امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فهرست ۲۶ فیلم منتخب و برتر ضد ایرانی

#1
به نقل از آی ام دی بی (IMDB) در بین فیلم های ضد ایرانی که اغلب هالیوودی هستند، ۲۶ فیلم در دسته ی فیلم های منتخب و برتر ضد ایرانی قرار می گیرند که اسامی آنها و خلاصه ی داستانشان در ادامه آورده شده است. این دسته بندی بر اساس محبوبیت و امتیاز این فیلم ها در بین تماشاگران آنهاست.
۱) آرگو (۲۰۱۲)
داستان یک افسر سازمان سیا که برای نجات ۶ آمریکایی به گروگان گرفته شده در تهران سال ۱۹۸۰به بهانه ی ساخت فیلم علمی تخیلی هالیوودی برای یافتن مکان مناسب، به ایران می آید.
در این فیلم رفتار مردم ایران بعد از انقلاب بسیار وحشیانه و خصمانه نمایش داده می شود و در عوض مظلوم نمایی اغراق آمیزی در به تصویر کشیدن کارمندان سفارت آمریکا به کار برده شده است.
کارگردان: بن افلک

۲) سیصد (۲۰۰۶)
۴۸۰ سال پیش از میلاد مسیح، شاه لئونیداس به همراه لشکر۳۰۰ نفری در ترموپیل در با سپاه خشایارشاه ایران مبارزه می کند. در این نبرد لشکر ۳۰۰ نفری در مقابل سپاه پر شمار ایران مقاومت می کند . جنگ حدود سه روز ادامه دارد و نهایتا ارتش ایران متوقف می شود اما با همکاری یک یونانی می تواند سپاه ۳۰۰ نفری را محاصره کند.
کارگردان: زاک اسنایدر

۳) الکساندر (۲۰۰۴)
الکساندر یا اسکندر، فیلمی درباره ی پادشاه مقدونیه و سپاه بزرگ اوست که بیشتر مناطق دنیا را فتح می کند. این فیلم دوران کودکی و تعلیم اسکندر توسط ارسطو و نبردهای اسکندر با داریوش سوم و نابود ساختن امپراتوری هخامنشیان را نشان می دهد.
کارگردان: الیور استون

۴) کشتی گیر (۲۰۰۸)
داستان یک کشتی گیر معروف که وقت آن رسیده از دنیای ورزش خداحافظی کند، او با افسردگی و فشار های روحی در خارج از دنیای حرفه ای مقابله می کند.
در یک مسابقه کشتی کج، دو طرف مسابقه به مبارزه می پردازند و کشتی گیر سیاه‌پوست سعی می کند تا با چوب حامل پرچم ایران، کشتی گیر دیگر را خفه کند اما موفق نمی‌شود. کشتی گیر رقیب چوب پرچم ایران را می شکند. لباس ورزشی این کشتی گیر طرح پرچم ایران است. این فیلم که جایزه جشنواره فیلم ونیز را نیز دریافت کرده است.
کارگردان: دارن آرونوفسکی

۵) خانه ای از مه و شن (۲۰۰۳)
زن تنهایی که از خانه خودش بیرون انداخته می شود و درگیری های فجیعی که بین او و صاحبان جدید خانه اش رخ می دهد. صاحب جدید خانه سرهنگ نیروی هوایی شاهنشاهی ایران است که به آمریکا مهاجرت می کند، در آخر فیلم همسر خود را می کشد و خود نیز با یاد آوری خاطراتش در وطن(ایران- اصفهان) اقدام به خود کشی می کند.
کارگردان: وادیم پرلمن

۶) پرسپولیس (۲۰۰۷)
داستان تلخ یک دختر نابالغ و پرحرف ایرانی که در حین انقلاب اسلامی اتفاق می افتد. این انیمیشن محصول کشور فرانسه است. دلیل ضد ایرانی بودن آن در قالب سیاه و سفید جلوه دادن انقلاب اسلامی و تلخ و افسرده نشان دادن مردم پس از انقلاب است. همچنین سرکوب زنان و اجبار به پوشش توسط حکومت دینی یکی دیگر از دلایل ضد ایرانی بودن این فیلم است.
کارگردان: مرجان ساتراپی و ونسان پارونو

۷) سنگسار ثریا (۲۰۰۸)
داستان ازین قرار است که زنی به نام "ثریا” مورد اتهامات بی اساس قرار می گیرد. شوهر او می خواهد دوباره ازدواج کند و به ثریا می گوید می خواهد او را طلاق دهد، که زن نیز حقوق خود را مطالبه می کند. مرد برای رهایی از پرداخت حقوق با همکاری روحانی و کدخدای ده نقشه ای را طراحی می کنند. آنها ثریا را به خانه ی مردی که تازه همسرش را از دست داده به عنوان کنیز می فرستند، به این ترتیب زمینه برای تهمت به ثریا فراهم می شود و حکم سنگسار را برای او اجرا می کنند.
کارگردان: سیروس نورسته

۸) شبی با پادشاه (۲۰۰۶)
فیلمنامه این فیلم اقتباسی از کتاب عهد عتیق به نام "استِر مقدس” است، در آن دختری یهودی جان خود را برای نجات مردم یهود به خطر می‌اندازد و وارد زندگی خشایارشاه می‌شود.
کارگردان: مایکل سجبل

۹) ۳۰۰: ظهور یک امپراتور(۲۰۱۴)
این فیلم ادامه ی ماجرای لشگرکشی سربازان خشایارشاه به آتن، پس از مرگ نیروهای پادشاه لئونیداس در نبرد "ترموپیل” است. ماجرای اصلی داستان زندگی فرمانده ارتش یونان در ۴۸۰ سال پیش از میلاد مسیح بوده که نیروی دریایی یونان را رهبری می کرده است. هیچ یک از قسمت های فیلم ۳۰۰ را نمی توان یک فیلم تاریخی به شمار آورد. در واقع، فیلم ۳۰۰ تنها یک داستان است که تبدیل به فیلم شده است، می توان این فیلم را تنها یک برداشت از فیلم "شهر گناه” دانست.
کارگردان: نوآم مورو

۱۰) دولت پنجم (۲۰۱۳)
فیلمی در ژانر وحشت و برمبنای اتفاقات واقعی است که شواهدی مبنی بر فساد و فریب حکومتی که تازه به قدرت رسیده را افشا می کند. این حکومت با کمک اینترنت در قرن ۲۱ ام موفق به تسخیر قدرت می شود.
کارگردان: بیل کاندون

۱۱) عبور (۲۰۰۹)
این فیلم داستان تلاش چند مهاجر از ملیت های مختلف از جمله یک ایرانی برای رسیدن به وضعیت حقوقی در لس آنجلس است.
کارگردان: وین کرامر

۱۲) سیریانا
اعتراض سیاسی افرادی از وضعیت صنعت نفت کشور که خود نیز درگیر و تحت تاثیر این صنعت هستند. غول نفتی آمریکایی، کنترل خود را بر میادین نفتی در منطقه ی امیر نشینی که توسط خاندان آل سوبای اداره می شود از دست می دهد. وزیر خارجه این منطقه، امتیاز استخراج گاز طبیعی را نیز به یک شرکت چینی سپرده است.
کارگردان: استفان گاگان

۱۳) مرد بله گو(۲۰۰۸)
مردی که عادت کرده به همه "نه” بگوید، به یک کلاس می رود که افراد در آنجا نگاه تازه ای به زندگی دارند، روش خود را تغییر داده و در برابر همه چیز بله می گوید. تا اینکه یک زن ایرانی به او پیشنهاد ازدواج می دهد و او می پذیرد. علت پیشنهاد از طرف زن به خاطر رفتن از ایران بوده و در واقع می خواهد بگوید ایرانیان برای خروج از کشور حاضرند هر کاری بکنند. زن ایرانی در فیلم حجاب دارد که مرد هم به خاطر داشتن عکس با این زن متهم به تروریست بودن می شود.
کارگردان: پیتون رید
کمپانی برادرن وارنر

۱۴) گلاب(۲۰۱۴)
یک روزنامه نگار در ایران برای بیش از ۱۰۰ روز بازداشت می شود و به طرز وحشیانه ای در زندان مورد بازجویی قرار می گیرد. "مازیار بهاری” روزنامه نگار ایرانی کانادایی است که سال ۸۸ به عنوان مستند ساز و وارد ایران می شود و در اتفاقات ۸۸ دستگیر شده و به زندان اوین می افتد و سخت شکنجه می شود. او در این مدت با استشمام بوی گلاب متوجه حضور زندان بان می شده است.
کارگردان: جان استوارت

۱۵) بدون دخترم هرگز(۱۹۹۱)
یک زن آمریکایی که بعد از انقلاب با شوهر ایرانی خود برای دیدار خانواده ی همسرش به ایران می آید، که در فرودگاه مجبور می شود حجاب داشته باشد. شوهرش که در آمریکا قبل از سفر، به قرآن قسم یاد می کند که در ایران نخواهد ماند، به قول خود عمل نکرده و زن را وادار می کند در ایران بماند، او که تمایل شدیدی به بازگشت به وطن دارد، متوجه قوانین ایران در رابطه با لزوم اجازه ی همسر برای سفر می شود و سعی می کند اطمینان همسر را جلب کرده و اجازه را کسب نماید، که در آخر نیز چون می خواهد دخترش را نیز همراه خود ببرد، قاچاقی از مرز های ایران خارج می شود.
کارگردان: برایان گیلبرت

۱۶) شرایط (۲۰۱۱)
یک خانواده ی ثروتمند ایرانی که در تلاش هستند تمایلات جنسی دختر نوجوان خود را کنترل کنند. این دختر همجنسگرا بوده و با دوست خود در ارتباط است، دوستِ او با برادرش ازدواج می کند، اما هم چنان پس از ازدواج این دختر دست از گرایش و تمایل به دوست خود برنداشته و خواهان ادامه ی رابطه با اوست.
کارگردان: مریم کشاورز

۱۷) زنان بدون مردان(۲۰۰۹)
فیلم داستان چهار زن ایرانی است که با کم شدن حمایت سازمان سیا از کودتا در ایران در سال ۱۹۵۳، دچار شرایط ناگوار اجتماعی می شوند، یکی از آنان تلاشگر سیاسی، دومی یک زن تن‌فروش، سومی یک بانوی کمونیست و چهارمی یک دختر سنتی است.
کارگردان: شیرین نشاط، شجاع آذری

۱۸) ویش مستر یا ارباب کابوس ها(۱۹۹۷)
داستان یک جن شیطانی که قرارست سه آرزوی صاحب خود را برآورده کند، تا به دنبال آن به او اجازه داده شود سه برادر خود را به زمین بیاورد. شروع داستان با سرقت از یک موزه است، نگهبان ها با دزدان درگیر می شوند، در این درگیری مجسمه ی اهورا مزدای ایرانی شکسته شده و یک سنگ سرخ از آن خارج می شود، دختری که جزو گروه دزدان است سنگ را لمس کرده و به همین علت جنی از آن خارج می شود. آن جن هم شروع به کشتار انسان هایی می کند که در عوض یک آرزو جان خود را می فروشند.
کارگردان: رابرت کورتزمن

۱۹) استر و پادشاه (۱۹۶۰)
داستان این فیلم درباره ی ایرانِ قبل از میلاد مسیح است. زمانی که همسر پادشاه کشته می شود، استر (یک زن یهودی)، مورد توجه پادشاه قرار می گیرد. به همین دلیل پادشاه سعی می کند جوّ علیه یهود را از بین ببرد، این نفرت به خاطر ذات پلید هامان در ذهن مردم شکل گرفته بوده است. قبل ازینکه پادشاه بتواند با استر ازدواج کند، و هامان شرور را شکست دهد، عوامل دیگری وارد عرصه می شوند، و زن جذاب دیگری نیز در این میان مورد توجه پادشاه واقع می شود.
کارگردان: رائول والش، ماریو باوا

۲۰) کتاب استر(۲۰۱۳)
کارگردان در این فیلم، کتاب مقدس استر را که داستان یک قهرمان است را به تصویر می کشد. خشایار شاه که درصدد است ملکه ی جدیدی انتخاب کند استر را می بیند و او را به همسری خود اختیار می نماید. در حالی که پسر عمه ی استر، مردخای و هامان شرور می خواهند قدرت پادشاهی را از تصرف خشایار شاه در آورده و خود حاکم سرزمین شوند. زمانی که استر از نقشه ی شوم هامان مطلع می شود برای اینکه صداقت خود را به خشایار شاه اثبات کند، جان خود را در راه امنیت مردمش از دست می دهد.
کارگردان: دیوید ای آر وایت

۲۱) بکارت (۲۰۱۲)
داستان مبارزه ی سه زن در محیط های اجتماعی و فرهنگی ایران، و روبه رو شدن آنها با بحران های پیش بینی نشده است. دختری که در خانواده مذهبی بزرگ شده و با اجبار پدر تن به ازدواج می دهد. فیلم به مسائلی از قبیل قتل های ناموسی، قاچاق زنان و دیگر مشکلات زنان خاور میانه و اروپا می پردازد.
کارگردان: سعید خوزه

۲۲) حجاب طلایی (۲۰۱۱)
این داستان که با یک انقلاب آغاز می شود و در جای دیگری از جهان خاتمه می یابد. داستانی درباره پول، نفت و عشق نامشروع یک دختر زیباست که عاشق مردی از یک سرزمین دیگر می شود، به همین علت روسری طلایی به سر می کند و در فضایی لبریز از توطئه های بین المللی، دروغ و برنامه های سری و جاسوسی، فرهنگها در مقابل هم قرار می گیرند، دوستیها محک می خورد، پیوندها ازهم گسسته می شوند، و زندگی ها نابود می شوند.
کارگردان: تری تی میلر

۲۳) مریم (۲۰۰۲)
داستان یک خانواده ی ایرانی که مقیم آمریکاست و در حومه نیوجرسی زندگی می کند، و پدر خانواده پزشک است. پسر برادر وی برای ادامه ی تحصیل به آمریکا می آید و فردی اصولگرا و مذهبی و از طرفداران آیت الله خمینی است. زمانی که دانشجویان در ایران سفارت آمریکا را تصرف می کنند، "علی” پسر برادر او، نیز درصدد قتل شاه ایران بر می آید، شاه پهلوی در مرکز سرطان مموریال اسلون-کترینگ در منهتن بستری است و عموی علی هم پزشک این مرکز است. در همین زمان با گروگانگیری کارمندان سفارت آمریکا در ایران، مردم آمریکا دست به اعتراض می زنند.
کارگردان: رامین سرّی

۲۴) دختر تنها در شب به خانه می رود (۲۰۱۴)
فضای فیلم شهر اشباحی را با نام "شهر بد” نشان می دهد، مکانی که نماد مرگ و تنهایی است، مردم شهر از وجود یک خون آشام که در کمین آنهاست بی خبرند . این فرد خون آشام یک دختر چادریِ ایرانی است که پدرش "حسین” مردی دائم الخمر بوده و به همین دلیل دختر دچار مشکل می شود.
کارگردان: آنا لیلی امیرپور

۲۵) اورشلیم؛ شمارش معکوس(۲۰۱۱)
این فیلم اقتباسی از کتابی با همین نام است و ضد برنامه های هسته ای ایران است. درباره گروهی از مسلمانان ایرانی موسوم به گروه "هفت شگفت انگیز” است که می خواهند با بمب گذاری در خاک آمریکا، این کشور را نابود کنند.
کارگردان: هارولد کرنک

۲۶) فرستاده (۱۹۸۳)
داستان یک نماینده ایرانی که از طرف جمهوری اسلامی به آمریکا فرستاده می شود تا یک ساواک ایرانی که در دوران شاه خدمت می کرده است را به قتل برساند، اما پیش از ترور، این فرد توسط فرد دیگری کشته می شود و به همین دلیل سفر او دچار تغییر می شود.
کارگردان: پرویز صیاد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مجتمع قضایی شهید بهشتی
پاسخ
 سپاس شده توسط ma.mo
آگهی
#2
بیشترشون رو دیدم!
واقا از واقعیت دورن
ما رو تو چه دهه ای فرض کردن?
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  دلیل پیر نشدن بازیگر مشهور ایرانی +عکس
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  فهرست بازیگران فیلم Don’t Look Up لئوناردو دی کاپریو تا جنیفر لارنس
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  مرور زندگی اسرای ایرانی دوران جنگ با بازپخش «نبردی دیگر» از شبکه افق سیما
  فصل هفتم «شام ایرانی» کلید خورد
  فهرست برندگان جوایز اصلی امی 2020 مشخص شد؛ Succession، بهترین سریال درام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان