امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دو میلیون و چهارصد نفر از یارانه انصراف دادن ^_^

#1
سخنگوی دولت با بیان اینکه 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه اعلام انصراف داده‌اند،‌ گفت: پيش‌بيني ما اين بود که 7 تا 8 ميليون نفر از دريافت يارانه انصراف مي‌دهند.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا بایستی از تمام دستگاه‌ها و مسئولینی که در اجرای مراحل ثبت نام فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها همکاری لازم را صورت داده‌اند، تشکر کنم.

2 میلیون 400 هزار نفر انصراف داده و 73 میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند

نوبخت با اشاره به اینکه انصراف از یارانه‌ها به نفع خدمات عمومی و در راستای ایجاد اشتغال و توسعه است، خاطر نشان کرد: در روزهای نخست فرآیند ثبت نام مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از 10 درصد از مردم ثبت نام نکرده بودند و پیش بینی می‌شد بین هفت تا هشت میلیون نفر از ثبت نام یارانه‌ها انصراف دهند که نهایتا به تشخیص مردم و خانوارها در نهایت 2 میلیون و 400 هزار نفر از ثبت نام خودداری کردند.

به گفته وی 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند.

1200 میلیارد تومان درآمد از انصراف یارانه

وی افزود: بدین ترتیب بیش از 1200 میلیارد تومان از این محل منابع جدیدی در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا بتواند خدماتی که در مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها و طبق تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 مقرر شده است را انجام دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این مرحله از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها مبالغی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد 9 هزار و 300 میلیارد تومان کمتر از دو رقمی بود که در قانون بودجه سال 1393 دولت می توانست از آن مبلغ استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره 21 ، دولت از دو محل اجازه استفاده از منابعی را برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دارد که در این میان 48 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت‌ها و افزایش قیمت برخی از حامل‌های انرژی دولت توانسته است درآمد کسب کند.

افزایش قیمت حاملهای انرژی کند و محدود خواهد بود

نوبخت افزود: دولت بر این اساس مجاز است بالغ بر 11 هزار و 300 میلیارد تومان از خزانه عمومی و بودجه برای اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها برداشت و برای اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه ها از آنها استفاده کند، اما برای افزایش 48 هزار میلیارد تومان منابعی که در خصوص اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی است، دولت تا به این لحظه تصمیم ندارد که قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح‌کرده و افزایش دهد، زیرا دولت برای سال 1393 مقید است همانطور که در سال 1392 نرخ تورم را از حدود 43 درصد به حدود 32 درصد کاهش داد، در سال 1393 نیز نرخ تورم را کاهش دهد، از این جهت افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی همانطور که به دفعات از سوی مسئولین دولتی به خصوص رییس جمهور مطرح شده، این افزایش قیمت‌ها بسیار رشد محدود و کندی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از سوی وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قیمت حامل‌های انرژی به موقع اعلام خواهد شد و ما منابع موجود را برای پرداخت 5 هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید و اشتغال و حمل و نقل اختصاص داده و 4800 میلیارد تومان را برای امر بیمه و بهداشت و ارزان کردن هزینه های درمان استفاده خواهیم کرد و 2400 میلیارد تومان را برای امنیت غذایی و کالاهای مردم اختصاص خواهیم داد.

نوبخت تاکید کرد: مبلغ مورد نظر برای امنیت غذایی به صورت کالاهای اساسی به اقشار کم درآمد و خاص اختصاص می‌یابد و همچنین به کسانی که ثبت نام کرده‌اند همانطور که در ماه نخست امسال یعنی فروردین ماه، 45 هزار و 500 تومان به ازای هر فرد خانوار پرداخت شده، این مبلغ بازهم پرداخت می‌شود.

امتیازات دولت برای صرفنظرکنندگان از دریافت یارانه

نوبخت همچنین با تشکر از کسانی که از دریافت یارانه نقدی صرفنظر کرده‌اند، اظهار داشت: آنها به عنوان همیاری با دولت از یک امتیاز برخوردار خواهند شد و نسبت به همکاری این بخش از مردم با دولت به جای کمک‌های نقدی ضمن اینکه می‌توانند از امکانات موجود استفاده کنند از تسهیلات ویژه‌ای نیز استفاده خواهند کرد و قطعا اعلام خواهد شد که تسهیلات مورد نیاز برای آنها چیست.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدامی که صورت گرفت کاستی‌های مرحله اول را را از بین ببرد و برخلاف مرحله اول به بهداشت و درمان و تولید و اشتغال در این مرحله توجه کافی و مناسب شود.

نوبخت تاکید کرد: امیدواریم با این اقدامی که دولت انجام داده است پرونده مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها بسته شده و ما بتوانیم کار اجرایی را آغاز کنیم تا ان شاءالله مردم خوبمان از منافع و فواید آن استفاده کنند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که چه رقم و مبلغی با توجه به انصراف بخشی از مردم از دریافت یارانه‌ها به دولت اختصاص یافته است، اظهار داشت: بیش از 1200 میلیارد تومان از طریق انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها به دولت اختصاص یافته است. دو میلیون و چهارصد نفر از یارانه انصراف دادن ^_^ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اردکانیان: ۴ میلیون مشترک کم مصرف شامل آب‌ بهای رایگان می شوند
  گرانترین مدل مانیکور ناخن به قیمت 720 میلیون (عکس)
  سازمان ملل: بیماری روانی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند
  آمار جهانی شیوع کرونا / نزدیک به ۴.۵ میلیون مبتلا به کووید ۱۹
Shocked ماجرای پیش‌فروش یک میلیون دستگاه خودرویی که وجود خارجی نداشت!
  فشار آمریکا بر اردن برای تحویل دادن زن مبارز فلسطینی
  واشنگتن‌پست: جمهوری‌خواهان نگران از دست دادن سنا هستند
  واریز وام یک میلیون تومانی به حساب جاماندگان اعلام شد
  غیبت کیم جونگ اون، سکوت کره شمالی و احتیاط به خرج دادن کره‌جنوبی
Heart قیمت سکه طرح جدید به ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان