امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

97 درصد از سردردها خطرناک نخواهند بود

#1
97 درصد از سردردها خطرناک نخواهند بود 1



 
دکترˈ محمد رضا قینیˈ در جمع خبرنگاران افزود :سردرد و میگرن قابل درمان است. سردرد هایی می تواند خطرناک باشد که به صورت ناگهانی شروع شود و در محل خاصی از سر فرد را مبتلا سازد.

وی ادامه داد: سردرد های شبانگاه که فرد را از خواب بیدار می کند، سردردهایی که با سرفه و عطسه ، خم شدن تشدید می شود، سن بالای 50 سالگی ، تورم چشم بیماران از جمله علایم خطر ناک سر درد است که باید مورد بررسی پزشکی قرار گیرد.

قینی خاطر نشان کرد : حدود 30 تا 40 درصد از افراد در جهان سر درد ها را تجربه کرده اند و در دنیا حدود 6 درصد دچار سر درد نمی شود .

به گفته وی بیشترین علت مراجعه افراد به مطب پزشکان سردرد است گفت :بیشترین علت مرخصی کارکنان و کارمندان ابتلا به ˈ سردردˈ عنوان شده است و سکته های مغزی به عنوان دومین و سومین علت مرگ و میر در ایران محسوب می شود .

رییس انجمن استروک ایران اظهار داشت: یک درصد از افراد جامعه دچار ˈتشنج ˈ هستند که حدود 700 هزار نفر را به خود اختصاص داده است .

قینی با اشاره به بیماری ام اس گفت: دومین علت مراجعه به پزشکان مغز و اعصاب در بیماران ترس از ام اس است روزانه به خصوص در میان زنان ترس از ابتلا به ام اس افزایش یافته است .

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به بیماران سکته مغزی و زمان طلایی برای نجات این بیماران افزو : پنجره درمانی برای بیماران سکته مغزی از سه ساعت شروع می شود تا چهار و نیم ساعت گسترش می یابد و این موضوع به این معنی است که تمامی اقدامات درمانی و تشخیصی برای نجات جان بیماران سکته ای در این مدت به اتمام رسیده باشد .

وی خاطر نشان کرد: محدوده زمانی در این بیماران طولانی شده است و درتهران چند مرکز درمانی به صورت محدود وجود دارد که در این خصوص فعال هستند .

قینی ادامه داد: هزینه درمان در این بیماران بالاست و هنوز مهمترین اقدام برای نجات جان این بیماران تزریق آمپول خاصی است که باید به سرعت به بیمار سکته مغزی تزریق شود .

رییس انجمن استروک ایران گفت: پیشگیری از سکته مغزی از مهمترین اقداماتی که باید در طول زندگی همه افراد جامعه با آموزش های دقیق و برنامه ریزی لحاظ شود .اطلاع رسانی در خصوص داشتن فشار خون ، قند خون ، چربی خون ، ناراحتی قلبی و عروقی ، عدم استعمال سیگار ازبرنامه هایی که نیاز به پیشگیری دارد.

وی گفت: آمارجهانی نشان می دهد که سکته مغزی در دوره ای کاهش یافته است که مهمترین علت آن کنترل خوب زمینه های خطر بوده است.

در این نشست همچنین دکتر منصوره تقاء دبیر بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی گفت: اکثر سردردها خوش خیم و قابل درمان است و سردرد های که خطرناک هستند که علایم خاصی دارد که نیازمند بررسی است .

وی افزود: داروی مسکن ˈاستامینوفنˈبدون تجویز پزشک نباید به صورت خود سرانه مصرف شود و یا حتی مصرف داروهای مسکن به دفعات زیادی در هر سر دردی مجاز نیست .

تقاء اظهار داشت : استفاده از داروهای مسکن خود عوارض بسیاری را به همراه خواهدداشت.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دبیر بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی خاطر نشان کرد : در این همایش مبحث جدیدی بیماری ˈنورومتابولیکˈ که به صورت اختلال در دستگاه عصبی است مطرح می شود. نحوه تشخیص و جلوگیری از پیشرفت این بیماری نیاز به آزمایشگاه پیشرفته دارد که در حال حاضر در کشور ما وجود ندارد .

وی گفت : این بیماری در کشور نیازمند بررسی و تحقیقات گسترده است که خوشبختانه در چند سال اخیر متخصصین ژنتیک در این خصوص تحقیقات زیادی را انجام داده اند .

تقاء افزود: در این همایش میهمانانی از کشور های ایتالیا ، سوئد ، آمریکا شرکت کرده اند و اخرین روش های درمانی و نتایج علمی را در این کنگره ارایه خواهند کرد .

وی افزود: 200 مقاله علمی در خصوص انواع بیماری های مغز و اعصاب توسط محققان و پزشکان برجسته به این همایش ارایه شده است. حدود 90 سخنرانی علمی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، 80 پوستر دراین کنگره ارایه می شود .

بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران 10 تا 13 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود .
97 درصد از سردردها خطرناک نخواهند بود 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  آیا استفاده از وازلین روی پلک ها خطرناک است؟
  8 سردرد خطرناک
  قرص های لاغری، خطرناک یا بی خطر؟
  این نوع فلافل را هرگز نخورید زیرا بسیار خطرناک است!
  این 7 سرطان خطرناک با الکل می آیند!
  برای داشتن سیکس پک بدن باید چند درصد چربی داشته باشد؟
  نشانه های پنهان و خطرناک که باعث بروز مشکلات قلبی می شوند
  قهوه ای شدن سیب زمینی هنگام سرخ کردن خطرناک است!
  خواب کمتر از 7 ساعت میتواند خطرناک باشد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان