امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چهارفتنه امت اسلامی

#1
از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمودند:
"چهار فتنه و آشوب بر امت من وارد شود که در فتنه اول خونها جاری و در دومی خونها جاری و اموال پایمال و در فتنه سوم خونها جاری و اموال پایمال و نوامیس مردم هتک شوند. اما فتنه چهارم فتنه ای کور و کر وفراگیر است و همچون کشتی گرفتار در دریای متلاطم راهی برای نجات از آن دیده نشود و مردم پناهگاهی نیابند. آن فتنه از شام آغاز می شود و عراق را فرامیگیرد. سرتاسر جزیره را درهم کوبیده و بلا و گرفتاری، مردم را همچون پوست دباغی شده کند. هیچ کس نمی تواند بگوید بس کنید و دست نگهدارید! اگر آن فتنه را از ناحیه ای برطرف سازند از ناحیه دیگر سر بر آورد."
ونیز می فرمایند:
"آنگاه فتنه ای پدید آید که هر چه سخن از پایان آن رود ادامه یابد، هیچ خانه ای باقی نماند مگر آنکه فتنه داخل آن شود و هیچ مسلمانی باقی نماند مگر آنکه سیلی آن را به صورت خود لمس کند تا آنکه مردی از خاندان من ظهور نماید.
برای این فتنه که به گفته تمامی احادیث همان فتنه قبل ظهور است ویژگی های گوناگونی بیان شده که به بیان زیر است:
اول: روایات فتنه قبل ظهور در منابع شیعی و سنی به شکلی مطرح شده که به آن تواتر اجمالی گویند یعنی اگر چه الفاظ متفاوتند اما همه آنها با وجود راویان مختلف، معنی و منظور واحدی می رسانند و میتوان اطمینان حاصل کرد که از پیامبر خدا یا ائمه اطهار نقل شده اند.
دوم: این فتنه تمامی جنبه های فرهنگی و اقتصادی مسلمانان را دربر میگیرد تا جایی که چیزهای حرام، حلال شمرده می شوند و در روایات دیگر مردم آن زمان به کور و کر تشبیه شده اند یعنی سخنی نمی شنوند تا بتوان با گفتگو با آنها، از کاری دورشان کرد و نمی بینند که بتوانند بین دو چیز اختلافی  بگذارند و این فتنه عمومی شده و وارد هر خانه می شود و جامعه مسلمانان مانندکشتی گیرکرده در طوفان شده و کسی از این فتنه در امان نمی ماند و برای دین خود و خانواده اش پناهگاهی نمی یابد و از جور فرمانروایان ستم پیشه محل امنی باقی نمی ماند.
سوم: نقطه شروع این فتنه از شام است. به همین جهت دشمنان، آنجا را مهد گسترش تمدن می نامند و سنگ بنای کشور اسرائیل را در آن ایجاد می کنند. روایتی دیگر نام "فتنه فلسطین" بر آن نهاده که موج این فتنه بر ساکنان منطقه شام بیشتر از سایرکشورها اثر خواهد گذاشت.
چهارم: این فتنه مدت طولانی ادامه می یابد و چون یک فتنه در ابعاد فرهنگی است و وسیع تر از آن است که از طریق ترمیم واصلاح، چاره جویی شود، راه حل ها برایش سودمند نمی باشد. از طرفی موج مقاومت مردم و موج دشمنی دشمنان سبب از هم گسیختن تمام راه های مسالمت آمیز می گردد. چنانکه در روایت آمده: "از جانبی چاره جویی نکنند مگر آنکه از سوی دیگر گسسته شود
زان روزهاى خوب ، گویی هزار سال گذشته...
پاسخ
 سپاس شده توسط aLiReZaZ-iM
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star دیدار رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شرق استان گلستان
Star آیت‌الله نوری همدانی: ریشه‌های تربیتی را با تربیت اسلامی آمیخته کنید
  سگ بازی فوتبالیستها و بازیگران مملکت اسلامی!!+تصاویر
  آاهای هاوکینگ!! مقالمه اسلامی ما رو پس بده حرف از خودت بزن!!
  انقلاب اسلامی یا انقلاب 57؟
  اینفوگرافی دولت اسلامی
  " هنر اسلامی "
  دیان پِلنگی و تحولی عظیم در پوشاک اسلامی جهان
  نکته کلیدی برای تقویت حیا در زندگی اسلامی
  نقش خانواده در پازل سبك زندگی اسلامی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان