امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حجاب میوۀ عفاف است و عفاف ریشۀ حجاب

#1
حجاب میوۀ عفاف است و عفاف ریشۀ حجاب
حجاب بیشتر به معنای حجب و حجاب ظاهر است یعنی پوشانیدن بدن از نگاه نامحرم. اما عفاف بیشتر به جنبۀ معنوی حجاب توجه دارد یعنی نگاهداری چشم، گوش و دل از تیرهای دشمنی به نام شهوت. لذا عفاف یعنی نوعی حجب و حجاب درونی و قلبی. پس وقتی میگویم حجاب میوۀ عفاف است یعنی زمانیکه دلت، چشمانت، گوشهایت و بالاخره نفست را پاک گردانی خودبخود حجاب در ظاهرت نیز ظهور میکند. عفت و پاکدامنی که داشته باشی خودت حجابت را رعایت میکنی حال حجاب چه ظاهری باشد چه باطنی.
و اینکه میگوییم عفاف ریشۀ حجاب است، یعنی وقتی حجاب ظاهرت را حفظ کنی خودبخود عفاف میشود صفت دائمی و ویژگی قلبی ات. حجاب ظاهرت که تامین شود حجاب درونت نیز شروع به رشد یافتن میکند. آنگاه نگاههایت، چشمهایت، گوشهایت و قلبت زهرایی میشود. آنگاه است که دلت زینبی میشود و در سخت ترین شرایط حاضر نمیشوی لحظه ای از حریم امن حجابت دور شوی.
وقتی معنی حجاب به قلب و ایمانت جلا بخشد، دیگر فرقی نمیکند که با پاهای خودت راه بروی یا با کمک صندلی چرخدار و عصا و واکر یا هر وسیله کمک توانبخشی دیگر. بارها دیده ام و شنیده ام که وقتی فرد معلولی روی حجابش تاکید میکند دیگران یا اطرافیان و خانواده میگویند که ای بابا سخت نگیر.. حالا کی به تو نگاه میکنه! و هیچ وقت معنای اینگونه حرفهای مبهم را نفهمیدم که یعنی چه که سخت نگیر..!؟
برخی اینکه تصور میکنند چون معلولیت داری پس از وظیفۀ سنگین و شرعی ات رها هستی!؟ واقعا چه کسی چنین فرایضی تعیین کرده؟ اتفاقا از نظر من چنین فردی با چنین شرایط سخت و ویژه ای، اتفاقا احساس وظیفۀ بیشتری میکند و باید هم احساس وظیفۀ بیشتر کند. وقتی با شرایط سخت جسمی و حرکتی و احیانا داشتن نوعی نقص جسمی، حجابت را رعایت کنی میدانی چه ارزشی دارد؟ میدانی چقدر روح و شخصیتت رشد میکند، به حرمت چادر خاکی مادر!
اینکه میگوییم حجاب! فقط مختص خانومها نیست بلکه اسلام عزیزمان همانگونه که به بانوان توصیه حجاب داشته است به حجاب مردان نیز توصیه های فراوانی داشته که بسیار راهگشا و حیاتی است. حجاب ظاهر، حجاب نگاه، حجاب چشم، گوش و حجاب دل و زبان.
امام خمینی(ره) پیام‌آور ارزشهای الهی درباره حجاب و عفاف می‌فرماید: «توجه داشته باشید حجابی که اسلام قرار داده است برای حفظ ارزش‌های شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است- چه برای مرد و چه برای زن- برای این است که آن ارزش‌های واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دست‌های فاسد استعمار پایمال شوند این ارزشها زنده بشوند.»
پس در هر شرایطی که هستیم نباید خود را از وظایف شرعی و انسان ساز مستثنی بدانیم که چه بسا با وجود داشتن شرایط سخت تر، اجر و پاداش مان نیز والاتر است و به غیر از جنبۀ اجر و پاداش، جنبۀ انسان سازی و تاثیرات معنوی آن بسیار بالاتر و نتیجه بخش تر است.
انشالله در هر شرایطی که هستیم با توکل بر ذات اقدس الهی و با کمک گرفتن از مربیان حقیقی انسان که همانا قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام هستند، بتوانیم به درجات والای انسانیت و ایمان دست یابیم تا بالاخره برسیم به آنچه که لایقش هستیم و در نهایت رستگار شویم.
((هم پرسه با جنونم اما خبر نداري جا مونده از تو پيشم يـ زخــم يادگاري))

پاسخ
 سپاس شده توسط mahdi f.m ، بیتا خانومی*. ، یاسی@_@ ، *tara* ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی
#2
چه خوبه در کنار حجاب ظاهری...حجاب فکری هم داشته باشیم!!!!!و مردم ما هم از روی حجاب ظاهری هرچیزی رو مقایسه نکنن!!یا درموردش نظر ندن!به امید اون روز
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حجاب میوۀ عفاف است و عفاف ریشۀ حجاب 1 [/img]بـــیآآ مــَره یــآری بِـدن....بیــآمــَـره یـآری بــِـدن.....
مـــی دیــله دیــل داری بـــِدن...کـــه زیــندگی هَمــــَش غمه....کـــه زینــدگی هَمــَش غمه...ای دونــیا غــَم مــی همــدمه...ای دونــیا غــَم می هَــم دمــَه..
نــآنی چوجــور غــم دارما..نــآنی چوجــور غــم دارما...تـــره مــی ور کــَم دارمـــآ...مــی آرزو مــی دیــل خوشــی...مــی آرزو مــی دیــل خوشــی...اَنــه کـه توو...بایـــی نیــشی..اَنــه کـه توو...بایـــی نیــشی....
اَ حــَرفــه باز بــوگوفــتمـآ...اَ حــَرفــه بــآز بوگــوفتما..فـــآرس مــَـــره بوســوختما...بــوسوخــتما...چــره نــآیی توو...چـــــره نآآیی توو...
بایـــی دوبـــآره پــآ گیــرم...بــآیی دوبــآره پــا گیـرم...تـــی دســتانا حَنـــآگـــیرم...حَنـــآگـــیرم..اَگـــه بـآیی تــوو...اگــه بــآیی توو..
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حجاب میوۀ عفاف است و عفاف ریشۀ حجاب 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط ایرانی اسلامی ، SOLDIER
#3
(21-12-2014، 13:05)*tara* نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
چه خوبه در کنار حجاب ظاهری...حجاب فکری هم داشته باشیم!!!!!و مردم ما هم از روی حجاب ظاهری هرچیزی رو مقایسه نکنن!!یا درموردش نظر ندن!به امید اون روز
تارا كامل درسته اصن بنظر من حجاب فكري صد هزار بار بهتر از حجاب ظاهريه. 
((هم پرسه با جنونم اما خبر نداري جا مونده از تو پيشم يـ زخــم يادگاري))

پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان