امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چند توصیه تغذیه ای جالب!

#1
قارچ برای استخوان
قارچ دارای میزان زیادی ویتامینDاست . منابع غذایی حاوی ویتامینD زیادند مثل ماهی ، لبنیات و... . جالب است بدانید که در زمستان با توجه به این مسئله که نور خورشید کمتر است، قارچ می تواند به تأمینvit D مورد نیاز برای جذب کلسیم کمک کند.

قارچ را در سوپ یا سالاد بریزید و مطمئن باشید حرارت پخت ، تغییر زیادی درvit D آن نمی دهد.


هویج برای پوست
هویج دارای ماده ای به نام بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود . یکی از اثرات ویتامینA ، افزایش بازسازی پوست است. ویتامینA، دید انسان را بهتر می کند و از بروز سرطان جلوگیری می نماید .


سیب زمینی مطلوب برای لاغر شدن
این سبزی نشاسته ای ، ویتامینC , B و خصوصاً B6 ، زیاد دارد. سیب زمینی به دلیل دارا بودن فیبر، سیر کننده و بهبود دهنده وضعیت مزاجی است.

بهتر است بدانید برای حفظ خواص سیب زمینی ، پخت آن باید حتماً با پوست انجام شود.


فلفل دلمه ای را در زمستان بخورید
دارای میزان زیادی ویتامینE , C است ، که این ویتامینها ضدهرنوع بیماری مزمن هستند. این فلفل ، به گوارش غذا و جذب املاح غذا کمک می کند ،پس مبتلایان به کم خونی خوردن آن را فراموش نکنند.


حبوبات – کم کالری، پر فایده
حبوبات ، منابع غنی پتاسیم و منیزیم هستند و پروتئین زیادی دارند . حبوبات را در گروه گوشت قرارمی دهند. حبوبات ، اسید فولیک وB6زیادی دارند. کلسیم و آهن آنها اگرچه کمتر جذب می شود ولی برای افراد کم خون ، خوردن حبوبات ضروری است . افرادی که گیاهخوار هستند با خوردن حبوبات ، پروتئین مورد نیازشان را تأمین می کنند . برای کم کردن نفخ ِ حاصل از حبوبات ، قبل از پختن چند ساعتی آنها را بخیسانید و آب آنرا دور بریزید.


یک پیشنهاد خوب:

می توانید با استفاده از تمام مواد غذایی که ذکر شد ، سالاد خوشمزه ای تهیه کنید که سرشار از ویتامین است . با کمی ، قارچ ریز شده + هویج ریز شده + فلفل سبز ریزشده + سیب زمینی و لوبیای پخته + گشنیز یا جعفری خرد شده + روغن زیتون و کمی سس مایونز ، یک سالاد خوشمزه و مفید تهیه کنید که بیشتر ویتامین و املاح مورد نیاز بدن شما را تأمین می کند .

پس هفته ای چند بار این سالاد را تهیه و میل کنید
پاسخ
 سپاس شده توسط SiNẵ_D
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان