امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیر دعا بر مغز انسان

#1
Thumbs Up 


تاثیر دعا بر مغز انسان


محققان با اسکن مغز بيش از 20 داوطلب در هنگام دعا و صحبت با خداوند اعلام کردند مغز افراد در هنگام دعا به گونه اي که در هنگام صحبت با يک دوست فعال مي شود، فعاليت مي کند.
محققان دانشگاه آرهاوس دانمارک به منظور مطالعه بر روي اين پديده از داوطلبان خواستند يک بار به خواندن يک دعاي مذهبي و يک بار به خواندن يک متن غيرمذهبي و اجتماعي اقدام کنند. به گفته محققان در هنگام انجام عمليات اول و خواندن دعاي خداوند مخصوص مسيحيان، قسمتهايي از مغز که با مرور ذهني و تکرار در ارتباط است، فعال شد.

طي آزمايش دوم، داوطلبان قبل از خواستن آرزوهاي خود از شخصيت خيالي بابا نوئل مشغول به خواندن دعاهاي شخصي خود شدند که اين عمل باعث فعال سازي قسمتهايي از مغز که در هنگام برقراري ارتباط با انساني ديگر فعال مي شود، شد. اين محدوده از مغز با تئوري ذهن (هشياري از اينکه ديگران داراي انگيزه و غرض مستقل هستند ) در ارتباط نزديک است.
ه نظر مي رسد هر دو منطقه فعال شده مغز در اين آزمايشها، رفتار خواستن و توجه به عکس العمل مخاطب که در اين آزمايش خداوند بوده است را پردازش مي کنند. همچنين قسمتهاي فعال شده قسمتي از قشر پيشين مغز به شما مي روند که با توجه به قصد فرد ديگر در ارتباط است.

قشر پيشين مغز در انسان يکي از عوامل کليدي تئوري ذهن است. به گفته محققان، اين قسمت از مغز داوطلبان در هنگام انجام آزمايش دعاهاي شخصي و صحبت با شخصيت بابانوئل غير فعال بوده است. اين پديده نشان مي دهد داوطلبان بابا نوئل را شخصيتي کاملا خيالي و خداوند را موجوديتي واقعي مي دانند.
در عين حال مطالعات گذشته نشان مي دهد که قشر پيشاني مغز در انسانها در هنگام تعامل با اجسام بي جان نيز فعال نمي شود. زيرا مغز از چنين اجسامي انتظار عکس العمل ندارد و به همين دليل نيازي براي فکر کردن به آن جسم احساس نمي کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، مامان بزرگ ، مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نقطه ی کور چشم انسان
  انسان حس مغناطیسی دارد
Rainbow تحولات مغز انسان ۳۰ ثانیه پس از مرگ
  شباهت درخت نخل و انسان
  دانستنی جالب انسان
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  تاثیر لباس سفید بر فشار خون
  چرا نوزاد انسان قادر به راه رفتن نیست؟
  آیا “انسان‎های باستانی” قربانیان انقراض ششم بودند؟
  موی انسان می‌تواند وزن ۲ فیل را تحمل کند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان