29-06-2015، 16:13
دومین شاسی بلند پورشه سرانجام رونمایی شد. ماکان، برادر کوچکتر کاین که میتواند به خوبی بیانگر یک خودروی اسپرت شاسی بلند و لذت بخش باشد.
2014 Porsche Macan S
استفاده از پلتفرم مشترک MLB فولکس واگن، باعث کاهش هزینه های توسعه و تحقیق و قیمت تمام شده ماکان شده است. روی همین ساختار آئودی Q5 و A4 نیز ساخته میشوند. با این وجود، ماکان تنها در 20 درصد قطعات با آئودی مشترک میباشد و در بسیاری از قطعات و ژنتیک بیشتر به برادران خود در پورشه وابسته است.
2015 Porsche Macan Turbo
ماکان در دو مدل بنزینی S و توربو به بازار میآید. پیشرانه ماکان S با پانامرا 2014 مشابه است و از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری مجهز به توربوی دوقلو 340 اسب بخار نیرو و گشتاور 460 نیوتن متر بیرون میکشد. با چنین قدرتی این SUV قادر است در مدت 5.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برسد. یک موتور 3.0 لیتری توربو دیزل با توان 255 اسب بخار برای بازارهای عمدتاً اروپایی هم در نظر گرفته شده است. اما گل سر سبد پیشرانه ها را باید موتور 3.6 لیتری V6 با توربوی دوقلو دانست که 400 اسب بخار نیرو و گشتاور 550 نیوتن متر تولید میکند تا برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر تنها به 4.6 ثانیه (4.4 ثانیه با بسته سفارشی اسپرت کرونو) نیاز داشته باشد. نهایت سرعت ماکان اس 251 کیلومتر بر ساعت و مدل توربو 264 کیلومتر بر ساعت میباشد. برای انتقال نیرو به همه چرخها، از یک گیربکس هفت سرعته خودکار PDK دوکلاچه پورشه استفاده میشود.
2014 Porsche Macan diesel
برای تعلیق از سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه (PASM) استفاده شده است. استفاده از یک تعلیق گازی با حالتهای قابل انتخاب ارتفاع سواری نیز، کیفیت راندن خودرو را میافزاید. چرخهای 19 اینچی با تایر های اندازه 235/55 در جلو و 255/50 در عقب پوشیده میشوند.
Porsche Macan turbo interior 2015
درون کابین با طراحیتر و تمیز و آشنای دو رنگ روبرو میشوید. صندلیها در هشت جهت و به صورت الکتریکی تنظیم میشوند و با روکش آلکانترا پوشانده شدهاند. سیستم صوتی 235 وات و پدالهای تعویض دنده از روی فرمان نیز طبق معمول به صورت استاندارد دیده میشوند. در عوض مدل توربو با صندلیهای 18 جهته و 16 بلندگوی استریو Burmester و چرخهای 19 اینچی متفاوت و سیستمهایی نظیر هشدار برخورد، کروز تطبیقی، سقف شیشه ای پانوراما، سیستم چراغهای پویا و سیستم هشدار خروج از خط عرضه خواهد شد.
2014 Porsche Macan S
استفاده از پلتفرم مشترک MLB فولکس واگن، باعث کاهش هزینه های توسعه و تحقیق و قیمت تمام شده ماکان شده است. روی همین ساختار آئودی Q5 و A4 نیز ساخته میشوند. با این وجود، ماکان تنها در 20 درصد قطعات با آئودی مشترک میباشد و در بسیاری از قطعات و ژنتیک بیشتر به برادران خود در پورشه وابسته است.
2015 Porsche Macan Turbo
ماکان در دو مدل بنزینی S و توربو به بازار میآید. پیشرانه ماکان S با پانامرا 2014 مشابه است و از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری مجهز به توربوی دوقلو 340 اسب بخار نیرو و گشتاور 460 نیوتن متر بیرون میکشد. با چنین قدرتی این SUV قادر است در مدت 5.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برسد. یک موتور 3.0 لیتری توربو دیزل با توان 255 اسب بخار برای بازارهای عمدتاً اروپایی هم در نظر گرفته شده است. اما گل سر سبد پیشرانه ها را باید موتور 3.6 لیتری V6 با توربوی دوقلو دانست که 400 اسب بخار نیرو و گشتاور 550 نیوتن متر تولید میکند تا برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر تنها به 4.6 ثانیه (4.4 ثانیه با بسته سفارشی اسپرت کرونو) نیاز داشته باشد. نهایت سرعت ماکان اس 251 کیلومتر بر ساعت و مدل توربو 264 کیلومتر بر ساعت میباشد. برای انتقال نیرو به همه چرخها، از یک گیربکس هفت سرعته خودکار PDK دوکلاچه پورشه استفاده میشود.
2014 Porsche Macan diesel
برای تعلیق از سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه (PASM) استفاده شده است. استفاده از یک تعلیق گازی با حالتهای قابل انتخاب ارتفاع سواری نیز، کیفیت راندن خودرو را میافزاید. چرخهای 19 اینچی با تایر های اندازه 235/55 در جلو و 255/50 در عقب پوشیده میشوند.
Porsche Macan turbo interior 2015
درون کابین با طراحیتر و تمیز و آشنای دو رنگ روبرو میشوید. صندلیها در هشت جهت و به صورت الکتریکی تنظیم میشوند و با روکش آلکانترا پوشانده شدهاند. سیستم صوتی 235 وات و پدالهای تعویض دنده از روی فرمان نیز طبق معمول به صورت استاندارد دیده میشوند. در عوض مدل توربو با صندلیهای 18 جهته و 16 بلندگوی استریو Burmester و چرخهای 19 اینچی متفاوت و سیستمهایی نظیر هشدار برخورد، کروز تطبیقی، سقف شیشه ای پانوراما، سیستم چراغهای پویا و سیستم هشدار خروج از خط عرضه خواهد شد.