امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جهان در سال 2050 میلادی

#1
Smile 
اگر می‌‌خواهید تصویری از سال 2050 میلادی در برابر چشمانتان ظاهر شود پس این مقاله را مطالعه كنید. حدود صد سال پیش ژول ورن نویسنده كتب علمی تخیلی، آنچه را كه در نوشته‌هایش جای می‌داد فقط در رویاها می‌گنجید. كشتی زیردریایی، بالن، سفر به اعماق زمین، سفینه‌های فضایی و دریایی تنها جنبه تخیل این نویسنده را نشان می‌داد اما همان طور كه می‌دانیم همه این رویاها به سرعت به حقیقت پیوست و همه تصاویر خیالی كتاب‌های ژول ورن واقعی شد و امروزه جزولاینفك زندگی بشر شده است. پس آنچه را كه درباره سال 2050 خواهید خواند، شاید در حال حاضر كمی غیرواقعی جلوه كند اما شاید در42 سال آینده همه تخیلات و رویاهای انسان به تحقق خواهد پیوست.


همدم با روبات‌ها
كارشناسان و محققان هوش مصنوعی معتقدند تا 50 سال آینده روباتی به بازار خواهد آمد كه به عنوان همدم می‌توان او را انتخاب كرد. در واقع روبات‌ها به دستگاه‌هایی بسیار مشابه انسان‌های امروزی تبدیل خواهند شد كه احساس هم دارند و می‌توانند با حركات خود انسان‌ها را عاشق خود كنند! این روبات‌ها به عنوان دوست، یاری‌رسان و همدم در نظر گرفته خواهند شد. دیوید لوی یك محقق انگلیسی هوش مصنوعی كه استاد بین‌المللی شطرنج نیز هست اظهار داشت، كه روبات‌ها كار خود را در كارخانجات خودروسازی آغاز كردند اما در آینده قرار است ارتباط بیشتری با انسان داشته باشند و رابطه‌ای احساسی را در پیش بگیرند.
روبات‌های آینده می‌توانند شوخ‌طبع، جدی یا عبوس باشند و هر فرد طبق علاقه خود، روبات‌ها را انتخاب می‌كند. كم‌كم روبات‌ها به اعضای خانواده تبدیل می‌شوند در مشورت‌ها شركت می‌كنند و نظر می‌دهند و در گپ‌های دوستانه شركت ابراز احساسات می‌كنند و می‌توانند یك همدم خوب برای انسان‌ها باشند.

بدن مجازی
تا سال 2050 علوم پزشكی به دلیل نقشه‌برداری از اعضای هر انسان به صورت مشخصی خواهد شد یعنی علم پزشكی برای هر فرد تصمیم می‌گیرد و دارو می‌سازد و هر یك از انسان‌ها صاحب یك «من برتر مجازی» خواهند شد كه وزن، رژیم غذایی و پارامترهای سلامتی دیگر را كنترل خواهد كرد. همچنین علم پزشكی روی ژن‌های خاص و بیماری‌های آینده متمركز می‌شود و هر فرد یك نقشه ژنتیكی خواهد داشت و طبق آن درمان خواهد شد.همچنین براساس تغییرات پزشكی، پیش‌بینی می‌شود كه پوكی استخوان كه یك بیماری رایج امروزی است، كاهش خواهد یافت و هیچ كس از استخوان درد و كمردرد رنج نخواهد كشید.از این رو دهه‌های بعدی پیر شدن جمعیت جهان بروز خواهد كرد.

نیویورك در سال 2050
به علت گرم شدن بیش از حد زمین و طوفان‌های شدید، مردم نیویورك باید این شهر را به فراموشی بسپارند، پیش‌بینی‌های رایانه‌ای از زیر آب رفتن این شبه جزیره بزرگ در آینده خبر می‌دهد. زیرا با شكسته شدن یكی از بزرگ‌ترین توده‌های یخی جزیره‌ای در آركتیك كانادا بر اثر گرم شدن سطح زمین، بسیاری از شهرهای جهان به ویژه نیویورك زیرآب خواهد رفت. به گفته كارشناسان سطح آب اطراف نیویورك تا سال 2050 تا 50 متر بالا خواهد آمد. لذا در چند دهه آینده شهر نیویورك بر اثر آب شدن یخ‌های مناطق اطراف به ویژه قطب شمال ناپدید خواهد شد.

آلودگی هوا از بین خواهد رفت
حال با نگاهی خوش‌بینانه به آینده می‌نگریم پس باید بگوییم كه به علت، تاثیر گازهای گلخانه‌ای كه ناشی از سوزاندن سوخت فسیلی است، بشر از انرژی فوزیونی استفاده خواهد كرد كه بهتر و ارزان‌تر خواهد بود. اتومبیل‌ها از سوخت‌های بدون آلوده‌كننده كه هیدروژنی هستند و از راكتورهای فوزیونی به دست می‌آید، استفاده خواهند كرد. لذا آلودگی هوا تا سال 2050 از بین خواهد رفت.برای سفر به ناشناخته‌ها، بشر وسیله‌های نقلیه راحتی را به كره ماه و دیگر سیاره‌ها خواهد ساخت. حتی عده‌ای در كره ماه سكنی می‌گزینند. همچنین روبات‌ها در خدمت انسان‌ها هستند. خانم‌های خانه‌دار با استخدام یك روبات می‌توانند به راحتی بنشینند و تمام روز را تلویزیون تماشا كنند و خیالشان از بابت غذا و كارهای خانه راحت باشد.حتی قرار است مدرسه‌ها دیگر تشكیل نشود و دانش‌آموزان پای رایانه بنشینند و درس فرا بگیرند و درس جواب دهند. بدون آنكه مجبور باشند صبح خیلی زود از خواب بیدار و راهی مدرسه شوند و مورد بازخواست مسئولان مدرسه قرار گیرند.
# اتمام نفت
حال با دیدی خلاف بر خوشبینی به آینده می‌نگریم: تولید جهانی نفت به اوج خود می‌رسد و همه سوخت فسیلی به پایان خواهد رسید و مردم تا زمانی كه انرژی دیگری را جایگزین نفت و گاز كنند، مدتی طول خواهد كشید و به مشكلات زیادی برخورد خواهند كرد. اكولوژی رو به نابودی می‌رود، بالا آمدن آب دریاها، باعث می‌شود اكثر شهرهای قاره اروپا در آب فرو برود همچنین شهرهای ساحل جنوب و جنوب شرق آسیا، به علت نبود سوخت‌های فسیلی و گران شدن اتومبیل‌ها با سوخت هیدروژنی، مسافرت و حمل و نقل كالا محدود می‌شود و انسان‌ها مجبورند یا از دوچرخه استفاده كنند یا با پای پیاده راهی شوند.كمبود آب در جهان به یك معضل تبدیل خواهد شد و برای به دست آوردن آب كه یك نوشیدنی حیاتی برای انسان‌هاست، كشورها با هم می‌جنگند تا آب بیشتری به دست آورند! حال نمی‌دانیم در پایان این مقال اشاره داشته باشیم كه، زندگی در سال 2050 مناسب است یا نامناسب، آیا روی خوشش را به بشر نشان می‌دهد و یا روی بدش را...
پاسخ
 سپاس شده توسط ♫♪M.J.X♪♫ ، shawkila ، ش ش ش شیطونک 16 ، בחור משוגע
آگهی
#2
اوووف چه مزخرف تکراری اوووووفUndecidedConfused
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation یکی از ترسناک ترین سایت جهان
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
  چرا هلندی ها از همه مردم جهان قد بلندتر اند ؟
Photo عجیب ترین پدیده جهان
  جهان با ذرات فتوالکتریک متحول می‌شود!
Question اسم قاره های جهان از کجا و چطور انتخاب شده است؟
Star بزرگترین کشور جهان؟ کوچکترین کشور جهان؟
Photo تالار عجایب جهان(نسخه 1)
  بزرگترین و ترسناکترین خرچنگ جهان(عکس)
  6 گربه سان نادر جهان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان