امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فوتبال چجوری به وجود اومد

#1

میدونین فوتبال چطوری بوجود اومد؟؟

فوتبال تا آنجایی که ما امروزه می دانیم در انگلستان بوجود آمد. اگر چه هیچکس مطمئن نیست که چه زمانی توپ به فرد دیگر شوت شد اما این نوع بازیهایی که تیم توپ و شیوه امتیازگیری در آنها وجود دارد برای قرنها بوده اند.







حدود ۳۰۰۰ سال پیش چینیهای باستان یک نوع بازی به نام تسوچو (تسو به معنی شوت کردن و چو هم به معنی توپی از پوست حیوانات) بازی می کردند.در همان زمان در ژاپن مردم کماری بازی می کردند. این بازی شامل بازیکنانی بود که تلاش می کردند توپ را به داخل دو ساقه بامبو شوت کنند یونانی های باستان بازی به نام اپیس کایروس داشتند رومیها بازی به نام هارپاسکوم به بریتانیا آوردند و ممکن است که این بازی به فوتبال تبدیل شده باشد. حدود سال ۲۱۷ بعد از میلاد بازیهایی بودند که تمام روستاها در آن شرکت داشتند. این بازیها هیچ قانونی نداشتند و اغلب بسیار خشن بودند که باعث می شد تا پادشاهان متعددی برای ممنوعیت آنها تلاش کنند. این بازیها بسیار محبوب بودند و مردم با وجود ممنوعیت ها آنها را بازی می کردند






اولین مسابقات فوتبال

همانطور که فوتبال در بریتانیا در حال رشد بود مدت زیادی طول نکشید که مسابقات جام حذفی پیشنهاد شد. در سال ۱۸۷۱ دبیر کل اتحادیه فوتبال انگلستان چارلز الکوک پیشنهاد یک سری مسابقات را که در مدرسه هارو برگزار می شد را ارائه داد. در سال بعد قدیمی ترین جام فوتبال جهان یعنی جام اتحادیه انگلستان متولد شد. این مسابقات فقط در ۱۳ مسابقه انجام پذیرفت. هنگامی که بازیکنان انگلیسی حرفه ای شدند دستمزد آنها از فروش بلیطهای بازی پرداخت شد. مسابقات جام اتحادیه هم به دستمزد بازیکنان کمک می کرد. فینال جام اتحادیه انگلیس در ۱۹۰۱ با جمعیت ۱۱۴۸۱۵ نفر که برای تماشای تاتنهام هاتسپور و لیدز یونایتد جمع شده بودند. مسابقه مساوی شد اما تاتنهام در بازی بعد پیروز شد.

صادرات بزرگ

بریتانیا مسئول معرفی فوتبال به نقاط دیگرجهان است. اولین کشوری که فوتبال به آنجا سرایت کرد آرژانتین بود که در سال ۱۸۷۹ انگلیسی های مقیم آرژانتین باشگاه بوئنوس آیرس را تاسیس کردند. در دانمارک باشگاه فوتبال انگلیسی شروع به کار کرد و در سوئیس دانشجویان که فوتبال را از همکلاسیهای انگلیسی خود فرا گرفته بودند باشگاه سنت گالن را تشکیل دادند. در ۱۸۸۰ تاجران انگلیسی باشگاهی در آلمان ایجاد کردند. گسترش فوتبال در جهان آغاز شده بود.

لیگ انگلستان

در سال ۱۸۸۵ اتحادیه فوتبال انگلستان حرفه ای گری را قانونی کرد و به باشگاهها اجازه داد تا به بازیکنان خود حقوق بپردازند. این بدین معنی بود که برای پرداخت دستمزد بازیکنان بازیهای بیشتری باید انجام می شد. ویلیام مک گرگور پیشنهاد بازیهای خانگی و بیرون از خانه را داد. این پیشنهاد توسط ۱۲ باشگاه مورد قبول واقع شد ودر ۲۲ مارس ۱۸۸۸ لیگ فوتبال انگلستان تشکیل شد.

فیفا تشکیل شد

از سال ۱۹۰۳ صحبت ایجاد فدراسیون بین المللی وجود داشت اما سرانجام در سال ۱۹۰۴ فدراسیون بین المللی فوتبال یا فیفا تشکیل شد. فوتبال گسترش خود را بخصوص در آمریکای جنوبی و اروپا ادامه داد و در سال ۱۹۳۹ اعضای فیفا به بیش از ۵۰ عضو رسید.

بهای بلیط ها

قیمت یک بلیط برای اولین مسابقه رسمی بین اسکاتلند و انگلستان در سال ۱۸۷۲ برابر یک شلینگ(۵پنس) بود. ارزان ترین بلیط برای یک مسابقه انگلستان در خلال جام قهرمانی اروپا در ۱۹۹۶ ۱۵ پوند بود و گرانترین بلیط هم ۱۳۰ پوند بود.

کفشها

در سالهای ۱۸۰۰ قبل از اینکه کفشهای فوتبال به صورت فراوان در دسترس باشند بعضی بازیکنان به کفشهای معمولی کار میخ می کوبیدند. کفشهای امروزی نرم و رنگارنگ هستند و با کفش های قدیمی چرمی و سنگین که ساق بلند بودند تفاوت دارند.

توپها

اولین توپها مثانه حیوانات بودند که با چرم پوشش داده می شدند. اجزای این توپها به هم دوخته می شدند و اغلب در خلال بازی شکل خود را از دست می دادند. اگر باران می امد آب را در خود نگه می داشتند و وزن انها افزایش می یافت.در توپهای جدید از مواد مختلفی استفاده می شود و یک روکش پلاستیک برای مشکل آب وجود دارد.این توپها سبکتر هستند و شکل خود را به خوبی حفظ می کنند.

پیراهن ها

در خلال سالها پیراهن های فوتبال تغییرات بسیاری یافته اند. در یک زمان از کتان درست می شدند و یقه ها به آنها دوخته می شد وهیچ نوشته ای بر روی آنها نبود.دردهه ۱۹۵۰ پیراهن ها به لباسهای راگبی شبیه بودند. امروزه آنها از مواد ترکیبی ساخته می شوند و در بعضی موارد طوری طراحی شده اند که هوا از انها عبور کند و تقریبا بر روی همه انها حتما نام شرکت حمایت کننده تیم هم نوشته می شود.

شورتها

تغییر اصلی در شورتها در اندازه طول آنها بوده است. زمانی شورتها تا زانو پایین می آمدند اما بازیکنان امروزی شورتهای کوتاهتری می پوشند. امروزه شورتها متوسط و پیراهن ها هم گشادتر و راحت تر شده اند. طول شورتها از دهه ای به دهه دیگر تغییر می کردند. از دهه ۱۹۷۰ شورتها کوتاهتر و پیراهن ها تنگ تر شدند. در سالهای ابتدایی ۱۹۰۰ شورتها و پیراهن ها بلند بودند.

دستکش ها

در ابتدا دروازه بانان دستکشهای کتانی ساده ای می پوشیدند و دستکش های امروزی دارای بالشتکهای ضخیم و نوارهای چسب دار هستند.

لوازم دروازه بان

تا همین اواخر پیراهن دروازه بانها سبز زرد یا سفید بودند. پیراهن ها هم دستخوش تغییرات فراوانی شده اند و اکنون رنگارنگ و چند لایه هستند.

بازیهای کوچک

فوتبال رومیزی اولین بازی بود که تلاش می کرد تا فوتبال را در اتاق نشیمن افراد بازسازی کند. اگر چه بازی با انها هنوز هم لذت بخش هستند ولی امروزه تکنولوژی پیشرفته بیشتر از زمین یا میز بر میدان مسابقه فوتبال خانگی حکمفرما است.

قوانین و تغییرات آن

هدف اصلی از بازی فوتبال به همان شکل اولیه باقی مانده است اما این یک بازی بسیار گسترش یافته است. زمانی تعویض بازیکن مجاز نبود و اگر یک بازیکن از دستانش برای جلوگیری از عبور توپ به دروازه استفاده می کرد داور گل را می پذیرفت. دروازه بانان هم می توانستند پاسی که از طرف هم تیمی به عقب داده شده را با دست دریافت کنند. از سال ۱۹۱۳ قوانینی که مورد توافق قرار گرفته بودند در بازی استفاده می شدند اما این قوانین در طی سالها تغییرات زیادی کرده اند. تعدادی از این قوانین اثر عمیقی بر بازی داشتند و تعدادی نیز بازی را کمی پیچیده تر کرده بودند. به طور کلی قصد بر این بود که بازی هیجان اوری ایجاد شود تا کسانی که در بازی شرکت دارند بتوانند وظیفه شان را براحتی انجام دهند.

تعدادی از ساده ترین قوانین فوتبال در سال ۱۸۶۲ (پذیرفته شده توسط فیفا در ۱۸۶۳)

۱-گل وقتی بثمر می رسد که توپ به دروازه و زیر تیر عمودی دروازه وارد شود بجز هنگامی که با دست وارد دروازه شود.

۲-دستها فقط برای نگهداشتن و کاشتن توپ روی زمین استفاده می شود.

۳-شوتها فقط به توپ زده می شوند.

۴-ضربه زدن بوسیله پاشنه پا مجاز نیست.

۵-یک بازیکن مجاز نیست توپی را که در هوا قرار دارد شوت کند.

۶-هنگامی که توپ از کنار پرچم زمین گذشت باید بوسیله فردی که توپ را شوت کرده از همان نقطه و به طرف مرکز زمین پرتاب شود.

۷-هنگامی که توپ به پشت خط دروازه می رود باید بوسیله یکی از افراد تیم به میدان مسابقه شوت شود.

۸-هنگامی که بازیکنی قصد شوت کردن را دارد بازیکنان حریف باید ۶ قدم با وی فاصله داشته باشند.

۹-بازیکنی که در افساید قرار دارد باید سریعا به پشت توپ برگردد و توپ قبل از اینکه بوسیله همان بازیکن زده شود باید توسط بازیکن دیگری از همان تیم یا تیم مقابل زده شود.

۱۰-دادن توپ به بازیکنی که در آفساید قرار دارد ممنوع است.



تغییراتی برای بهتر شدن بازی

۱۹۱۳: هنگامی که ضربه آزاد باید زده شود دیواره دفاعی بازیکنان حریف باید تا ۱۰ یارد (۲/۹) عقب بروند.

۱۹۲۴: اگر لباس تیمها یکسان باشد تیم مهمان باید لباس رنگ دیگری بپوشد.

۱۹۳۷: یک خط نیمدایره در بیرون محوطه جریمه کشیده شد.

۱۹۵۱: جریمه خطاها ضربه های آزاد غیر مستقیم است.

۱۹۷۶: کارتهای زرد و قرمز ابداع شدند.

۱۹۸۱: ۳ امتیاز برای یک پیروزی ابداع شد.

۱۹۸۹: اگر بازیکن حریف با آخرین مدافع در یک امتداد باشند این افساید نیست.

۱۹۹۲: قانون پاس به عقب ابداع شد. دروازه بان اجازه ندارد توپی که بوسیله یارانش به عقب پاس داده شده را با دست دریافت کند.
آنان که با زندگی میسازند زندگی را میبازند
پاسخ
آگهی
#2
ازاستقلالی هااینجورچیزهابعیدنیست.
زندگی کردن من مردن تدریجی بودcryingcryingهر چه جان کند تنم عمر حسابش کردن
پاسخ
#3
سارا که خودش پرسپولیسی هست!Dodgy
خائن!Confused
استقلال داره این کارارو واسه خود شیرینکی میکنه!
خــط زدنِ مَـــن ، پـایــآنِ من نبـــود !!!
آغـــاز بی لیاقتـــیِ تـو بــود!
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ...
#4
Big Grin
به خدا من هیچ وقت این موضوعو نزدمConfused

وا من که خودم پرسپلیسیم Confused

الآن ویرایش میشهDodgyConfused
آنان که با زندگی میسازند زندگی را میبازند
پاسخ
 سپاس شده توسط pink devil
#5
مرسی خوب بود
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فوتبال چجوری به وجود اومد 1























مهرگان






















sergio aguero












avril lavigne
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  جهانبخش و تنیس فوتبال به جای اردوی تیم ملی(عکس)
  شرم آور؛ تکرار یک اتفاق تلخ در فوتبال انگلیس
  AFC: احتمال تغییر میزبان‌ها به یک شرط وجود دارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان