امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با قدرت نظامی ایالات متحده امریکا

#1
آشنایی با قدرت نظامی ایالات متحده امریکا 1
یالات متحدهٔ آمریکا (به انگلیسی: The United States of America و به اختصار: USA) کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشنگتن دی‌سی است.
آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳٬۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹٪ قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.
نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی، و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنیان نهاده شده‌است. این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی (۱۱۵۵ ه.خ.)، در پی اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمرهٔ سابق بریتانیا شکل گرفت.

کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک همسایه‌است. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

ایالات متحده آمریکا پس از حضور در جنگ‌ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، قدرت اثرگذاری خود در جهان را گسترش داد. آمریکا به عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده‌است و از بنیانگذاران پیمان نظامی ناتو محسوب می‌شود. و پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد به عنوان یک ابرقدرت منحصر به فرد درآمد.شهروند ایالات متحدهٔ آمریکا را معمولاً «آمریکایی» می‌نامند.



براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سیا و كتابخانه كنگره آمریكا و برآورد آنها در سال ‌2011، هم‌اكنون آمریكا از نظر توان نظامی در رده نخست قدرت‌های نظامی جهان قرار دارد.
بر اساس اطلاعات عنوان شده از سوی سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) و كنگره آمریكا، این كشور كه جمعیت آن 313 میلیون و 232 هزار نفر است، هم‌اكنون دارای ‌یك میلیون و 478 هزار پرسنل فعال نظامی است و تعداد نیروهای ذخیره فعال این كشور یك میلیون و 458 هزار نفر است.

نیروی زمینی آمریكا دارای 9537 دستگاه تانك، 26653 دستگاه نفربر، 2163عراده توپ یدك كش، 950عراده توپ قابل حمل بر روی خودرو، 1430 سامانه موشک انداز ، 7500 خمپاره‌ انداز، 8000 سامانه ضد تانك، 2106 سامانه پدافند هوایی و ‌12 هزار وسیله نقلیه لجستیكی است.

نیروی هوایی آمریكا نیز دارای 18234 فروند جنگنده و هواپیما، 6417 فروند هلیكوپتر و 15097 فرودگاه عملیاتی است.
نیروی هوایی آمریکا دارای 10 مرکز فرماندهی به شرح ذیل است: فرماندهی هوافضایی، فرماندهی پشتیبانی، فرماندهی سیستم‌های نیروی هوایی، فرماندهی آموزش، فرماندهی ترابری، فرماندهی هوایی استراتژیک، فرماندهی هوایی آلاسکا، فرماندهی نیروی هوایی ذخیره، سرویس اطلاعات نیروی هوایی و فرماندهی آکادمی.
نیروی دریایی آمریكا نیز دارای ‌2384 فروند كشتی، 21 بندر، 11 ناو هواپیمابر، 75 زیردریایی، 12 قایق نظامی گشت زنی، 30 ناوچه، 59 ناوشكن و 30 قایق‌ جنگی خشكی آبی است.
نیروی دریایی آمریکا بزرگترین نیرو در نوع خود در جهان است. تناژ ناوگان نبرد این نیرو از مجموع 13 نیروی دریایی بعد از آن، بیشتر است. این نیرو همچنین بزرگترین ناوگان ناوهای هواپیمابر را با 11 ناو درحال خدمت و یک ناو در حال ساخت داراست.

یگان فوق ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نیز كه در سال 1964 تشکیل شد، قابلیت حمله زمینی، هوایی و دریایی را به صورت هم‌زمان دارد و تنها مختص به نیروی دریایی نمی‌شوند. این نیروها وظیفه حملات دریایی ضربتی، عملیات‌های پنهانی و مخفی را در عمق خاک دشمن و قابلیت حملات هم‌زمان را دارند.

بودجه نظامی آمریكا در سال 2011، 692 میلیارد دلار بوده است. كشور آمریكا دارای مساحت 9 میلیون و 826 هزار كیلومتر مربع، 19 هزار و 924كیلومتر خط ساحلی و 12هزار و 34 كیلومتر مرز مشترك است.
شكل‌گیری ارتش امریكا به جنگ‌های استقلال آمریکا از انگلستان (1775 م.) باز می‌گردد.

ریاست ارتش بر عهده رئیس جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل قوا و اداره آن برعهده وزیر دفاع آمریکا است. بودجه این نیرو بالاترین بودجه در بین نیروی نظامی جهان و تشکیل دهنده 48 درصد از كل هزینه نظامی جهان است. سربازگیری در ارتش آمریكا در زمان صلح وجود ندارد و ارتش به عنوان یک نهاد متشكل از نیروهای حرفه‌ای شناخته می‌شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16295438986692
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘ 2gнєтєя4єνєя ✘
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|
  درخواست نویسندگی در بخش مسائل نظامی و زیرشاخه ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان