امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 3.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گفتگوی آزاد || نسخه ۳۷2

(16-07-2020، 22:49)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
این دو مفهوم، در عین شباهت ها تفاوت های زیادی با هم دارند. علی شریعتی در این رابطه می نویسد: «عشق جوششی یک جانبه است. به معشوقش نمی اندیشد که کیست؟! یک «خودجوشی ذاتی» است، و از این رو همیشه اشتباه می کند و در انتخاب به سختی می لغزد یا همواره یکجانبه می ماند و گاه، میان دو بیگانه ناهمانند، عشقی جرقه می زند و چون در تاریکی است و یکدیگر را نمی بینند، پس از انفجار این صاعقه است که در پرتو روشنایی آن، چهره یکدیگر را می توانند دید و در اینجاست که گاه، پس از جرقه زدن عشق، عاشق و معشوق که در چهره هم می نگرند، احساس می کنند که همدیگر را نمی شناسند و بیگانگی و ناآشنایی پس از عشق - که درد کوچکی نیست - فراوان است.»

اینکه میگه خودجوشی ذاتی است و همیشه اشتباه میکند رو درک نمیکنم.

به نظرم دوست داشتن مخلوطی از احساس و منطقِ و خلوصی ک توی عشق هست در دوست داشتن نیست
شاید بگیم برای زندگی روزمره یا امروزی دوست داشتن بهتره ولی بخواییم رتبه بدیم صددرصد عشق مرتبه بالاتری داره
دوست داشتن یک جور ماشین حسابه انگار همه چیز حساب کتاب شدس وباید هرکار میکنی روی منطق باشه
ولی تو عشق و با دل و جان کاری و انجام میدی و هراسی از شکست نداری در واقع غرور توی عشق معنای حقیقی نداره


به نظر من شاید روزی عشق تبدیل به دوست داشتن بشه ولی دوست داشتن هیچ وقت تبدیل به عشق نمیشه ...
آگهی
(16-07-2020، 23:24)sh.99 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(16-07-2020، 22:49)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
این دو مفهوم، در عین شباهت ها تفاوت های زیادی با هم دارند. علی شریعتی در این رابطه می نویسد: «عشق جوششی یک جانبه است. به معشوقش نمی اندیشد که کیست؟! یک «خودجوشی ذاتی» است، و از این رو همیشه اشتباه می کند و در انتخاب به سختی می لغزد یا همواره یکجانبه می ماند و گاه، میان دو بیگانه ناهمانند، عشقی جرقه می زند و چون در تاریکی است و یکدیگر را نمی بینند، پس از انفجار این صاعقه است که در پرتو روشنایی آن، چهره یکدیگر را می توانند دید و در اینجاست که گاه، پس از جرقه زدن عشق، عاشق و معشوق که در چهره هم می نگرند، احساس می کنند که همدیگر را نمی شناسند و بیگانگی و ناآشنایی پس از عشق - که درد کوچکی نیست - فراوان است.»

اینکه میگه خودجوشی ذاتی است و همیشه اشتباه میکند رو درک نمیکنم.
گمان کنم منظورش اینه که عاشق یه پس زمینه ای داره که زندگیش طبق اون می چرخه بعد طبق همین عاشق میشه  ذاتی منظور اون پس زمینه است منظور از اشتباه هم فکر کنم اینه که عاشق چیزی که جذبش کرده رو از دید خودش می بینه بدون توجه به پس زمینه معشوق و از اون جایی که تطابق صد در صد وجود نداره فقط میشه به تعامل رسید پس عاشق اشتباه کرده تو پرانتز بگم که این حرف که تطابق صد در صد وجود نداره بهش اشکال شده که می ره تو عرفان فاز خیلی سنگین می شه که ازش می گذریم
علی شریعتی نه. دکتر، علی شریعتی.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب کم است
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آن را اسراف نکنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
water is low
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Do not waste it
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
الماء قلیل
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لا تسرفوه






 سپاس شده توسط Đęąđ.ğïřł
(16-07-2020، 23:31)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(16-07-2020، 23:24)sh.99 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(16-07-2020، 22:49)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
این دو مفهوم، در عین شباهت ها تفاوت های زیادی با هم دارند. علی شریعتی در این رابطه می نویسد: «عشق جوششی یک جانبه است. به معشوقش نمی اندیشد که کیست؟! یک «خودجوشی ذاتی» است، و از این رو همیشه اشتباه می کند و در انتخاب به سختی می لغزد یا همواره یکجانبه می ماند و گاه، میان دو بیگانه ناهمانند، عشقی جرقه می زند و چون در تاریکی است و یکدیگر را نمی بینند، پس از انفجار این صاعقه است که در پرتو روشنایی آن، چهره یکدیگر را می توانند دید و در اینجاست که گاه، پس از جرقه زدن عشق، عاشق و معشوق که در چهره هم می نگرند، احساس می کنند که همدیگر را نمی شناسند و بیگانگی و ناآشنایی پس از عشق - که درد کوچکی نیست - فراوان است.»

اینکه میگه خودجوشی ذاتی است و همیشه اشتباه میکند رو درک نمیکنم.
گمان کنم منظورش اینه که عاشق یه پس زمینه ای داره که زندگیش طبق اون می چرخه بعد طبق همین عاشق میشه  ذاتی منظور اون پس زمینه است منظور از اشتباه هم فکر کنم اینه که عاشق چیزی که جذبش کرده رو از دید خودش می بینه بدون توجه به پس زمینه معشوق و از اون جایی که تطابق صد در صد وجود نداره فقط میشه به تعامل رسید پس عاشق اشتباه کرده تو پرانتز بگم که این حرف که تطابق صد در صد وجود نداره بهش اشکال شده که می ره تو عرفان فاز خیلی سنگین می شه که ازش می گذریم
اگه منظور اینی ک میگی باشه ،همیشه عاشق یه فرد با محبت یا احساساتی نیست :|
من با کلمه همیشه اش مشکل دارم نمیشه گفت همیشه اشتباهه
(16-07-2020، 23:35)sh.99 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(16-07-2020، 23:31)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(16-07-2020، 23:24)sh.99 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(16-07-2020، 22:49)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
این دو مفهوم، در عین شباهت ها تفاوت های زیادی با هم دارند. علی شریعتی در این رابطه می نویسد: «عشق جوششی یک جانبه است. به معشوقش نمی اندیشد که کیست؟! یک «خودجوشی ذاتی» است، و از این رو همیشه اشتباه می کند و در انتخاب به سختی می لغزد یا همواره یکجانبه می ماند و گاه، میان دو بیگانه ناهمانند، عشقی جرقه می زند و چون در تاریکی است و یکدیگر را نمی بینند، پس از انفجار این صاعقه است که در پرتو روشنایی آن، چهره یکدیگر را می توانند دید و در اینجاست که گاه، پس از جرقه زدن عشق، عاشق و معشوق که در چهره هم می نگرند، احساس می کنند که همدیگر را نمی شناسند و بیگانگی و ناآشنایی پس از عشق - که درد کوچکی نیست - فراوان است.»

اینکه میگه خودجوشی ذاتی است و همیشه اشتباه میکند رو درک نمیکنم.
گمان کنم منظورش اینه که عاشق یه پس زمینه ای داره که زندگیش طبق اون می چرخه بعد طبق همین عاشق میشه  ذاتی منظور اون پس زمینه است منظور از اشتباه هم فکر کنم اینه که عاشق چیزی که جذبش کرده رو از دید خودش می بینه بدون توجه به پس زمینه معشوق و از اون جایی که تطابق صد در صد وجود نداره فقط میشه به تعامل رسید پس عاشق اشتباه کرده تو پرانتز بگم که این حرف که تطابق صد در صد وجود نداره بهش اشکال شده که می ره تو عرفان فاز خیلی سنگین می شه که ازش می گذریم
اگه منظور اینی ک میگی باشه ،همیشه عاشق یه فرد با محبت یا احساساتی نیست :|
من با کلمه همیشه اش مشکل دارم نمیشه گفت همیشه اشتباهه
بله آدما فرق دارن ممکنه با محبت نباشه 
همون جور که آخرشما گفتم ما هم به همین اشکال کردیم 
چیزی که گفتم سعی در توجیه حرف دکتر بود
چرا اخه وقتی که همش با همین وضع توی فردا با یکی که بهش با همون خوبی میتونی بعد میاد بد؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
(16-07-2020، 23:32)sclvrFox نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
علی شریعتی نه. دکتر، علی شریعتی.

بونلار ینی چی؟
دکتر دکتره حرفی توش نیست ولی حرفای مخالفین شریعتی رو هم بخون
(16-07-2020، 23:12)ابراهیم هادی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
باید دلیل هم بگیدTelegh_01
همین جوری که نیست

عشق با دوست داشتن قابل قياس نيستن._. هر وقت عاشق بشی ميهمی دليل نميخواد که._.وقتی عاشق شدی حسی که به عشقت داری با حسی که به رفيق فابت مثلا که خيلی دوسش داری مقايسه کن._.
 سپاس شده توسط red_Queen
به نظرم حرفی که اشتباس حداقل تو دیدگاه خودمون
لازم نیست توجیه بشه ._.
 سپاس شده توسط ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ
(16-07-2020، 23:37)░4░0░4░ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
چرا اخه وقتی که همش با همین وضع توی فردا با یکی که بهش با همون خوبی میتونی بعد میاد بد؟

چون همش میگه ال میکنم بل میکنم بعد که میگی بیا دیگه بی صدا در می ره

(16-07-2020، 23:40)sh.99 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
به نظرم حرفی که اشتباس حداقل تو دیدگاه خودمون
لازم نیست توجیه بشه ._.

یه نظری هست که افرادی که زحمت کشیدن حرفاشونو توجیه کنید که حفظ شان بشه یه قاعده کلی هم هست میگه حسن ظن داشته باشید به خاطر اینا بود


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گفتگو آزاد |نسخه ۴۶۸
  « عکـس از " خـود " و " اتـاق شخـصی " خـود » نسخه 3
  هستی نیستی {نسخه 2}
  اسم نفر قبلی رو عوض کن(اگه دختره اسم پسر بذار اگه هم پسره اسم دختر بذار!) نسخه ۲
  تو پروفایل نفر قبلی چه چیزی نظرتو جلب کرده؟! || نسخه 10
  بازی پیشگویی (نفر بعدی...) || نسخه ۲
  داری یا نداری؟ || نسخه ۲
  سوال از تو جواب از نفر بعدی! {نسخه 5}
  فکر میکنی نفر قبلی چند درصد دوست داره؟ نسخه ۳
  آواتار نفر قبلیت چه چیزی رو نشون میده؟|| نسخه ۶

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 19 مهمان