02-04-2017، 16:47
در ایران قرار گرفتن سایت در صفحه اول بیش از اندازه مهم است و همه مدیرات سایت ها اهتمام ویژه ای دارند تا سایت خودشان را به صفحه اول گوگل برسانند. در این بین پرسش مهم آن است که چگونه می توان به صفحه اول گوگل راه یافت. در این نوشته تلاش می کنیم نکته هایی را برای رسیدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن در رتبه های نخست صفحه اول برایتان بازگو کنیم.
اولین نکته داشتن یک سایت مناسب و طراحی سایت خوب است
سایت شما اصلی ترین وسیله ای می باشد که قادر است شما را در این مسیر یاری کند همه چیز از یک طراحی سایت خوب و مناسب شروع می شود. اگر شما سایت مناسبی برای خودتان تدارک ندیده باشید انتظار رتبه گیری از گوگل از طرف شما کاری بیهوده و وقت تلف کردن است. سایت مناسب به سایتی گفته می شود که ویژگی های زیر در آن رعایت شده باشد:
دارای قالب مناسبی باشد به این معنی که چگالی html صفحه های آن در مقایسه با مطلبی که در آن گذاشته می شود پایین باشد.
ساختار مناسبی از لحاظ لینکهای داخلی میان صفحه های شما پدید بیاید.
از روشهایی مانند برچسب گذاری و نوار راهبردی بهره گرفته شده باشد.
نشانی دهی اینترنتی صفحه ها مناسب باشد
سرعت بارگذاری صفحه های سایت سریع صورت گیرد
دردسرهای امنیتی نداشته باشد
گرافیک سایت مناسب و خیلی سبکی را دارا باشد و حجم صفحه های سایت به علت قالب سایت بیشتر نشود
سایت شما طوری طراحی شود که گوگل به آسانی قادر باشد صفحه ها و مطلب های تان را بیابد و آنها را ایندکس کند. برای این منظور و آشنایی بیشتر می توانید اصول بهینه سازی سایت که باید در محتوای سایت رعایت کنید
پس در نخستین گام بایست یک امکان مناسب و مفید برای این کار بیابید. در صورتی که اطلاعات نخصصی درباره انواع مختلف سایت و تفاوت های آن ندارید سعی کنید از یک مشاور بی طرف و آگاه در این عرصه مشاوره بگیرید تا بهترین شیوه را برای طراحی سایت تان برگزینید.
دوم نکته آنالیز کاربران سایت شما و رقیب ها هستند
در دومین مرحله بایست بفهمید که کاربران سایت تان اغلب در جستجوی کدام واژه ها وارد سایت شما می شوند در واقع خواسته آنها همان واژه ای است که آنها را به سمت سایت شما کشانده است. این واژه های کلیدی را بیابید. با ارزیابی ابزارهایی که می توانید برای آنها ارائه دهید و ابزارهای سایت های مشابه می توانید به داده های بسیار ارزشمندی برسید و ساختار محتوا و معماری سایت تان را بر این مبنا طراحی نمایید.
دانستن خواسته های کاربران نه تنها اثر مستقیمی در جای گرفتن سایت تان در صفحه نخست گوگل دارد بلکه در گام های بعدی یعنی تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری هم نقش مهمی را ایفا می کند. پس هماره تلاش نمایید خواسته های کاربران تان را بفهمید و درصدد رفع کردن آنها باشید.
سوم اینکه برای طراحی سایت تان واژه های کلیدی مناسبی انتخاب کنید
انتخاب واژه های کلیدی موضوع خیلی مهمی می باشد که انتخاب واژه های کلیدی مناسب نقش مستقیمی در به موفقیت رسیدن سایت شما در پیش موتور جستجوی گوگل دارد. به طور مختصر به اصل های زیر درباره واژه های کلیدی توجه کنید:
واژه های کلیدی را به منزله واژه کلیدی مناسبی انتخاب کنید که مستقیما با خدمات سایت تان در ارتباط باشد
واژه های کلیدی را انتخاب کنید که سرچ بالی را داشته باشند و از طرفی رقیب های کمتری در آن واژه دارید و در عین حال رقیبهای تان در آن واژه چندان خوب عمل نکرده باشند.
به هیچ نحوی از شیوه های اسپم و سیاه برای افزایش چگالی واژه های کلیدی تان بهره نبرید. مثلا از تکرار بی مورد واژه کلیدی در قسمت های گوناگون سایت تان بپرهیزید.
از وسایل آمارگیر مناسب برای ارزیابی واژه های کلیدی بهره ببرید.
واژه های کلیدی مناسب تان را با وسایلی نظیر رتبه تراکر ارزیابی کنید و وضعیت خودتان و رقیب های تان را آنالیز نمایید
چهارمین نکته اینکه به فکر تولید محتوای مناسب و مفید باشید
در محتوای سایت تان هماره داده های سودمندی قرار دهید تا پرسشها و نیازهای کاربران سایت رفع گردد. به هیچ نحوی داده های تان را از سایر سایت ها کپی نکنید و هماره خودتان مطالب سایت تان را تولید کنید.
پنجمین نکته اینکه بهینه سازی سایت خارجی را مهم بدانید
منظور از بهینه سازی سایت خارجی شامل هر کاری می شود که بر روی سایت در محیط بیرون از سایت صورت می گیرد، فعالیت در سایت های مختلف و لینک گذاری، فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی و غیره نمونه هایی از اینگونه فعالیت ها می باشند. شما با نشر دادن مطلب های سایت تان قادر خواهید بود کاربران بیشتری را به سوی سایت خودتان جذب نمایید و از سویی دیگر به گوگل و بقیه موتورهای جستجو خواهید فهماند که سایت تان دارای محتوای سودمندی می باشد که کاربران مختلف به آن علاقه مند هستند و آنها را انتشار می دهند. علامت ها و هشدارهای به وجود آمده در شبکه های اجتماعی و رفتارهای کاربر اثر خیلی خوبی بر روی رنگینگ سایت تان در نزد گوگل و جای گرفتن در صفحه نخست گوگل خواهد داشت.
هماره به خاطر داشته باشید که محتوای شما هنگامی ارزشمند می شود که مشاهده شود، امکانات بسیاری وجود دارند که می توانید بوسیله آنها متنها و محتوای خودتان را انتشار بدهید.
ششمین نکته اینکه از امکانات به روز بهره ببرید و الگوریتم های تازه را پی بگیرید
امکانات بسیاری در جهت بهینه سازی سایت هستند که می توانند آمار آنالیزی خوبی به شما ارائه کند. هماره تلاش کنید از این امکانات بهترین بهره را ببرید و خود را با الگوریتم های تازه گوگل تطبیق بدهید. دو فاکتور وجود دارند که همواره در حال عوض شدن هستند:
الگوریتم های گوگل
وضعیت سایت های رقیب شما
پس شما نمی توانید در جا بزنیدبه این خاطر که رقیبای شما جلو خواهند زد
هفتمین نکته اینکه از مشاوران متخصص بهره ببرید
به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سایت یک علم فنی می باشد و همانطور که مریض به خاطر بیماری به دکتر مراجعه می کند شما نیز باید برای رفع مشکلات تان از افراد آگاه و ماهر در زمینه کاریتان استفاده کنید و از متخصصان و مشاوران خوب در جهت بهبود وضعیت سایت تان در گوگل استفاده کنید. در ضمن بهینه سازی سایت یک علم ثابت نیست و هماره در حال به روز شدن می باشد پس با برقراری ارتباط با افراد متخصص در این عرصه داده های به روزتری را کسب کنید.
اولین نکته داشتن یک سایت مناسب و طراحی سایت خوب است
سایت شما اصلی ترین وسیله ای می باشد که قادر است شما را در این مسیر یاری کند همه چیز از یک طراحی سایت خوب و مناسب شروع می شود. اگر شما سایت مناسبی برای خودتان تدارک ندیده باشید انتظار رتبه گیری از گوگل از طرف شما کاری بیهوده و وقت تلف کردن است. سایت مناسب به سایتی گفته می شود که ویژگی های زیر در آن رعایت شده باشد:
دارای قالب مناسبی باشد به این معنی که چگالی html صفحه های آن در مقایسه با مطلبی که در آن گذاشته می شود پایین باشد.
ساختار مناسبی از لحاظ لینکهای داخلی میان صفحه های شما پدید بیاید.
از روشهایی مانند برچسب گذاری و نوار راهبردی بهره گرفته شده باشد.
نشانی دهی اینترنتی صفحه ها مناسب باشد
سرعت بارگذاری صفحه های سایت سریع صورت گیرد
دردسرهای امنیتی نداشته باشد
گرافیک سایت مناسب و خیلی سبکی را دارا باشد و حجم صفحه های سایت به علت قالب سایت بیشتر نشود
سایت شما طوری طراحی شود که گوگل به آسانی قادر باشد صفحه ها و مطلب های تان را بیابد و آنها را ایندکس کند. برای این منظور و آشنایی بیشتر می توانید اصول بهینه سازی سایت که باید در محتوای سایت رعایت کنید
پس در نخستین گام بایست یک امکان مناسب و مفید برای این کار بیابید. در صورتی که اطلاعات نخصصی درباره انواع مختلف سایت و تفاوت های آن ندارید سعی کنید از یک مشاور بی طرف و آگاه در این عرصه مشاوره بگیرید تا بهترین شیوه را برای طراحی سایت تان برگزینید.
دوم نکته آنالیز کاربران سایت شما و رقیب ها هستند
در دومین مرحله بایست بفهمید که کاربران سایت تان اغلب در جستجوی کدام واژه ها وارد سایت شما می شوند در واقع خواسته آنها همان واژه ای است که آنها را به سمت سایت شما کشانده است. این واژه های کلیدی را بیابید. با ارزیابی ابزارهایی که می توانید برای آنها ارائه دهید و ابزارهای سایت های مشابه می توانید به داده های بسیار ارزشمندی برسید و ساختار محتوا و معماری سایت تان را بر این مبنا طراحی نمایید.
دانستن خواسته های کاربران نه تنها اثر مستقیمی در جای گرفتن سایت تان در صفحه نخست گوگل دارد بلکه در گام های بعدی یعنی تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری هم نقش مهمی را ایفا می کند. پس هماره تلاش نمایید خواسته های کاربران تان را بفهمید و درصدد رفع کردن آنها باشید.
سوم اینکه برای طراحی سایت تان واژه های کلیدی مناسبی انتخاب کنید
انتخاب واژه های کلیدی موضوع خیلی مهمی می باشد که انتخاب واژه های کلیدی مناسب نقش مستقیمی در به موفقیت رسیدن سایت شما در پیش موتور جستجوی گوگل دارد. به طور مختصر به اصل های زیر درباره واژه های کلیدی توجه کنید:
واژه های کلیدی را به منزله واژه کلیدی مناسبی انتخاب کنید که مستقیما با خدمات سایت تان در ارتباط باشد
واژه های کلیدی را انتخاب کنید که سرچ بالی را داشته باشند و از طرفی رقیب های کمتری در آن واژه دارید و در عین حال رقیبهای تان در آن واژه چندان خوب عمل نکرده باشند.
به هیچ نحوی از شیوه های اسپم و سیاه برای افزایش چگالی واژه های کلیدی تان بهره نبرید. مثلا از تکرار بی مورد واژه کلیدی در قسمت های گوناگون سایت تان بپرهیزید.
از وسایل آمارگیر مناسب برای ارزیابی واژه های کلیدی بهره ببرید.
واژه های کلیدی مناسب تان را با وسایلی نظیر رتبه تراکر ارزیابی کنید و وضعیت خودتان و رقیب های تان را آنالیز نمایید
چهارمین نکته اینکه به فکر تولید محتوای مناسب و مفید باشید
در محتوای سایت تان هماره داده های سودمندی قرار دهید تا پرسشها و نیازهای کاربران سایت رفع گردد. به هیچ نحوی داده های تان را از سایر سایت ها کپی نکنید و هماره خودتان مطالب سایت تان را تولید کنید.
پنجمین نکته اینکه بهینه سازی سایت خارجی را مهم بدانید
منظور از بهینه سازی سایت خارجی شامل هر کاری می شود که بر روی سایت در محیط بیرون از سایت صورت می گیرد، فعالیت در سایت های مختلف و لینک گذاری، فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی و غیره نمونه هایی از اینگونه فعالیت ها می باشند. شما با نشر دادن مطلب های سایت تان قادر خواهید بود کاربران بیشتری را به سوی سایت خودتان جذب نمایید و از سویی دیگر به گوگل و بقیه موتورهای جستجو خواهید فهماند که سایت تان دارای محتوای سودمندی می باشد که کاربران مختلف به آن علاقه مند هستند و آنها را انتشار می دهند. علامت ها و هشدارهای به وجود آمده در شبکه های اجتماعی و رفتارهای کاربر اثر خیلی خوبی بر روی رنگینگ سایت تان در نزد گوگل و جای گرفتن در صفحه نخست گوگل خواهد داشت.
هماره به خاطر داشته باشید که محتوای شما هنگامی ارزشمند می شود که مشاهده شود، امکانات بسیاری وجود دارند که می توانید بوسیله آنها متنها و محتوای خودتان را انتشار بدهید.
ششمین نکته اینکه از امکانات به روز بهره ببرید و الگوریتم های تازه را پی بگیرید
امکانات بسیاری در جهت بهینه سازی سایت هستند که می توانند آمار آنالیزی خوبی به شما ارائه کند. هماره تلاش کنید از این امکانات بهترین بهره را ببرید و خود را با الگوریتم های تازه گوگل تطبیق بدهید. دو فاکتور وجود دارند که همواره در حال عوض شدن هستند:
الگوریتم های گوگل
وضعیت سایت های رقیب شما
پس شما نمی توانید در جا بزنیدبه این خاطر که رقیبای شما جلو خواهند زد
هفتمین نکته اینکه از مشاوران متخصص بهره ببرید
به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سایت یک علم فنی می باشد و همانطور که مریض به خاطر بیماری به دکتر مراجعه می کند شما نیز باید برای رفع مشکلات تان از افراد آگاه و ماهر در زمینه کاریتان استفاده کنید و از متخصصان و مشاوران خوب در جهت بهبود وضعیت سایت تان در گوگل استفاده کنید. در ضمن بهینه سازی سایت یک علم ثابت نیست و هماره در حال به روز شدن می باشد پس با برقراری ارتباط با افراد متخصص در این عرصه داده های به روزتری را کسب کنید.