امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پزشک واقعی را از رفتارش بشناسید

#1
Heart 
اجازه دهید این مطلب را با یک پرسش آغاز کنم. اگر خدایی نکرده روزی بیمار شوید و گذرتان به یکی از بیمارستان‌ها یا مطب یکی از پزشکان بیفتد، دوست دارید پزشکی که قرار است بیماری‌تان را تشخیص دهد و آن را درمان کند، چه برخوردی با شما داشته باشد؟

اجازه دهید این مطلب را با یک پرسش آغاز کنم. اگر خدایی نکرده روزی بیمار شوید و گذرتان به یکی از بیمارستان‌ها یا مطب یکی از پزشکان بیفتد، دوست دارید پزشکی که قرار است بیماری‌تان را تشخیص دهد و آن را درمان کند، چه برخوردی با شما داشته باشد؟

اگر خودتان پزشک هستید هم طور دیگری به این سوال فکر کنید و ببینید ترجیح می دهید چطور با بیمارتان برخورد کنید؟! رفتار سرد و خشک را می پسندید یا رفتاری همراه با محبت و صمیمیت؟ شاید این سوال ها خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد یا حتی شاید از نظر بعضی ها خنده دار باشد، ولی امروزه پژوهشگران و محققان می گویند برخورد پزشک با بیماران و رفتاری که او در برابر آنها نشان می دهد، به قدری مهم است که حتی می تواند بر روند بیماری و وضع سلامت بیمار هم تاثیر بگذارد. البته با این که نتایج این مطالعات، رفتار مناسب پزشک را عاملی موثر ولی با تاثیر اندک بر وضع سلامت بیمار نشان می دهد،اما این موضوع بسیار قابل توجه است و حتما باید آموزش نحوه صحیح این رفتار در نظر گرفته شود. به همین دلیل امروزه در کشورهای پیشرفته روی این موضوع کارهای مطالعاتی فراوانی انجام می دهند و براساس نتایج به دست آمده، شیوه رفتار صحیح با بیمار به پزشکان آموزش داده می شود تا به این ترتیب آنها بیاموزند چگونه با بیمارانشان برخورد کرده و تاثیر آن را بر سلامت آنها چطور ارزیابی کنند.

برهمین اساس امروزه توصیه می شود، پزشکان در نخستین برخورد، رفتار صمیمانه تری با بیماران شان داشته باشند و طوری با آنها ارتباط برقرار کنند که بیمار تا بیشترین حد ممکن احساس راحتی کند. به عبارت دیگر، پزشک باید با احترام و احساس اعتماد و درک متقابل با بیمار روبه رو شود تا او نیز بتواند همین احساسات را در برابر پزشک معالجش داشته باشد. با در پیش گرفتن چنین شیوه ای، هم پزشک می تواند اطلاعات صحیح و درستی از وضع و سابقه بیماری های فرد بیمار بگیرد و هم بیمار راحت تر می تواند با حسی مثبت درباره مشکلش با پزشک صحبت کند. برای همین هم محققان می گویند پزشک باید در اولین برخورد با دقت و حواس جمع به صحبت های بیمارش گوش کند و با او تماس چشمی مناسب برقرار نماید تا ضمن این رابطه کلامی، ارتباطی موثر نیز میان شان شکل بگیرد و احساس اعتماد و احترامی متقابل در وجود پزشک و بیمار ایجاد شود.

براساس نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، بیمارانی که احساس می کنند پزشک معالج شان برای آنها احترام قائل است، نسبت به وضع سلامت شان حساس بوده و به آن اهمیت می دهد، معمولا بیشتر به فکر حفظ سلامت شان هستند و از روش های مراقبتی در منزل نیز برای بهبود شرایط استفاده می کنند. آنچه مهم است این که نتایج تحقیقات نشان می دهد، مجموع شرایط مطلوب در رابطه پزشک و بیمار، باعث بهبود سریع تر او و شیوع بیشتر سلامت در جامعه خواهد شد.
پزشک واقعی را از رفتارش بشناسید 1
پاسخ
 سپاس شده توسط RєƖαx gнσѕт ، مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معروف ترین روح های دنیا(واقعی)
  خون آشام های واقعی را بشناسید
  لباس‌هایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی بپوشید
  لیلی و مجنون واقعی!(عکس)
  گیاهان خواب آور را بشناسید: )
  دلایل علمی تغییر فصل‌ها را بشناسید !
  25 حقیقت عجیب (ولی واقعی) درباره هدایای تبلیغاتی
  ضد آفتاب‌های خوراکی را بشناسید
  خوشمزه و استرس‌زا ترین خوراکی‌ها را بشناسید
  مولکول‌های سمی موجود در غذاهای فرآوری شده را بشناسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان