ام جي روور تنها چيني حاضر در بازار خودرو ايران نيست، اما احتمالا مي تواند جنجالي ترين آنها باشد. برند mg سالها پيش به طور کامل ورشکست شد، اما اين شركت بريتانيايي بعد از مدتي با rover ادغام شد و ام جي روور به وجود آمد، با اين وجود باز هم با ناكامي هاي پياپي روبه رو شد تا بالاخره يك شرکت چيني آن را خريد. در حال حاضر هم اين برند خودرو در اختيار چيني هاست و محصولات آن با قيمتي حدود 35 ميليون تومان در بازار ايران فروخته مي شود.
ام جي روور از نظر فني خودرو بهروزي نيست. اگر ميخواهيد يكي از اين خودروها را بخريد، نبايد انتظار دريافت خودرويي با تکنولوژي روز 2010 را داشته باشيد.
ام جي رووري كه در ايران عرضه شده، مدل بسط يافته يك خودرو قديمي تر است، اما از آنجا كه بازار خودرو كشور در رده حدود 35 ميليون دچار خلاء است، اين خودرو رقباي زيادي ندارد.
موتور اين خودرو 160 اسب بخار قدرت دارد كه و حداكثر سرعت آن حدود 205 كيلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا 100 آن هم حدود 8 ثانيه طول مي كشد. مخزن سوخت آن 62 ليتر حجم دارد و مصرف سوخت آن در سيكل تركيبي حدود 8.4 ليتر در هر 100 كيلومتر است. سانروف و گيربكس پنج دنده به دو صورت اتوماتيك و تيپ ترونيك ديسك، ترمز بزرگ، تكنولوژي هوشمند لغزش شامل شش سيستم كنترل ايمني خودرو، سيستم اتوماتيك كنترل ديناميكي، سيستم ترمز ضدقفل abs با قابليت هاي توزيع هوشمند فشار ترمزها و كنترل آن در پيچ، سيستم الكترونيكي تقويتي ترمزها، سيستم هوشمند تميز كننده ديسك ترمز، و سيستم تشخيص فاصله در هنگام پارك كردن از جمله امكانات اين خودرو است.
ام جي روور توانسته است در جدول رضايت مشتريان از كيفيت خدمات پس از فروش در شش ماهه دوم سال گذشته كه توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران تهيه شده است، رتبه اول گروه قيمتي بين 30 تا 40 ميليون تومان را هم به دست آورد. يعني در بين خودروهايي در اين رده قيمتي، بهترين خدمات پس از فروش را به خريداران اين خودرو ارائه كرده است. البته فعالان بازار خودرو اغلب به علت چيني بودن اين خودرو در مورد آن خوشبين نيستند.
حسين اردوخاني - رييس اتحاديه صنف نمايشگاهداران خودرو، در اين مورد ميگويد: ام جي روور كه در چين توليد مي شود با آب و هواي ايران سازگاري ندارد و با توجه به نوع جاده هاي ايران كارآيي آن در ايران مورد سوال است.
به عقيده وي، نخريدن اين خودرو بهتر از خريدن آن است، چون عمر مفيد آن در ايران كم است و بعد از مدت كوتاهي هزينه هاي نگهداري آن بالا مي رود.
ام جي روور از نظر فني خودرو بهروزي نيست. اگر ميخواهيد يكي از اين خودروها را بخريد، نبايد انتظار دريافت خودرويي با تکنولوژي روز 2010 را داشته باشيد.
ام جي رووري كه در ايران عرضه شده، مدل بسط يافته يك خودرو قديمي تر است، اما از آنجا كه بازار خودرو كشور در رده حدود 35 ميليون دچار خلاء است، اين خودرو رقباي زيادي ندارد.
موتور اين خودرو 160 اسب بخار قدرت دارد كه و حداكثر سرعت آن حدود 205 كيلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا 100 آن هم حدود 8 ثانيه طول مي كشد. مخزن سوخت آن 62 ليتر حجم دارد و مصرف سوخت آن در سيكل تركيبي حدود 8.4 ليتر در هر 100 كيلومتر است. سانروف و گيربكس پنج دنده به دو صورت اتوماتيك و تيپ ترونيك ديسك، ترمز بزرگ، تكنولوژي هوشمند لغزش شامل شش سيستم كنترل ايمني خودرو، سيستم اتوماتيك كنترل ديناميكي، سيستم ترمز ضدقفل abs با قابليت هاي توزيع هوشمند فشار ترمزها و كنترل آن در پيچ، سيستم الكترونيكي تقويتي ترمزها، سيستم هوشمند تميز كننده ديسك ترمز، و سيستم تشخيص فاصله در هنگام پارك كردن از جمله امكانات اين خودرو است.
ام جي روور توانسته است در جدول رضايت مشتريان از كيفيت خدمات پس از فروش در شش ماهه دوم سال گذشته كه توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران تهيه شده است، رتبه اول گروه قيمتي بين 30 تا 40 ميليون تومان را هم به دست آورد. يعني در بين خودروهايي در اين رده قيمتي، بهترين خدمات پس از فروش را به خريداران اين خودرو ارائه كرده است. البته فعالان بازار خودرو اغلب به علت چيني بودن اين خودرو در مورد آن خوشبين نيستند.
حسين اردوخاني - رييس اتحاديه صنف نمايشگاهداران خودرو، در اين مورد ميگويد: ام جي روور كه در چين توليد مي شود با آب و هواي ايران سازگاري ندارد و با توجه به نوع جاده هاي ايران كارآيي آن در ايران مورد سوال است.
به عقيده وي، نخريدن اين خودرو بهتر از خريدن آن است، چون عمر مفيد آن در ايران كم است و بعد از مدت كوتاهي هزينه هاي نگهداري آن بالا مي رود.