امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طرز تهیه بیف ولینگتن -

#1
طرز تهیه بیف ولینگتن




طرز تهیه بیف ولینگتن - 1






مواد لازم :

● ١ کیلو گرم فیله گوساله
● خمیر کیش یا پای به مقدار لازم طرز تهیه در انتهای همین مطلب!
● ١٥٠ گرم قارچ، اگر در دسترس دارید مقداری قارچ کانتارل (زرد کیجا)
● ١ عدد پیاز بزرگ
● ٣ قاشق سوپ خوری جعفری خورد کرده
● ٢ قاشق سوپ خوری کره
● ٢ دسی لیتر خورده نان
● نمک و فلفل به اندازه لازم
● ١ عدد تخم مرغ

مواد لازم برای نرم کردن گوشت:

● ٢ دسی لیتر شراب قرمز
● ٣ قاشق سوپ خوری روغن زیتون
١ قاشق سوپ خوری ریحان خشک
● ١ حبه سیر
● ٢ قاشق سوپ خوری پیاز خورد کرده
● ١ قاشق چای خوری فلفل دانه ای، خورد شده
طرز تهیه بیف ولینگتن - 1
ظروف و وسایل لازم:

یک ماهی تابه، یک سینی فر مقدار مورد نیاز کاغذ قنادی


طرز تهیه:


اول مایه ای را که برای خواباندن و نرم کردن فیله در نظر داریم مخلوط می کنیم. برای این کار تمام مواد را به صورتی که توضیح می‌دهم آماده کنید.
٢ دسی لیتر شراب و ٣ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، را با هم کاملا مخلوط کنید. فلفل درشت را خورد کنید و همراه ریحان خشک داخل مخلوط بریزید، سیر و پیاز را هم خورد کنید و به آن بیفزاید. همه مواد را که خوب مخلوط کردید را داخل یک کیسه پلاستیک بریزید و فیله را داخل کیسه بگذارد. دقت کنید کیسه پلاستیک سوراخ نباشد. در کیسه را ببندید و آنرا در یخچال تا روز بعد بگذارید. یکی دو مرتبه کیسه را برگردانید تا همه طرف‌های فیله در مخلوط باشد و نرم شود.

طرز تهیه بیف ولینگتن - 1
روز بعد اول قارچ و کانتارل را بشویید و خورد کنید، قارچ ها باید ریز خورد شوند. پیاز را هم به قطعات بسیار کوچک خورد کنید. کره را در ماهی تابه گرم کنید و پیاز را در آن کمی سرخ کنید و بعد از اینکه سرخ شد قارچ‌ها را هم داخل ماهی تابه همراه با پیاز سرخ کنید. آخر سر هم جعفری را به آن بیفزاید. وقتی همه مواد سرخ شد خورده نان را هم با آن بیفزاید و کمی چرخ بدهید تا روغن مواد را جذب کند. ماهی تابه را کنار بگذارید.
فیله را از داخل مخلوط شراب و روغن زیتون خارج کنید و با دستمال کاغذی خشک کنید، سپس آنرا در مقداری کره که در ماهی تابه گرم کرده‌اید قرار دهید و همه طرف آنرا سرخ کنید به صورتی که قهوه‌ای رنگ شود. وقتی فیله سرخ شد حرارت را کم کنید و فیله را برای ده دقیقه بر روی حرارت ملایم سرخ کنید. وقتی این مرحله تمام شد فیله را بگذارید تا سرد شود.

حالا بروید سراغ خمیر کیش یا پای، این خمیر را باید قبلا آماده کرده باشد یا اینکه اگر در دسترس هست می‌توانید این نوع خمیر را آماده از بیرون بخرید. سینی فر را بوسیله کاغذ قنادی بپوشانید و خمیر را به اندازه‌ای پهن کنید که گوشت فیله را بتوان در آن پیچید (به تصویر نگاه کنید).
طرز تهیه بیف ولینگتن - 1
خمیر که آماده شد، آنرا روی کاغذ قنادی در سینی فر پهن کنید. حالا به همان صورتی که در تصویر می‌بینید یک سوم مخلوط قارچ را روی قسمتی از خمیر بریزید و فیله را که حالا سرد شده روی آن بخوابانید و با باقیمانده مخلوط قارچ اطراف فیله را بپوشانید و سپس خمیر را دور فیله و قارچ بپیچید. حاشیه‌های خمیر را با مقداری تخم مرغ تر کنید تا مثل چسب بتوان خمیر را چسباند تا هنگام قرار دادن در فر باز نشود. اگر مقداری از خمیر باقی ماند با آن بصورتی که در تصویر می‌بینید خمیر را تزئین کنید. درجه فر را تا ٢٢٥ درجه سانتی گراد گرم کنید، حالا سینی فر را همراه با فیله داخل فر قرار بدهید و آنرا برای مدت ٣٠ تا ٤٠ دقیقه طبخ کنید.
من معمولا برای این کار یک حرارت سنج دارم که داخل گوشت فرو می‌کنم و وقتی که درجه آن ٧٠ سانتی گراد رسید فیله آماده است، ولی اگر حرارت سنج از این نوع ندارید همان مدت زمانی که در بالا نوشتم کفایت می‌کند.

همراه با این فیله من معمولا سیب زمینی آب پز و سرخ شده همراه با دلمه گوجه فرنگی و سالاد سرو می‌کنم.

اگر توانستید بیف ولینگتن را با موفقیت درست کنید و نتیجه آن خوب شد، می‌توایند با افتخار بگویید که شما یک آشپز قابل هستید، اگر موفق نشدید هم اشکالی ندارد! این بیف سخت ترین غذایی است که من تا کنون طبخ کرده‌ام پس اگر موفق نشدید نگران نباشید هنوز شانس این را دارید که به عنوان کمک آشپز کار کنید!!!
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان