امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گزارش تفحص از خودروسازی ها خیلی از مسائل را روشن خواهد کرد

#1
شرکت‌های خودروسازی به دلیل افزایش دو درصدی میزان مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری قیمت محصولات خود را دو درصد افزایش دادند. پیش از این و در روزهای پایانی سال 92 خودروسازان اعلام کرده بودند به دلیل افزایش قیمت برق مجبور به افزایش قیمت محصولات خود هستند.

به گزارش «تابناک»، خودروسازان با ارائه گزارشی گفته بودند که آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده و رشد قیمت حامل‌های انرژی موجب افزایش قیمت مواد اولیه اساسی مانند فولاد، مس و پتروشیمی و در نتیجه رشد هزینه‌های تولید قطعات و خودرو خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرد که تلاش می‌شود با اجرای قانون هدفمندی مبنی بر ارائه بخشی از درآمدهای ناشی از این طرح به بخش تولید، از افزایش قیمت مواد اولیه اساسی در سال آینده جلوگیری شود.

محد بیاتیان در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در همه جای دنیا رسم بر این است که وقتی سوخت گران می شود قیمت خودرو خود به خود کاهش پیدا می کند، اما در کشور ما دقیقا برعکس این عمل می شود و نتنها زمانی که قیمت سوخت افزایش پیدا می کند قیمت خودرو کاهش ندارد بلکه همزمان قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزود: زمانی که مسئولین ادعا دارند که ی خواهیم بنیان های اقتصادی را درست کنیم باید به این چیزها هم فکر کنند و این را نیز اصلاح کنند، باید فرملها و تناسبات مربوط به خودرو را نیز حل کنند، زمانی که قیمت بنزین افزایش می یابد، چون تقاضا کاهش پیدا می کند پس قیمت خودرو هم باید به همین نسبت کاهش پیدا کند.

این نماینده گفت: ما انتظار داریم در زمانی دولت صد دارد تا قیمت خودرو را افزایش دهد باید در مورد قیمت خودرو نیز کمی کاهش یابد، انتظار بازار این است که در زمان افزایش قیمت سوخت حال رکود در داد و ستد این محصول به وجود بیاید البته ای در مورد خودرو های خارجی نیز مطرح است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: اینکه خودرو سازها ادعا دارند قیمت مواد اولیه بالا می رود و به همن دلیل باید قیمت خودرو ها افزایش یابد بحث دیگر است اما، همان طور که بارها نیز اشاره شده است باید شرایط رقابتی قیمت خودرو را در بازار تعیین کند و نه به دلخواه عده ای.

افزایش خودسرانه و دلخواه چیزی است که سالهاست در کشور ما انجام می شود و خواهد شد و متاسفانه کسی پاسخگوی آن نیست. باید به گونه ای باشد که در بازار رقابت به وجود بیاید و مردم انتخاب کنند که چه خودرویی مناسبشان است، نه اینکه ما با حمایت بی رویه از خودروساز امکان انتخاب شهروندان را محدود کنیم.

وی افزود: اگر شرایط رقابطی شود تعرفه واردات باید به صفر برسد و لی عواملی وجود دارد که با این قضیه مخالف هستند، مجلس شورای اسلامی نیز بر این اعتقاد است که در این حوزه اشتغال زیادی ایجاد شده است و نمی توان به یکباره تعرفه خودرو را کاهش داد.

بیاتیان گفت: باید با یک شیوه مناسب و با یک شیب ملایم تعرفه ها کاهش پیدا کنند و در کنار آن کیفیت خودرو ارتقا نیز پیدا کند و تا حد ممکن به استانداردهای بین المللی نزدیکتر شود، در حال حاضر هر کسی خودرویی را از خودرو سازان خریداری می کند به فکر این است که هر چه سریعتر هزار کیلومتر اول را تمام کند و برخی از قطعات آن تعویض گردد.

این نماینده گفت: از ابتدا این در ذهن مصرف کننده گان این وجود دارد که خودرو صفر خریداری شده معیوب است و برخی قطعات آن باید تعویض گردد، این در حالی است که در هیچ یک از شرکت های تولیدی خودرو معتبر در دنیا این گونه رفتارها سالهاست که منسوخ شده است.

وی در خصوص تحقیق تفحص از خودرو سازها هم گفت: در حال حاضر تفحص از خودرو سازی ها به اتمام رسیده است و قرار است به زودی گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت شود، بعد از قرائت این گزارش خواهید دید که چه چیزهایی در آن وجود دارد و مطمعا این گزارش بسیاری از مسائل را روشن خواهد کرد.
سُبحانَ الله يا فارِجَ الهَمّ وَ يا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج

 هَـمّی وَ يَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ

حيلَتی وَ ارزُقنی حَيثَ لا اَحتَسِب يا رَبَّ العالَمين

پاسخ
 سپاس شده توسط Thyme ، Ƒαкє ѕмιƖє
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket شایعه یا واقعیت ؟! آندرتیکر به ایران خواهد آمد؟
  گزارش حادثه درگیری و فوت کارگر تفکیک زباله
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
  گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود
  اعلام گزارش آسیه پناهی تا دو روز آینده/ درباره علت مرگ منصوری فعلا نمی‌توان نظر قطعی
Heart پادشاه اردن نمی‌خواهد با نتانیاهو دیدار کند
  گزارش مفصل آسوشیتدپرس از سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس
  در پسا کرونا اقتصادها آباد خواهد شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان