امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کوچکترین میکروسکپ دنیا

#1
کوچکترین میکروسکپ دنیا

محققان دانشگاه کاليفرنيا که ابداع تکنولوژي تصويربرداري بدون لنزشان براي استفاده در طبابت از راه دور مي تواند سلامت جهاني را متحول سازد ميکروسکوپ مينياتوري ابداع کرده اند که به عنوان کوچکترين و سبک وزن ترين ابزار طبابت از راه دور شناخته شده است.

کوچکترین میکروسکپ دنیا 1

به گزارش ساينس ديلي ، اين ميکروسکوپ کوچک بر اساس فناوري به نام LUCAS که توسط اوزکان استاديار مهندسي الکترونيک در دانشگاه کاليفرنيا ابداع شده ساخته شده است. در اين ابداع جديد به جاي استفاده از عدسي ها براي بزرگنمايي اجسام، محققان از ديودهاي منتشر کننده نور براي روشن ساختن ذرات و يک رشته حسگر براي تصويربرداري هليوگرافيک از ميکروذرات يا سلولها استفاده مي کنند. از اين فناوري مي توان در تصويربرداري از نمونه خون حتي در کشورهاي محروم استفاده کرد.


اين ميکروسکوپ که در بسته بندي بسيار کوچکي گنجانده شده از قابليت هاي زياد و هزينه بسيار پايين برخوردار است. به گفته اوزکان هدف از اين ابداع توليد ابزاري بوده است که بتواند در راستاي بهبود سلامت افراد در جوامعي که از محدوديت منابع مختلف برخوردارند مورد استفاده قرار گيرد.


در راستاي يکپارچگي و سبک وزن تر بودن در اين ميکروسکوپ بدون لنز از استفاده از تکنيک هاي پيچيده و نيازمند آموزش براي تحليل تصاوير به ثبت رسيده از بين رفته و تصاوير به واسطه رايانه مورد بررسي قرار مي گيرند، به اين شکل نتيجه تحليل رايانه اي تصاوير در لحظه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
وزن اين ابزار جديد 46 گرم بوده و ابعاد آن به بزرگي يک تخم مرغ است، اين ميکروسکوپ يک دستگاه تصويربرداري کامل است که تنها بخش اتصال خارجي آن اتصال يو اس بي به رايانه يا تلفن هوشمند است تا انرژي آن را تامين کرده و سپس تصاوير به ثبت رسيده را به مراکز پردازشي ارسال کنند.
نمونه هاي مورد آزمايش با کمک تراشه هايي وارد ميکروسکوپ مي شوند و اين دستگاه قادر است با دقتي بسيار بالا ذرات نمونه را از قبيل گلبولهاي قرمز، سفيد و پلاکتهاي خوني شناسايي کند. با استفاده از اين ابزار امکان رديابي بيماري هايي مانند مالاريا و ايدز وجود داشته و در عين حال مي توان از آن در تشخيص پاکي آب در مناطق بحران زده استفاده کرد.
اين ابزار در عين حال نمونه اي مناسب از نوعي جديد از علم پزشکي به نام پزشکي از راه دور است. در اين نوع از پزشکي استفاده از ابزارهاي قابل حمل براي انجام آزمايشهاي پزشکي در مناطق محروم بسيار حياتي به شمار رفته و مي توانند فضاهاي خالي فيزيکي ناشي از کمبود نيروي پزشک در مناطق مختلف جهان را پر کنند
پاسخ
 سپاس شده توسط ツClas$i☪ J☯ ツ ، SiNẵ_D ، # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth بلند ترین و زیباترین آبشار های دنیا
  10 زبان برتر دنیا
  معروف ترین روح های دنیا(واقعی)
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
Star بزرگترین کشور جهان؟ کوچکترین کشور جهان؟
  بزرگترین و کوچکترین واحدهای زمان چه هستند؟
  پرقدرت‌ترین و کوچکترین بولدوزر جهان + تصاویر
  انتقال حافظه در دستور کار دانشمندان دنیا
  بزرگ ترین نیروگاه «انرژی خورشیدی متمرکز» دنیا در دبی احداث می شود
  چربی سوز ترین قرص لاغری طبیعی در دنیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان