از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری, جستجو
باب اسفنجی (به انگلیسی: sponge bob) شخصیت یک سریال کارتونی آمریکایی محصول کمپانی نیکلودین به همین نام بوده که به ماجراجوییهایی میپردازد. از جمله فیلمهای کوتاه بچّهها بوده و دارای طرفداران زیادی است[۱].
شخصیت های پویانمایی
شخصیت اصلی کارتون باب اسفنجی است. ماجرای داستان در شهر زیر دریایی بیکینی باتم جریان دارد. او در یک فروشگاه تهیه مواد غذایی همبرگر سرخ کن است و به کار نسبتاً ساده و یکنواخت خود بسیار علاقمند است. شخصیت باب اسفنجی با رفتارهای بدور از هرگونه آلایش کودکانه کاملاً مطابقت دارد. در محیط کار و زندگی خود با یک هشت پا ( اختاپوس )که دارای شخصیتی خود خواه است و یک ستاره دریایی (پاتریک )که عاری از هرگونه هوش و استعداداست تماس نزدیک دارد. صاحب رستوران یک خرچنگ دریایی به نام آقای خرچنگ است که طماع و عاشق پول و مال اندوزی است. از دیگر شخصیت های کارتون می توان از سندی (سنجاب ماده ای که با استفاده از محفظه هوا در زیر آب زندگی می کند ) و پلانگتون نام برد. ماجراهای هر قسمت مستقل از سایر قسمت ها بوده و در رساندن مفهوم خود از انواع امکانات بصری از قبیل نماهای نزدیک اشیاو کلوز آپ احساسات چهره،استفاده از تصاویر واقعی ،امکانات صوتی مانند بهره وری از اپیزود های موزیکال و عمدتاً دیالوگ های طولانی استفاده می کند.
پرش به: ناوبری, جستجو
باب اسفنجی (به انگلیسی: sponge bob) شخصیت یک سریال کارتونی آمریکایی محصول کمپانی نیکلودین به همین نام بوده که به ماجراجوییهایی میپردازد. از جمله فیلمهای کوتاه بچّهها بوده و دارای طرفداران زیادی است[۱].
شخصیت های پویانمایی
شخصیت اصلی کارتون باب اسفنجی است. ماجرای داستان در شهر زیر دریایی بیکینی باتم جریان دارد. او در یک فروشگاه تهیه مواد غذایی همبرگر سرخ کن است و به کار نسبتاً ساده و یکنواخت خود بسیار علاقمند است. شخصیت باب اسفنجی با رفتارهای بدور از هرگونه آلایش کودکانه کاملاً مطابقت دارد. در محیط کار و زندگی خود با یک هشت پا ( اختاپوس )که دارای شخصیتی خود خواه است و یک ستاره دریایی (پاتریک )که عاری از هرگونه هوش و استعداداست تماس نزدیک دارد. صاحب رستوران یک خرچنگ دریایی به نام آقای خرچنگ است که طماع و عاشق پول و مال اندوزی است. از دیگر شخصیت های کارتون می توان از سندی (سنجاب ماده ای که با استفاده از محفظه هوا در زیر آب زندگی می کند ) و پلانگتون نام برد. ماجراهای هر قسمت مستقل از سایر قسمت ها بوده و در رساندن مفهوم خود از انواع امکانات بصری از قبیل نماهای نزدیک اشیاو کلوز آپ احساسات چهره،استفاده از تصاویر واقعی ،امکانات صوتی مانند بهره وری از اپیزود های موزیکال و عمدتاً دیالوگ های طولانی استفاده می کند.