(09-09-2016، 9:19)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(08-09-2016، 20:58)ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(08-09-2016، 20:44)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(08-09-2016، 19:21)ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(05-09-2016، 9:10)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من متنو کامل نخوندم ولی یه سوال
از کجا میشه فهمید خالق ما از خودمون برتره؟
از کجا معلوم ما یه شبیه سازی رایانه ای نباشیم و خالق خودش یه انسان یا چند انسان مثل خودمون
و اون خالق هم خودش هم یه شبیه سازی رایانه ای باشه و خالق خالق هم خودش شبیه سازی رایانه ای باشه اونوقت چطور میفهمیم که اصلا عضوی از دنیای واقعی هستیم
و برای خالق اصلی یعنی خالق انسان های واقعی اصلا مهم هستیم؟
یا یه چیز دیگه هم میشه گفت
اگه ما یه شبیه سازی ژنی فضایی ها باشیم و فرشتگان هم فضایی هایی باشن که به عنوان فرشته میان و بعضی چیز ها رو برای انسان شرح میدن و یه دین الکی میسازن اونوقت چی؟؟
اونوقت باید از کجا بفهمیم خدایی که میپرستیم خدای واقعیه یا یه بت از طرف فضایی ها ؟
إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِلْعَالَمِینَ
«وَ كَذلِكَ نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأى كَوْكَباً قالَ هذا رَبِّي فَلَمَّا أَفَلَ قالَ لا أُحِبُّ الْآفِلِينَ فَلَمَّا رَأَى الْقَمَرَ بازِغاً قالَ هذا رَبِّي فَلَمَّا أَفَلَ قالَ لَئِنْ لَمْ يَهْدِنِي رَبِّي لَأَكُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّينَ
فَلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بازِغَةً قالَ هذا رَبِّي هذا أَكْبَرُ فَلَمَّا أَفَلَتْ قالَ يا قَوْمِ إِنِّي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ، إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ حَنِيفاً وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»
اينچنين، ملكوت آسمانها و زمين را به ابراهيم نشان داديم تا از اهل يقين گردد، هنگامي كه (تاريكي) شب او را پوشانيد ستارهاي مشاهده كرد، گفت اين خداي من است اما هنگامي كه غروب كرد، گفت: غروبكنندگان را دوست ندارم! و هنگامي كه ماه را ديد، گفت اين خداي من است اما هنگامي كه افول كرد گفت: اگر پروردگارم مرا راهنمايي نكند، مسلماً از جمعيت گمراهان خواهم بود. و هنگامي كه خورشيد را ديد گفت: اين خداي من است اين بزرگتر است اما هنگامي كه غروب كرد، گفت: اي قوم؛ من از همتاياني كه شما ميسازيد بيزارم، من روي خود را به سوي كسي كردم كه آسمانها و زمين را آفريده، من در راه ايمان خود خالصم و از مشركان نيستم
«اَم خَلَقوا السّمواتِ و الأَرْضَ بَلْ لايوقِنونَ»
آيا آنها آسمانها و زمين را آفريدهاند؟ بلكه آنها طالب يقين نیستند
«شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلائِكَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»
خداوند (با ايجاد نظام واحد جهان هستي) گواهي ميدهد كه معبودي جز او نيست و فرشتگان و صاحبان دانش (هركدام بهگونهاي) گواهي ميدهند در حاليكه (خداوند) قيام به عدالت (در عالم هستي) دارد معبودي جز او نيست كه هم توانا و هم حكيم است.
«وَ لَئِن سَأَلْتَهُم مَنْ خَلَقَ السَمواتِ وَ الأرضَ وَ سَخَّرَ الشَّمْسَ وَ القَمَرَ ليَقولُنَّ اللّهُ فَأنّي يُؤْفَكون»
هرگاه از آنها بپرسي چه كسي آسمانها و زمين را آفريده و خورشيد و ماه را مسخر كرده است؟ ميگويند «اللّه». پس با اين حال چگونه (از عبادت او) منحرف می شوند
من جوابمو نگرفتم
دقیقا اینا ینی چی؟؟
پاسخ شما در قرانه ...
ایه های مختلف با معنی از قران
خب دقیقا اینا یعنی چی
این جواب و سوال خیلی با هم نامتناسب ان
من میگم از کجا بفهویم خدای ما خودش یه انسان نیست
بعد آیه گذاشدی و تاریکی را به ابراهیم نشان دادیم و...؟؟؟
من میگم کسی که یک شبیه سازی انجام میده به بخش های زیادی از شبیه سازیش واقفه و میتونه نشانه های خیلی علمی بده که تا سال ها کسی نتونه اون رو بفهمه و بعد از چند صد سال اونو کشف کنن
سوال من اینه که از کجا بفهمیم خدا همون چیزیه که تو قزآن توصیف شده
متن تایپک رو بخونید بد نیست!!!!!
قران کلام خود خداست خود خدا هم تو قران گفته
و در الهی بودن قران هیچ شکی نیست همونطور که توضیحات کامل الهی بودن قران تو دین و زندی سال سوم دبیرستان به طور مفصل بیان شده!
خود خدا هم تو قران درباره خودش گفته
«أَ فِي اللّهِ شَكٌّ فاطِرِ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ»؛
(ابراهيم، 10). «آيا در خداي پديد آورنده آسمان و زمين شكي هست»؟
آيه 35 از سوره طور، در مقام احتجاج با كفاري است كه از ايمان به پيغمبر اكرم(ص) سر باز مي زنند، مي فرمايد:
«أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ أَمْ هُمُ الْخالِقُونَ؛ أَمْ خَلَقُوا السَّماواتِ وَ اْلأَرْضَ بَلْ لا يُوقِنُونَ»؛ «آيا آنها (مشركان) بدون هيچ علتي به وجود آمده اند يا خود افريدگار خويش اند؟ يا حتي آسمان ها و زمين را هم آنها خلق كرده اند؟ بلكه اينها از يقين بي بهره اند»
(يعلم ما بين ايديهم و ما خلفهم و لا يحيطون به علما).
طه (20)، آيه 110. فكر در ذات الهى «ادراك بشر»، به آنچه متعين است، راه دارد؛ نه به ذاتى كه از همه تعينها بالاتر است و تعينها همه متأخر از آن، بعد از آن و مخلوق آن هستند.
مام على بن موسى الرضا(ع) مىفرمايد:
« ... فليس الله عرف من عرف بالتشبيه ذاته، و لا اياه وحدّ من اكتنهه، و لا حقيقته اصاب من مثله، و لابه صدّق من نهّاه، و لا صمد صمده من اشار اليه»؛ «پس، خداى را نشناخته، آن كس كه ذات او را به چيزى تشبيه كرده است و به توحيد او نايل نگشته، آن كس كه خواسته است به كنه ذات او برسد، و به حقيقت او نرسيده، آن كس كه ذات او را تصوير ذهنى نموده است و به او تصديق نكرده است آن كس كه ذات او را حدّى قائل شده و به جانب او روى نياورده است؛ آن كس كه به ذات او اشاره كرده است ...».
صدوق، كتاب التوحيد، باب التوحيد و نفى التشبيه، ص 34. حتى اگر عقل و عشق همگام باشند و با بلند پروازىهاى خود، بخواهند به سوى مقام ذات اوج بگيرند، راه به جايى نبرده، به حيرت خواهند افتاد و بر عجز و قصور خود در اين ميدان، با كمال شرمسارى اعتراف خواهند كرد.
خداوند گشايشبخش و دانا،
بقره (2)، آيه 115. سريعترين حساب گران، زنده و پاينده،
انعام (6)، آيه 62 و طه (20)، آيه 111. والا، بزرگ و داراى حقيقت،
لقمان (31)، آيه 30. صاحب شكوه و ارجمندى
الرحمن (55)، آيه 27. و بىنياز است.
اخلاص (112)، آيه 2.
(وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَاتُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الوَرِيدِ؛ 9. ق (50) آيه 16.
ما انسان را آفريديم و اسرار و وسوسه هاي درون او را مي دانيم (چرا ندانيم با اين كه) ما به او، از رگ گردن خود او نزديك تريم).
اصلا چرا اینقدر سخت بگیریم...
اخرین سوره قرآن که طولانی نیست و خیلی هم کوچک است
سوره توحید:
بسم الله الرحمن الرحیم
قل هوالله احد
الله الصمد
لم یلد و لم یولد
ولم یکن له کفوا احد
معنی:
1- بگو خداوند یکتاست
2- خدا بی نیاز است
3- نه زاییده و نه زاییده شده
4- هیچ کس همتای او نیست
روایاتی که از پیامبر و ائمه(علیهم السلام)فرمودند: درباره ذات خدا تفکر نکنید (که به جایی نمی رسید، بلکه از این راه ممکن است شیطان سوء استفاده کرده و شما را منحرف کند).اما درباره نعمت ها و آثار عظمت او فکر کنید (تا هر ساعت به معرفت و ایمان شما افزوده گردد). (اصول کافی، ج 1، ص 93)
معنای این قبیل روایات این نیست که در بحث خداشناسی وارد نشوید، بلکه بحث درباره خدا و صفات او در حد خود لازم است، اما کسی نباید توقع داشته باشد که بر کنه ذات خدای جهان پی ببرد.
عدم توانایی بشر در ادراک حقیقت و کفه ذات خداوند موضوعی بسیار مهم است که البته بالوجدان و به طور بدیهی همه ی انسانها با اندک توجهّی در می یابند که آن را می دانسته اند!
و من الله توفیق....!