امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افرادی که تپل هستند بخوانند

#1
افرادی که تپل هستند بخوانند 1


چاقی و اضافه وزن مشکلی مهم و شایع در بین افراد جامعه است و شواهد نشان می‌دهد که موارد چاقی و اضافه وزن پس از تعطیلات عید نوروز افزایش می‌یابد و بسیاری از افراد نیز دچار بیماری‌ها و عوارض مختلف از جمله بیماری‌های گوارشی می‌شوند.

کاهش استرس و اضافه وزن با ورزش
اطمینان، فوق تخصص فشارخون در این رابطه گفت: افزایش وزن متاسفانه شایع و موجب بروز بیماری‌های مختلف از جمله فشارخون شده در حالیکه اگر افراد وزنشان را کم کنند پرفشاری خون آنها نیز کاهش خواهد یافت.
وی افزود: فعالیت بدنی مناسب مانند دوچرخه سواری، تنیس، والیبال، پیاده‌روی و شنا حداقل پنج روز در هفته و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت می‌تواند به طور صحیح وزن را کاهش دهد.
اطمینان با اشاره به اینکه نمک یکی از عوامل موثر و مقصر در فشارخون است، بیان کرد: کم کردن مصرف نمک و به جای آن استفاده از ادویه‌های مختلف می‌تواند هم به کاهش وزن و هم به کاهش فشارخون کمک کند به طوری‌که که آجیل به علت داشتن نمک فراوان جزء خوراکی‌هایی‌ است که باید مصرف آن را کنترل و حتی به صورت خام مصرف کرد.
این فوق تخصص فشارخون تاکید کرد: مصرف میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و کاستن استرس بوسیله ورزش، کاهش وزن را بدنبال خواهد داشت.

عدم تصحیح رفتارهای نامناسب تغذیه‌ای = آینده‌ای وحشتناک
چمنی، کارشناس صنایع غذایی نیز در این زمینه بیان کرد: نمک عامل همه سرطان‌هاست اما متاسفانه حتی در میان کودکان و نوجوانان ما به میزان زیادی استفاده می‌شود در حالیکه شیر که در قرآن از آن به عنوان یک معجزه یاد شده است در سبد غذایی کشور ما سهم بسیار اندکی دارد.
وی با اشاره به اینکه ارمغان شیر سلامتی است، افزود: شیر، علی‌رغم اینکه یک غذای کامل و پر از انرژی است اما باعث چاقی نمی‌شود به همین دلیل مصرف آن همواره توصیه می‌شود.
چمنی تاکید کرد: اگر امروز به تصحیح رفتارهای نامناسب تغذیه‌ای نپردازیم آینده بسیار وحشتناکی خواهیم داشت، زیرا مردم ما با روش تغذیه نامناسب 20 سال زودتر از مردم کشورهای دیگر زمین‌گیر می‌شوند.

کاهش وزن مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری‌ها
کمال‌زاده، فوق تخصص تغذیه و متابولیک گفت: بیشتر همبرگرها و غذاهای آماده از لاشه حیوانات بیمار و پیر تهیه می‌شوند و برای پوشاندن عیوب این مواد و تحریک ضائقه‌ها به آنها نمک فراوان، ادویه، طعم دهنده، مواد نگهدارنده و رنگ اضافه می‌کنند.
وی افزود: مصرف فست‌فودها در دراز مدت عوارض بسیار بدی بر روی بدن ایجاد و چاقی ناهماهنگ پدید می‌آورد، علاوه بر این باعث می‌شود کبد ما که نجیب‌ترین و بزرگترین غده بدن است با نقطه ضعف خود یعنی چربی مواجه شود.
کمال‌زاده تاکید کرد: رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک باعث چاقی و بیماری‌هایی به واسطه آن می‌شود که باید با تغییر این رویه به بهبود زندگی خود و فرزندانمان کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از اضافه وزن و چاقی مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماریهاست.

ابتلا به افسردگی بدنبال اضافه وزن
علی بهرام‌نژاد، روانشناس بالینی و مدیر گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افرادی که دچار چاقی ناهماهنگ و بدنبال آن مبتلا به افسردگی می‌شوند، توصیه‌های پزشکی را رعایت نکرده و نسبت به مراقبت از خود بی‌توجه می‌شوند.
وی افزود: آدم‌های افسرده دارای ضعف سیستم ایمنی بدن هستند که خود موجب بروز بیماری‌های متعدد می‌شود.
بهرام‌نژاد تاکید کرد: پیاده‌روی می‌تواند موجب تحریک ماهیچه‌های بزرگ ما و در نتیجه کاهش افکار منفی شود تا بتوانیم کنترل‌های وجود خود را انجام دهیم و با کاهش وزن به ظاهری آراسته، زیبا و اعتماد به نفس رسیده و با خود مهربان شویم.
افرادی که تپل هستند بخوانند 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ℜ. mti ، دخترک ، nahid☺
آگهی
#2
lk ;i .....................
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افرادی که تپل هستند بخوانند 1
پاسخ
 سپاس شده توسط bahare_021


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  افرادی که نباید وسط غذا آب بخورند
  افرادی که آموکسی سیلین برایشان سم است !
  میوه هایی که بهترین خون ساز هستند
  دندان پر شده ها بخوانند
  قرص ژلوفن برای چه افرادی ضرر دارد و نباید بخورند؟
  افرادی که مبتلا به آرتروز هستند این غذاها را نخورند
  ترکیبات غذایی خوشمزه که خطرناک هستند!
  افرادی که مبتلا به میگرن هستند در فصل تابستان مواظب باشند!
  مواد غذایی که اشتها را کم می کنند کدام هستند؟
  عاشقان خوراک کله پاچه بخوانند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان