امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عجیب‌ترین اتفاقات سال 92

#1
به گزارش مشرق، در چهارگوشه اين جهان رنگارنگ، هر روز و هر لحظه اتفاقات عجيب و غريب و البته جالبي مي افتد که ممکن است در ديد هر فردي در هر کشوري از جهان، متفاوت جلوه کند، براي بعضي ها خنده دار است، براي بعضي ها عجيب، براي بعضي ها عادي و يا حتي براي برخي ديگر باورنکردني. با ما همراه شويد تا مروري داشته باشيم بر برخي از خبرهاي جالب سال ۹۲ شمسي که در کشورهاي مختلف جهان از جمله ايران خودمان، اتفاق افتاده است.

مهتابي ترين شب ايران

يکي از زيباترين اتفاقاتي که در سال اخير در ايران شاهدش بوديم، خلق زيباترين شب مهتابي در آسمان ايران بود. ساعت يک و 30 دقيقه روز سوم تير ماه سال 92 شمسي مصادف 24 ژوئن سال 2013 ميلادي، ماه به شکل قرص کامل و 14 درصد بزرگ تر از حد معمول در آسمان کشورمان ظاهر شد. در اين شب ماه در فاصله اي بسيار نزديک به مدار زمين قرار گرفته بود و درخشش آن آنقدر زياد و خيره کننده بود که ستاره شناسان عنوان مهتابي ترين شب ايران را به آن دادند.

آخرين پرواز طولاني جهان

يکي از رکوردهايي که سال 92 شمسي يا 2013 ميلادي به ثبت رسيد، ثبت آخرين و طولاني ترين پرواز تجاري بدون توقف جهان بود که 19 ساعت توسط هواپيماي سنگاپور ايرلاينز به طول انجاميد. پرواز SQ21 سنگاپور ايرلاينز براي آخرين بار از نيويورک پرواز کرد و در فرودگاه «چانگي» سنگاپور به زمين نشست و به اين روياي زيبا پايان داد. دليل اين اتفاق گران شدن سوخت است که براي اين پرواز طولاني که مسافت آن 15335 کيلومتر بود از نظر اقتصادي به صرفه نبود.

داماد 92 ساله

يک خانواده عراقي سال گذشته، جشن عروسي برگزار کردند که کمي با عروسي هاي ديگر تفاوت داشت. در اين مراسم عروس و داماد با يک اختلاف سني 70 ساله به عقد هم در آمدند. داماد 92 ساله اهل بغداد که هنوز احساس جواني مي کند بعد از يک جشن بزرگ با حضور فرزندان، نوه ها و نتيجه هايش، عروس 22 ساله اش را به خانه برد. در اين مراسم، دو نوه پيرمرد نيز با پوشيدن لباس عروسي ازدواج خود را در کنار مراسم پدربزرگشان جشن گرفتند.

ازدواج بلند قدترين مرد

امسال براي «سلطان گوزن» بلند قدترين مرد ترک، سال خوش يمني بود چون بالاخره توانست دل دختري را بربايد و وي را به همسري خود در آورد. اين جوان 30 ساله که 2 متر و 51 سانتي متر قد دارد، به دليل مشکلات استخواني و قد فوق العاده بلندش نمي تواند به درستي راه برود و هميشه از عصا استفاده مي کند اما «مروه ديبو» که تنها يک متر و 52 سانتي متر قد دارد و در حقيقت زن قد کوتاهي به شمار مي آيد، پذيرفته با وي ازدواج کند تا زندگي جديدي را در کنار هم آغاز کنند.

عجيب ترين مهريه سال ۹۲

سال گذشته يک زن ايراني با به اجرا گذاشتن مهريه عجيب خود همسرش را سر کار مي گذارد! مهريه او نه سکه بود، نه ملک و نه سفرهاي عجيب و غريب بلکه مهريه او رونويسي از کل شاهنامه فردوسي است که همسر گرامي بايد آن را با دست هاي مبارک خود بنويسد! اين مهريه که عنوان عجيب ترين مهريه سال گذشته را به خود اختصاص داده بنا به شکايت خانم که از زندگي با شوهر پرکارش به تنگ آمده بود توسط قاضي دادگاه براي اجرا بررسي شد.

اسب نقاش

«جاستين» نام يک اسب مسابقه اي 9 ساله است که توانايي هاي بيشتر از يک اسب دارد و با به دهان گرفتن قلم نقاشي، وارد وادي هنر شده است. اين اسب هنرمند با کمک صاحبش تابلوهاي نقاشي زيبايي را کشيده که در سال گذشته هر يک از آن ها به ارزش صدها دلار (و در مجموع 20 هزار دلار) به فروش رفته است! «آدونا کومبس» صاحب اين اسب سال گذشته زماني متوجه استعداد نقاشي جاستين شد که اين اسب سعي داشت با کمک بخشي از افسار خود، طرح‌هايي را روي ماسه ها بکشد.

پول ايراني 2518 ساله شد

سال 92 اولين پول ايراني، 2518 ساله شد. بنا به قول مورخان يونان باستان و بررسي هاي کارشناسان شرق شناس اروپايي، اولين پول رسمي ايران (سکه داريک) در ژانويه سال جاري (سال ۲۰۱۴) ۲هزار و ۵۱۸ ساله شد. اين سکه به دستور داريوش هخامنشي در نخستين ماه زمستان سال 504 پيش از ميلاد زده شده بود. سکه هاي داريک تا پايان عهد هخامنشيان رايج و از لحاظ ضرب هم وزن و هم عيار و متحدالشکل بودند.

بزرگ ترين بستني جهان

در اولين روزهاي سال گذشته بستني سازهاي ايراني موفق شدند از بزرگ ترين بستني شکلاتي جهان در ايستگاه يک توچال رونمايي کنند. روز 12 فروردين 92 با اين بستني غول پيکر که سه و نيم متر طول و 5200 کيلوگرم وزن داشت و از 3300 کيلوگرم شير، 750 کيلوگرم خامه، 750 کيلوگرم شکر و 130 کيلوگرم کاکائو تشکيل شده بود، از حضار پذيرايي شد. حالا بماند که در اين پذيرايي عجيب چه دعواها که بر سر يک قاشق بستني پيش نيامد!

بارش برف پس از 112 سال

مردم مصر سال گذشته بعد از 112 سال انتظار به لطف وزش تندبادها و توفان الکسا، شاهد بارش برف سنگيني در کشورشان بودند. هرچند که اين برف غيرمنتظره زندگي عادي مردم را مختل کرده بود اما شادي ناشي از آن، به قدري زياد بود که عکس هاي برفي از شهرهاي مختلف اين کشور، در شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي شد. زيباترين صحنه هاي ثبت شده از بارش، در مورد اهرام ثلاثه مصر بود که در زير لايه نازکي از برف ظاهري متفاوت پيدا کرده بودند.

جريمه 53 ميليوني براي کتاب

کتاب خواندن، کتاب خريدن و قرض گرفتنش خيلي خوب است اما نه به قيمت 53 ميليون تومان! سال گذشته مردي 64 ساله به نام «کيث دلفين» در هنگام تميز کردن خانه متوجه کتابي قديمي در ميان وسايل پدرش شد که در 11 مي سال 1934 از کتابخانه اي در نزديکي خانه شان به قرض گرفته شده بود! وي به منظور انجام کار درست آن را به کتابخانه برگرداند اما در کمال تعجب با جريمه‌اي معادل 53 ميليون تومان از طرف مسئولان کتابخانه مواجه شد.

خورشيد تقلبي

مردم در شهرهاي بزرگ و صنعتي ايران به خاطر آلودگي بيش از حد هوا هزار و يک جور سختي را تحمل مي کنند، بعد چيني ها در اين ميان باز هم به دنبال تهيه يک جنس تقلبي هستند که البته اين بار خورشيد است! در سال گذشته به دليل آلودگي بيش از حد هوا در پايتخت چين و قابل مشاهده نبودن آفتاب، تلويزيون هاي خياباني اين شهر تصاويري از طلوع و غروب خورشيد را براي پايتخت نشين ها به نمايش گذاشتند تا يک وقت در اين بحران آلودگي، دلشان براي خورشيد تنگ نشود.

شيريني پز 11 ساله

سال گذشته يک دختربچه 11 ساله آمريکايي با آموختن شيريني پزي موفق شد ثروت قابل توجهي را به دست آورد. «چلو استرلينگ» که با يک تلنگر کوچک؛ وقتي عمه اش از او برخي پخت کيک کمک خواست، همه استعدادهايش به يکباره بيدار شد، در سال گذشته موفق شد کيک هاي بسيار زيبايي را با ايده هاي کودکانه و البته خلاقانه خود براي جشن ها تهيه کند و در مدتي محدود مشتريان پر و پا قرصي پيدا کند. بزرگ ترين سفارشي که به او داده شده، ۲۲۰ کيک براي يک مراسم خيريه بوده است.

مرغ 15 ميليون توماني

سال گذشته در جشنواره عجيبي که در شهر «رياض» عربستان برگزار شد، مرغ ها هم قاطي اجناس گرانقيمت شدند! در اين جشنواره که «زيبايي مرغ ها» نام داشت، يک قطعه مرغ به قيمت 16هزار ريال عربستان (تقريبا معادل 15 ميليون تومان خودمان) به فروش رسيد. در اين مزايده که در نوع خود اولين بود و در آن انواع نادري از مرغ ها به فروش گذاشته شد، اين مرغ پا پري عنوان گرانقيمت ترين مرغ جهان را از آن خود کرد و در نهايت به يک شيخ عرب فروخته شد.

فروش کنسرو هواي روستا

آلودگي بيش از حد در جهان صنعتي امروز، راهکارهاي خلاقانه اي در پي داشته است. سال گذشته «آنتوني دبلاي»يک جوان 22 ساله فرانسوي در حرکتي جالب هواي تازه روستاهاي خوش آب و هواي کشورش را درون قوطي هاي کنسرو شده به فروش رساند. اين کنسروهاي عجيب از طريق اينترنت هر کدام به قيمت 5/7 دلار به فروش رسيد و طرفداراني را در سرتاسر جهان پيدا کرد. نحوه استفاده از اين کنسرو اين گونه است که بايد آن را با ني به داخل شش ها فرستاد.

بدلکار 93 ساله رکورد زد

سال گذشته «تام لسکي» پدربزرگ 93 ساله اي موفق شد رکورد راه رفتن روي بال هاي هواپيما را بشکند! او که قدرت بدني حيرت انگيزي در اين سن و سال دارد، در يک سفر 81 دقيقه اي، روي بال هواپيمايي در آسمان، ايستاد و چند قدمي روي آن برداشت تا عنوان پيرترين بدلکار را به نام خود ثبت کند. آقاي لسکي در آخرين مصاحبه خود به شوخي از بين جوان تر ها حريف طلبيد و ادعا کرد که تا زمان مرگش هيچ کس نخواهد توانست رکورد فعلي او را بشکند مگر خودش.

سردترين نقطه جهان کشف شد

قابل توجه سرمايي هاي عزيز؛ سال گذشته دانشمندان آمريکايي موفق شدند سردترين مکان روي کره زمين را کشف کنند. حضور در اين مکان تازه کشف شده که در کنار خط الراس کوه قطب جنوب قرار دارد، طي چند دقيقه چشم ها، بيني و ريه انسان را منجمد مي کند زيرا که دماي آن تقريبا 13 درجه پايين تر از نقطه اي است که در آن دي اکسيدکربن از گاز به يخ خشک تبديل مي شود (منفي 5/78 درجه سانتيگراد). دماي اين منطقه در فصل سرما زير 91 درجه سانتيگراد است.

شگفت انگيزترين اسباب بازي خانگي

آقاي « تاد ميلر» که هنوز کودک درونش را زنده نگه داشته، سال گذشته موفق شد شگفت انگيزترين اسباب بازي خانگي جهان را بسازد. وي که از کودکي عاشق قطارهاي اسباب بازي که روي ريل هاي باريک حرکت مي کنند، بوده است حال دورتا دور حياط خانه خود ريل و قطار واقعي ساخته که هر روز مي تواند از آن استفاده کند. اين سيستم راه آهن کوچک خانگي که ارزش باورنکردني در حدود 5/3 ميليون دلار دارد از يک لکوموتيو بخار کاملا دست ساز بهره مي برد.

بزي با گوش هاي نيم متري!

قرار نيست که هميشه اتفاقات عجيب در چين بيفتد، بلکه اگر کمي در گوشه و کنار کشور خودمان بگرديم حتما عجايبي را خواهيم ديد؛ يکي از جالب ترين آن ها بزي با گوش هاي دراز است که در روستاي «حسن آباد ملکان» پيدا شده و ارتفاع گوش هايش به بيش از ۵۵ سانتي متر مي رسد.گوش هاي اين بز به حدي دراز است که موقع چريدن بيش از ۴۰سانتي متر آن با زمين تماس پيدا مي کند و روي زمين کشيده مي شود. جالب تر اينجاست که اين بز روزانه بيش از سه کيلوگرم شير مي دهد.

شهردار 4 ساله

انتخاب يک کودک چهارساله به عنوان شهردار شهر کوچک «دورست» در ايالت «مينه سوتا» سال گذشته خبرساز شد. در اين شهر که تنها 30 نفر جمعيت دارد هرساله به طرز عجيبي انتخابات انجام مي گيرد؛ به گونه اي که نام تمام اعضاي شهر نوشته و درون کلاهي انداخته مي شود و در نهايت با قرعه کشي شهردار انتخاب مي شود. اما سال گذشته قرعه به نام «رابرت تافت» مشهور به «بابي» افتاد که تنها 4 سال دارد و حتي سواد خواندن و نوشتن نيز ندارد.

بدني با 5 کليه!

سال گذشته يک بيمار تبريزي با داشتن 5 کليه در بدنش رکورد زد. البته وي صاحب چهار کليه غيرفعال و فقط يک کليه فعال است؛ اين مرد بد اقبال در بدنش 2 کليه پيوندي و دو کليه اصلي داشت که متاسفانه همگي از کار افتادند و پزشکان مجبور شدند سال گذشته کليه ديگري را به وي پيوند بزنند. پزشکان به دلايل درماني نمي توانستند کليه هاي از کار افتاده را از بدن وي خارج کنند به همين دليل اين مرد تبريزي اکنون با 5 کليه در بدنش رکورددار است.

دريافت مدرک دکترا در 92 سالگي

قابل توجه آن هايي که براي يک ليسانس گرفتن آن هم در دهه سوم زندگي خود اين همه به خود افتخار مي کنند؛ يک پيرمرد 92 ساله اندونزيايي که در رشته تحقيق شعر فردوسي در يکي از دانشگاه هاي اين کشور تحصيل مي کرد، سال گذشته موفق به اخذ مدرک دکترايش شد! «هرماين تجيکانانگ» در حالي که از خوشحالي روي صندلي چرخدار لبخند مي زد، درجه دکتراي خود را از دانشگاه «پادجادجارانگ» شهر «باندونگ» دريافت کرد و عنوان پيرترين دانش آموخته اين کشور را گرفت.

پرتقال هاي فانتزي 5 ضلعي!

يکي از عجايبي که سال گذشته رقم خورد، توليد پرتقال هايي 5 ضلعي بود! تعدادي از دانشجويان مهندسي کشاورزي در ژاپن پرتقال‌هاي پنج ضلعي را پرورش دادند و با انتشار عکس هاي آن در اينترنت نظر خيلي‌هاي را به خود جلب کردند. اين پرتقال ها، در اصل، تکليف درسي اين دانشجويان بوده است و پرورش يافتنش به منزله قبولي آن ها؛ اين پرتقال هاي عجيب در حقيقت با قرار گرفتن در مکعب هاي 5 ضلعي چوبي بعد از رشد، به اين صورت درآمدند.

دردسرهاي خوش تيپي

در اوايل سال 92 خبري در رسانه هاي جهان منتشر شد مبني بر اينکه مقامات عربستان سعودي، سه جوان اماراتي را که براي گردش به اين کشور سفر کرده بودند، اخراج کردند. اما نکته جالب، دليل اخراج اين سه جوان است، تنها دليل مقامات عرب، براي اخراج اين سه مرد اماراتي خوش تيپ بودن آن ها بوده است! به اعتقاد مقامات عربستان اين سه جوان که يکي از آن ها هنرپيشه اماراتي به نام «عمر بورکان الجلا» بوده، مي توانستند باعث به فساد کشيده شدن زن هاي اين کشور شوند.

سريع ترين خودروي جهان رونمايي شد

انگليسي ها سال گذشته از سريع ترين خودروي جهان رونمايي کردند. اين خودروي عجيب که ظاهري مانند موشک دارد، ظرف ۴۰ ثانيه سرعتش حدود ۱۲۲۵ کيلومتر بر ساعت مي شود قدرت اين خودرو که ترکيبي از موتورهاي جت و موشک است به ۱۳۵ هزار اسب بخار مي رسد، به طوري که قدرت آن حدود ۱۸۰ خودروي مسابقات فرمول يک است. ساخت اين خودرو ۵ سال به طول انجاميد و بالاخره سال گذشته در مقابل خانه «ديويد کامرون» نخست وزير انگلستان از آن رونمايي شد.

نان هايي از جنس بلور

يک مجموعه هنري سال گذشته در سنگاپور نان هايي را به نمايش گذاشت که با بلورهايي درخشان تزيين شده بود. «سوکن آنک» توليدکننده اين نان هاي عجيب پرورش قارچ روي نان ها مختلف توانست اثر منحصر به فردي را توليد کند به دليل درخشندگي و زيبا بودن، اين اثر عنوان «نان عشق» را از آن خود کرد. در اين مجموعه روي هر يک از نان ها به طرز خاصي قارچ هاي مختلفي پرورانده شده تا رنگ و حالت کريستالي منحصر به فردي پيدا کنند.

آگهي مادرشوهر براي يافتن عروس

مادر يک جوان 18 ساله آمريکايي سال گذشته در اقدامي عجيب، تصميم گرفت با روشي متفاوت براي پسر خود عروس مناسب انتخاب کند. او با گذاشتن آگهي در يک سايت مشهور، اعلام کرد هر دختري که بتواند دل پسرش را به دست آورد شرايط ايده آل آن دختر را برايش فراهم خواهد کرد و هر مدل خودرويي را که دختر درخواست کند به او تقديم خواهد کرد. اين پسر خوشبخت اکنون در حال ورود به دانشگاه هاروارد است و منتظر عروسي با دختري نشسته که دلش را ببرد!

يک ميليون «لايک» مهريه دختر يمني

يکي از عجيب ترين و البته جالب ترين مهريه هايي که سال گذشته در جهان به ثبت رسيده است متعلق به يک دختر يمني است؛ پدر خوش ذوق يمني از خواستگار دخترش خواست تا مطالب و تصاوير صفحه شخصي وي (پدر) در فيسبوک را يک ميليون بار به عنوان مهريه لايک کند! اين پدر که يک کاربر پروپاقرص فيسبوک است گفته که به صورت هفتگي مطالبي را که گذاشته کنترل مي کند تا آقاي تازه داماد، لايکي را جا نينداخته باشد و اگر کارش خوب بود شايد در تعداد لايک کردن به وي تخفيف بدهد.
عجیب‌ترین اتفاقات سال 92 1" />
پاسخ
 سپاس شده توسط شکوفه2 ، Meteorite
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb دنیای تاریک من | my dark world [ عجیب و ترسناک ]
  لوگوی جدید ایرانسل و گاف عجیب آن به نقل از رندباز
  داستان واقعی ترسناک درباره اتفاقات عجیب
  حماقت بسیار عجیب و باور نکردنی یک مرد
  مردان عجیب آنهای که جیگر دارند بیان دا خل
  خنده دار ترین و عجیب ترین خواب هاتون رو بگید
Smile ☼عجیب ترین کلاه های دنیــا+عکس☼
  کمرباریک ترین و سنگین ترین زنان زنده جهان (عکس)
  عجیب ترین حیوانات و جونور های عالم!!!!!!!!!!+18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  مردی با عجیب‌ترین اعتیاد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان