايران خاتمه پيدا کرد تا ايران با هدايت کواچ نخستين ست پيروز را تجربه کنند.

ست سوم؛ 28 بر 26 به سود ايران

در ست سوم بازي پاياپايي پيش رفت تا اينکه در امتياز 8 بر 7 به سود برزيل تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند. شاگردان رزنده در امتياز 11 بر 8 از ايران پيش افتادند، اما ايراني‌ها توانستند به بازي برگردند و در امتياز 13 بازي را به تساوي بکشانند. اين ست بسيار جذاب پيش رفت تا اينکه در امتياز 16 بر 15 به سود برزيل تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم رفتند. در ادامه اشتباهات بازيکنان برزيل و بازي خوب ملي‌پوشان ايران نتيجه 18 بر 17 به سود ايران شد تا بار ديگر رزنده احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فني کند، اما اين وقفه‌ها تاثيري در روند بازي خوب شاگردان کواچ نداشت، چراکه در ادامه بازي 20 بر 18 به سود ايران شد، اما دفاع خوب بازيکنان برزيل بازي را در امتياز 21 به تساوي کشاند تا اين بار نوبت کواچ باشد تا درخواست وقت استراحت کند.

برزيلي‌ها بازي را بهتر ادامه دادند تا در امتياز 24 بر 23 به سود برزيل بازهم کواچ درخواست وقت استراحت کند تا پس از آن خراب کردن سرويس توسط برزيلي‌ها موجب شود تا بازي در امتياز 24 به تساوي کشيده شود؛ عصبانيت رزنده در امتيازهاي پاياني در نوع خود جالب بود. بازي بسيار نزديک پيش رفت تا اينکه در امتياز 27 بر 26 به سود ايران که با تيزهوشي ميرزاجان‌پور به دست آمد رزنده درخواست وقت استراحت کند. اين ست در پايان با سرويس خوب آرمين تشکري 28 بر 26 به سود ايران خاتمه پيدا کرد.

ست چهارم؛ 25 بر 23 به سود برزيل

شاگردان کواچ در اين ست عملکرد خوبي داشتند و توانستند با تنيجه 6 بر 3 از برزيل پيش بيفتند تا رزنده درخواست وقت استراحت فني کند. بازيکنان ايران توانستند برتري خود را حفظ کنند و بازي را 8 بر 4 به سود خود کنند. بازيکنان بزرگي مانند لوکارلي، سيدائو، رزنده و... مقابل جواناني مانند عبادي‌پور، فائزي و ميرزاجان‌پور حرفي براي گفتن نداشتند تا اينکه تجربه آنها به دادشان رسيد و تيم‌ها در امتياز 9 بر 9 به تساوي رسيدند تا کواچ درخواست وقت استراحت کند. بازي تا امتياز 14 بر 14 هم مساوي پيش رفت، اما تک دفاع جوان خوش آتيه واليبال ايران يعني ميرزاجان‌پور توانست امتياز 15 را براي ايران به ارمغان آورد، اما اين برزيلي‌ها بودند که امتياز 16 را زودتر از ايران کسب کردند تا تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند. برزيلي‌ها در ادامه شرايط خوبي پيدا کردند و در سرويس عملکرد بسيار خوبي از خود نشان دادند تا اينکه نتيجه 22 بر 18 به سود طلايي‌پوشان شد. در امتياز 23 بر 19 به سود برزيل کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا شايد شاگردانش به بازي برگردند و همين اتفاق هم افتاد تا اينکه در امتياز 23 بر 21 به سود برزيل رزنده درخواست وقت استراحت کند. اين ست در پايان با نتيجه 25 بر 23 به سود برزيل خاتمه پيدا کرد.

ست پنجم؛ 15 بر 13 به سود برزيل

در اين ست کواچ ترکيب معروف، موسوي، قائمي، ميرزاجان‌پور، تشکري، محمودي براي شروع وارد ميدان کرد. بازي در اين ست پاياپايي پيش رفت، درحالي که رزنده تمام بازيکنان باتجربه خود را وارد ميدان کرده بود و نمي‌خواست بازنده باشد. در اين ست تيم ايران توانست بازي را 8 بر 7 به سود خود کند تا تيم‌ها به وقت استراحت فني اول بروند. سرويس خوب قائمي که با چاشني شانس هم همراه بود بازي را 9 بر 7 به سود ايران کرد تا رزنده مجبور شود درخواست وقت استراحت کند؛ وقت استراحت هاي متعدد مربيان در ست پنجم در نوع خود جالب بود. اين ست در با نتيجه 15 بر 13 به سود برزيل خاتمه پيدا کرد.

تيم ملي واليبال ايران فردا از ساعت 17:30 به وقت تهران در چهارمين مسابقه خود در رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال 2014 براي دومين بار به مصاف برزيل، پرافتخارترين تيم اين پيکارها خواهد رفت.

مردان ملي‌پوش برزيل در دوره‌هاي گذشته ليگ جهاني واليبال 17 مدال شامل 9 طلا، 4 نقره و 4 برنز کسب کرده‌اند و عنوان پرافتخارترين کشور اين رقابت‌ها را در اختيار دارند؛ تيم ملي واليبال برزيل در 9 دوره از 24 دوره گذشته ليگ جهاني واليبال يعني در سال‌هاي 1993، 2001، 2003 تا 2007، 2009 و 2010 مدال طلاي ليگ جهاني واليبال را به دست آورده است. همچنين در سال‌هاي 1995، 2002، 2011 و 2013 مدال نقره ليگ جهاني واليبال به تيم ملي واليبال مردان برزيل رسيد و در سال‌هاي 1990، 1994، 1999 و 2000 اين تيم به مدال برنز اکتفا کرد.
برزيل سه بر دو ايران را از پيش رو برداشت 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حمله به مجسمه رونالدو در زادگاهش واکنش تند خواهرش را در برداشت +عکس
  تاریخچه ورزشهاي رزمي و دفاع شخصي در ايران
  عكس - درخشش فرزند وين روني در سواحل برزيل
  بهروان پرده از راز های تبریز برداشت
  کی‌روش باید بماند و محصولش را برداشت کند
  كرار: ديگر به فوتبال مسخره ايران برنمي گردم
  ليگ ايران پرضررترين ليگ آسيا
  ايران جداي از کشورهاي عربي
Heart قهرماني در آسيا به نفع همه ايران خواهد بود
  ايران با 5 پله صعود صدرنشين آسيا شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان