امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زنايــــ ذهنــــ

#1
زنای ذهنی، تصور و فکر کردن به امور جنسي و رابطه جنسي با نامحرم است. به لحاظ شرعي خود فکر گناه در امور جنسی به خصوص اگر غیر اختیاری باشد گناه نیست. ولی انسان باید از مقدماتی که باعث این افکار می شود پرهیز کند و در صورت اختیاری بودن چنانچه آثار بیرونی داشته باشد و موجب تحریکات جنسی شود این امور گناه است. فكر و انديشه گناه، پاكى و صفاى قلب را از بين مى برد و انسان را به ارتكاب آن وا مى دارد. حضرت على(ع) فرمود:«من كثر فكره فى المعاصى دعته إليها؛ (1) كسى كه در مورد گناهان زياد فكر كند، گناهان او را به سوى خود مى كشند».
نيز فرمود: «خوض النّاس فى شى‏ءٍ مقدّمة الكائن؛ (2) فرو رفتن و تفكّر در مورد چيزى، سرآغاز وجود و پيدايش آن چيز است».
از اين رو، حضرت مسيح به پيروان خود فرمود: «موسى بن عمران به شما دستور داد، زنا نكنيد؛ اما من به شما سفارش مى كنم، فكر زنا را هم نكنيد؛ زيرا كسى كه به زنا بينديشد، مانند كسى است كه در اتاق زيبا و رنگ آميزى شده‏اى، آتش روشن كند. در اين صورت، هر چند ممكن است خانه در آتش نسوزد؛ لكن دست كم دود، آن را سياه و خراب مى كند». (3)
در هر صورت، فکر گناه، گناه نیست تا وقتی که انسان خود را به گناه آلوده نکند، حتی اگر مقدمات آن را فراهم کرده باشد، گناهی در نامه او ثبت نمی‏شود. اما فکر واندیشه گناه، پاکی و صفای قلب را از بین می برد. انسان را به ارتکاب آن وا می دارد.
 هیچ یک از امیال درونی و تکوینی مثبت و منفی از جمله میل به گناه را نمیتوان از بین برد. آن چه که از دست انسان بر میآید جلوگیری از طغیان و کنترل آن است. بدین منظور فرد باید به درجهای از«معرفت و بینش و ایمان » برسد که آثار وضعی و عملی افعال از جمله گناه را بشناسد. در این زمینه مطالعه کتاب های استاد شهید مطهری بهترین گزینه برای افزایش ایمان و معرفت است. البته اگر به صورت منظم و با برنامه ریزی مطالعاتی همراه باشد، موثر و مفید است.
بعد از این ، برای افزایش ایمان و تحکیم پایه های آن افزون بر بالا بردن معرفت و شناخت، اموری باید رعایت شود. از جمله:
باور قلبی به این که خداوند همواره ناظر و حاضر است(4)‌، به یاد مرگ و آخرت بودن(5)، باور این که واجبات دینی برای کمال و ترقی و جهت رسیدن به نعمت های بی پایان خدا مقرر شده و محرّمات به خاطر نجات از بدبختی ممنوع گردیده است، پرهيز از مجالست و هم‏نشيني با اهل دنيا (6) و دور از معنويت، محاسبه نفس، بهره‏گيري از قرآن كريم و انس با آن، بهره‏گيري از ائمه هدي (ع) و توسل به آن ها و .... بدیهی است که برای تقویت ایمانتان باید این امور را در خود تقویت نمایید.
توصیه پایانی اینکه خود را ناپاک ندانید، فرد مؤمنی هستید که به هر دلیلی دچار یک رفتار ناپسند گشته‌اید. هیچ‌گاه خودتان را مساوی با رفتار ناشایست خود ندانید. در پیشگاه خداوند عزیز و دوست داشتنی هستید.
خالی کردن ذهن از مسائل شهوانی در کنار انجام کارهای خیر و خداپسندانه، شما را در جبران گذشته کمک می کند.قرآن می فرماید: إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئات‏(7) البته حسنات و نیكوكاري ها، سيّئات و بدكاري ها را نابود مى‏سازد.از خداوند مهربان بخواهيد در پاک کردن آثار رواني اين مساله و در عرصه هاي مختلف زندگي شما را کمک نمايد. بعد از توبه مراقب باشید در دام شیطان نیفتید.
((هم پرسه با جنونم اما خبر نداري جا مونده از تو پيشم يـ زخــم يادگاري))

پاسخ
 سپاس شده توسط mahdi f.m ، mohammad31
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان