امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا مردم سوریه همچنان خواستار ادامه حکومت "بشار اسد" در کشورشان هستند؟

#1
از زمان آغاز درگیری های مسلحانه در سوریه در سال 2011 کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنان مکررا این سخن را تکرار می کنند که نظام اسد فاقد مشروعیت عمومی است و تنها با کشتار مستمر مردم خود در قدرت باقی مانده است .
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشا تودی ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم "نایل بوئی" ، تحلیلگر و کارشناس سیاسی منتشر کرد و نوشت : پیروزی "بشار اسد" در انتخابات آزاد در سوریه نه تنها عمق و وسعت حمایت مردمی از دولت وی نشان داد بلکه تفسیری واضح برای حوادثی در طی سه سال گذشته در این کشور رخ داده ، به شمار می آید .

در اوج درگیری های داخلی که گروه های شبه نظامی مسلح و تروریست های خارجی بخش هایی از کشور سوریه را به کنترل خود درآورده اند . صندوق های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری تنها در مناطقی نصب گردید که در تسلط دولت بوده است . اسد موفق شد با جذب 88.7 درصد آرا نسبت به دو رقیب خود در موضع برتر قرار گرفته و بار دیگر در سمت ریاست جمهوری کشور باقی بماند .

در ادامه این مقاله آمده است : دلایل فراوانی وجود دارد که چرا "بشار اسد" _ علیرغم تمامی اتهامات بین المللی و معرفی وی بعنوان یک دیکتاتور _ قادر به جذب حمایت مردمی در صندوق های رای می باشد . پس از سه سال از درگیری های خونین که بسیاری از مناطق کشور را نیز بطور کامل تخریب کرده است ، اسد بعنوان تنها شخصیتی دیده می شود که قادر است ثبات و امنیت را به کشور بازگردانده

مردم سوریه حکومت خود را دولتی می دانند که برای تمامی اقلیت های مذهبی در کشور ارزش و اهمیت یکسانی قائل است . اسد در سال 2000 بطور رسمی فعالیت خود را در مقام یک رییس جمهور اصلاح طلب در سوریه آغاز کرد . وی اصلاحات اقتصادی گسترده ای در کشور اجرا نمود که از جمله آنها می توان به تقویت قدرت خرید مردم ، تشدید و حمایت در جذب توریست و نیز حمایت بی سابقه از بخش خصوصی اشاره نمود .

بخش درمان و آموزش نیز از سیاست های کارآمد اسد بی بهره نبوده و رسد قابل توجهی داشتند . بعلاوه اینکه سایر بخش های خدمات اجتماعی مشمول قانون پرداخت یارانه در دولت وی شدند . اگرچه بنا به تبلیغات هدفدار و هدایت شده بسیاری از رسانه های وابسته ، جنگ در سوریه یک جنگ طایفه ای و مذهبی عنوان شده است اما سوریه از دیرباز دارای فضایی آزاد و باز برای زندگی و فعالیت تمامی قومیت و مذاهب از جمله مسیحی ، علوی ، دروزی ، اقلیت کرد و اکثریت سنی بوده است .

این انتخابات بار دیگر مهر تائیدی بود برای این موضوع که چگونه اسد _ که متعلق به فرقه علویان در مذهب شیعه دین اسلام است _ می تواند حمایت همه جانبه جمعیت گسترده ای از اکثریت سنی های سوریه را جلب نماید . بی شک سوری های زیادی تمایل دارند بار دیگر اتحاد و امنیت به کشورشان بازگردد به همین دلیل به هر طریقی شده و از کشورهای دور و نزدیک خود را به سوریه رسانده تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند .

* مخالفان "اسد"
راشا تودی همچنین نوشت : گروه های مخالف دولت در سوریه و احزاب ضد اسد در سه دست طبقه بندی می شوند . نخستین دسته ، گروه مخالفان داخلی غیرپارلمانی هستند که از سوی "کمیته مشارکت ملی در تغییرات دموکراتیک" تشکیل شده و مخالف مداخله خارجی در سوریه هستند . آنها خواستار مبارزه غیرمسلحانه و مذاکره با دولت می باشند . این گروه از فعالان مستقل تشکیل شده که درخواست آتش بس با دولت پیش از برگزاری انتخابات را داشته و این رای گیری را تحریم کردند .

دسته دوم ، صدها تیم شورشی و مجزاست که در گروه های سازمان دهی شده از افراطیون دینی به مبارزه علیه ارتش سوریه می پردازند . از جمله این گروه ها می توان به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ، جبهه النصره ، حرکات شام الاسلام و دیگر تیم های سازمانی مرتبط با القاعده اشاره کرد . گرچه این گروه ها با یکدیگر نیز دشمنی داشته و مخالف هستند اما بیشتری تمرکز خود را بر این مورد قرار داده اند که با تجمیع از سراسر دنیا در سوریه علیه دولت "بشار اسد " مبارزه کنند .

حملات این گروه غالبا متوجه علویان و دیگر افراد حامی "بشار اسد" می شود و از روش های هولناکی مانند جداکردن سر و تکه تکه کردن اعضای بدن برای کشتار آنها استفاده می کنند . زنان و کودکان نیز از جنایات اعضای این گروه در امان نیستند . به گفته آنها حامیان اصلی شان ترکیه ، عربستان و قطر می باشد .

سومین دسته ، گروهی موسوم به "شورای ملی سوریه " بوده که مقر آنها در استانبول و عموما مخالفان خارج نشین حامی غرب هستند . شورشیان وابسته به این گروه در تعدادی اندک در خاک سوریه در حال مبارزه علیه دولت اسد هستند و اعتبار چندانی در داخل کشور ندارند .

اعضای گروه موسوم به "شورای ملی سوریه " ادعای حمایت از اعتدال ، آزادی بیان ، حقوق بشر و دموکراسی را دارند . این سازمان مبالغ هنگفتی را از ایالات متحده و هم پیمانان غربی و عربی آن به عنوان کمک دریافت می نماید و با شورای مخالفان سوری رابطه و همکاری نزدیکی دارد . "ارتش آزاد سوریه" نیروهای جنگی و میدانی این سازمان بوده که با توجه به خشونت ها و جنایات وحشیانه آنها در شهرهای سوریه علیه ارتشیان این کشور و یا مردم عادی نشانی از اعتدال را در آنها ندارد .

* تخریب انتخابات ریاست جمهوری
کشورهای حامی شورشیان و افراد مسلح در سوریه از جمله ایالات متحده و چندین کشور اروپایی و حوزه خلیج فارس بطور علنی و رسمی با برگزاری انتخابات در سوریه مخالفت کرده و اعلام کردند که نتایج این انتخابات غیرقانونی می باشد . جان کری ، وزیر خارجه آمریکا صندوق های رای در سوریه را بی اعتبار خواند و مدعی شد : رای گیری نمی تواند درست باشد در حالی که بسیاری از مردم قادر به شرکت در همه پرسی نیستند .

نویسنده این مقاله همچنین تصریح کرد : اگرچه این انتخابات در بحبوحه جنگ در سوریه برگزار گردید و با وجود برخی اشتباهات طبیعی و قابل قبول ، نزدیک به سه چهارم جمعیت سوری واجد شرایط رای دادن ، در پای صندوق های رای حاضر شدند . ناظران بین المللی بر روند برگزاری این انتخابات نظارت داشته و حادثه قابل توجهی در مسیر آن اختلال ایجاد نکرد .

تصاویر ویدئویی و عکس های عکاسان به وضوح حضور انبوه سوری ها را در پایگاه های اخذ رای نشان میدهد و بر همین اساس باید نتیجه انتخابات را انعکاس افکار عمومی و نظر کلی مردم این کشور دانست .

بخش خنده دار در اظهارات "جان کری" این است که ایالات متحده به همراه آلمان ، فرانسه ، ترکیه و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و هم پیمان با واشنگتن قویا مانع رای دادن مهاجران سوری در سفارت خانه های دمشق در کشورهای آنان شدند به گونه ای که سوری های دور از وطن برای احقاق حق خود برای رای دادن ناچار بودند به سوریه بازگشته و در انتخابات شرکت کنند . دشمنان "بشار اسد " نتوانستند این حقیقت را پنهان کنند که مانع حضور سوریها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خود شده اند .

معیار تصمیم گیری کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنان برای قانونی دانستن یا ندانستن انتخابات در سوریه کاملا بر حسب ملاک و رویکردهای سیاسی آنان تعیین می گردد . غرب اخیرا از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در اوکراین حمایت کرده است انتخاباتی که در دولتی سرکار آمده توسط کودتای نظامی برگزار شده و جمع کثیری از شهروندان در آن مشارکتی نداشتند .

در اوکراین ، "پترو پوروشنکو" سیاستمدار میلیاردری که حامی روابط نزدیک کشور با اتحادیه اروپا و ایالات متحده است با کسب رای 54 درصدی پیروز انتخابات معرفی شد در حالی که تنها حدود 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند .

در حالی که انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین و سوریه دررایط یکسانی انجام گرفت اما کشورهای غربی به سرعت از انتخابات در کیف حمایت کردند و انتخابات دمشق را بی اعتبار خواندند در حالی که رای دهندگان در سوریه جمعیتی بسیار بیشتر از جمعیت رای دهندگان در اوکراین را برای خود ثبت نمودند . نمایش استانداردهای دوگانه .اضح تر و روشن تر از این نمی توانست باشد .

* مشروعیت بخشی به تروریسم
برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در سوریه از یک سو نشان دهنده میزان مقبولیت "بشار اسد" در میان مردم سوریه است و از سوی دیگر نمایشگر قدرت ارتش کشور می باشد . هر دولتی دارای مسئولیتی قانونی و سیاسی برای حفظ و کنترل تمامیت ارضی کشور است بخصوص هنگامی که کشور در موقعیت تنش و درگیری با نیروهای غیردولتی با عوامل تروریستی قرار دارد .

بوئی ، نویسنده این مقاله خاطرنشان کرد : جنگ در سوریه یک جنگ داخلی نیست بلکه یک درگیری کاملا بین المللی با نیروها و تسلیحاتی است که سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی و بازگیران خارجی که خواستار تغییر حکومت در دمشق هستند در آن ایفای نقش می کنند . نتایج صندوق های رای نشان می دهد که جامعه سوریه شدیدا مخالف مداخله خارجی بوده و در کنار دولتی ایستاده که به شکل دموکراتیک انتخاب شده است .

علیرغم حمایت حداکثری و واضحی که از "بشار اسد" در میان مردم سوریه انجام گرفته دولت اوباما بسته کمکی 27 میلیون دلاری را برای حمایت مالی از گروه های شورشی و مسلح در سوریه اختصاص داده و همچنین از ماموریت های مراکز شورای مخالفان سوری در داخل آمریکا استقبال می کند .

کاخ سفید همچنین اخیرا تعدادی موشک ضدتانک برای گروه های شورشی ارسال کرده و در حال طراحی عملیات هایی در پایگاهی سری در قطر است که در آن شورشیان راه های استفاده از تسلیحات پیشرفته را آموزش می بینند . برخی منابع در این پایگاه اسنادی را منتشر کرده اند که بر اساس آنها ادعا می شود که شورشیان و تروریستهای افراطی در این پایگاه تکنیک های جنگ های حرفه ای را می آموزند .

راشاتودی افزود : اگرچه کشورهای غربی برای کشته شدگان در جنگ سوریه اشک تمساح می ریزند ، سیاست های آنان کشتار و درگیری را تشدید و زندگی شهروندان و غیرنظامیان را تهدید می کند . مخالفان مسلح در میدان نبرد نتوانسته اند به پیروزی مهمی دست یابند و نیز فاقد حمایت عمومی هستند .در حال حاضر واشنگتن و هم پیمانان غربی و عربی آن شورای موسوم به "شورای ملی سوریه " را که بدون همه پرسی از مردم سوریه تعیین شده اند نماینده سوریها می دانند . در حالی که مردم سوریه نشان دادند که خواستار ادامه دولت "بشار اسد " هستند .

در انتهای این مقاله آمده است : از آغاز درگیری ها در سوریه گفته می شود که 150 هزار تن کشته اند ، حدود نیمی از جمعیت کشور در فقر شدید به سر می برند و میلیون ها مهاجر نیز از منازل خود آواره شده اند . بیکاری در حد گسترده ای افزایش یافته در حالی که برخی خدمات اجتماعی از جمله مدارس و بیمارستان هر از گاهی فعالیت خود را از سر می گیرند .

مردم سوریه به توانمندی بشار اسد در پایان دادن به جنگ و بازگرداندن امنیت به سوریه اعتماد کرده اند در حالی که سیاست تغییر رژیم از سوی غرب و دوستان آنان در جهان عرب همچنان از طریق مشروعیت بخشی به تروریسم تا براندازی یک دولت قانونی ، مردمی و دموکراتیک ادامه دارد .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
Heart پاسخ بشار اسد به درخواست ترامپ برای ترورش
Heart به موضع خود در حمایت از مسأله فلسطین ادامه می‌دهیم
Heart مسکو: اطلاعات موثق داریم که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است
Heart بهم خوردن نامزدی در خانواده بشار اسد رنگ خون گرفت
Heart نباید سناریوی سوریه در لیبی تکرار شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان