اینم جواب بعضی ها
*تبرک، اصلی علمی و قرآنی
دقت در این آیات، ما را از یک اصل علمی که قرآنى نیز هست، آگاه مىکند و آن اینکه گاهى خواست الهى بر این تعلق میگیرد که نعمتها، مواهب مادى و معنوى را از خلال اسباب و عوامل طبیعى به بشر افاضه کند بدون آنکه میان امور مادى و معنوى تفاوتى باشد، مثل اینکه اراده الهى تعلّق گرفته تا بشر را از راه اسباب طبیعى هدایت کند، از این رو پیامبران را به عنوان بشارت دهنده و بیم دهنده فرستاده است.
و گاهى اراده خدا بر این تعلّق مىگیرد که فیض خویش را از راهها و اسباب غیرطبیعى جارى سازد. «تبرّک» یکى از این راههاى غیرطبیعى است که انسان به آن روى مىآورد تا فیض الهى و نعمت پروردگار را به دست آورد.
بر اساس همین روش، مسلمانان صدر اسلام به آثار پیامبر اعظم صلى الله علیه و آله و به موى شریف او و به قطرات آب وضوى آن حضرت و به لباس و ظرف و لمس بدن مطهّرش تبرک مىجستند که نمونههاى آن در روایتها و تاریخ آمده است.
ابن هشام، در بخش مربوط به صلح حدیبیّه مىنویسد: قریش، عروة بن مسعود ثقفى را نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله فرستاد. او در برابر پیامبر صلى الله علیه و آله نشست و چون آگاهى یافت که پیامبر قصد دارد به سوى مکّه برود، نزد قوم خود بازگشت و آنچه را میان او و پیامبر گذشته بود، گزارش داد، سپس افزود: «محمّد» وضو نمىگیرد مگر آنکه اصحابش براى برگرفتن آب وضوى او مىشتابند و از وضوى حضرت چیزى نمىافتد مگر آنکه آن را بر مىدارند.
سپس گفت: اى قریش! من کسرى و قیصر و نجاشى را در دوران زمامدارىشان دیدهام، به خدا سوگند هرگز پادشاهى را میان مردم خود، همچون «محمد» در میان اصحابش ندیدهام، گروهى را دیدم که هرگز او را در برابر هیچ چیز تسلیم نمىکنند. پس ببینید چه مىکنید!
امامان شیعه علیهمالسلام جانشینان حقیقی پیامبر اکرم(ص) هستند
بر اساس مدارک مسلم قرآنی (مانند آیات تبلیغ، اکمال دین، ولایت و ...)، روایی(مانند حدیث متواتر ثقلین، حدیث غدیر خم و ...)، تاریخی(مانند واقعه غدیر خم و ...) و عقلی(مانند ضرورت عقلی معرفی جانشین از سوی پیامبر و ...)، امامان دوازدهگانه معصوم، جانشینان حقیقی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هستند. آنها حافظ و بیان کننده واقعی دین و مفسر حقیقی قرآن کریم هستند و وسیله تقرب به خدایند.
«ابن حجر مکى» در کتاب «صواعق» از امام شافعى، پیشواى معروف اهل تسنن نقل مىکند که به اهل بیت پیامبر توسل مىجست و چنین مىگفت:
آل النبى ذریعتى و هم الیه وسیلتى
ارجو بهم اعطى غدا بید الیمین صحیفتى
آل پیامبر، وسیله من هستند. آنها در پیشگاه او سبب تقرب من مىباشند. امیدوارم به سبب آنها فرداى قیامت نامه عمل من به دست راست من سپرده شود.
* تبرک از منظر عشق
انسان، محبوب و معشوق خود را دوست دارد و برایش ارزش قائل است. همچنین آثار معشوق از منظر عاشق، دوست داشتنی و با ارزش است و او را به یاد معشوقش میاندازد.
معمولا بیشتر انسانها، محبت و عشق را تجربه کردهاند و میدانند که عاشق، آثار محبوبش را هم میپسندد و دوست دارد.
ما اگر عشق را چشیدیم، میفهمیم کسی که برای زیارت ضریح اباعبدالله الحسین (ع) میرود و آن را تبرک میکند، در حقیقت عشقش را برای معشوق خود صرف میکند.
اگر از این جهت، قضیه را بنگریم مساله برایمان حل میشود.
زائری که ضریح امام حسین (ع) را میبوسد، عاشق حسین (ع) است ولی میداند که این ضریح، لباس قبر شریف محبوبش است که صدها سال پذیرای زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود.
عاشق، به عشق معشوقش امام حسین(ع)، میبوسد و تبرک میکند و به یاد معشوقش اشک میریزد و عزاداری میکند.
* جنس ضریح، در تبرک، اهمیت و دخالت ندارد
برخی میگویند مردم صد کیلو طلا را میبوسند و تبرک میکنند. ولی آنها تنها ظاهر قضیه را میبینند، فرض بگیریم اگر جنس ضریح مقدس، طلا نبود بلکه آهن بود، آیا مردم آن را تبرک نمیکردند؟
آیا استقبال مردم حتی غیر مسلمانان از نذری امام حسین علیهالسلام را ندیدهاند؟
آیا تبرک مردم از خاک کربلا را نشنیدهاند؟
سوال دیگر این است که اگر واقعا، هدف مردم، بوسیدن طلاست، پس چرا طلا فروشیها را تبرک نمیکنند؟! چرا طلاهایی که در منزل دارند را به قصد تبرک، نمیبوسند؟
همه مسلمانان از جمله شیعیان، حجرالاسود را میبوسند و آن را تعظیم و تکریم میکنند. هیچگاه جنس در این امور دخالت ندارد. سنگ بودن یا طلا و نقره بودن، ظاهر قضیه است وگرنه هیچ کس سنگ را به خاطر سنگ و طلا را به خاطر طلا تبرک نمیکند. از این رو نباید تنها ظاهر قضیه را ببینیم.
طلا بودن ضریح در برابر عشق امام حسین(ع) ارزشی ندارد و تنها یک فلز است. منتها ما دوست داریم که ضریح زیبا و ارزشمندی داشته باشیم. وگرنه بوسیدن طلا مهم نیست و اگر چوب هم بود میبوسیدیم. همانطور که خاک کربلا برای شفا از بیماریها و تبرکها سفارش شده و مردم به آن عشق میورزند.
مگر نمیبینید وقتی ضریح را میبوسند و تبرک میکنند، میگویند «السلام علیک یا اباعبدالله»، به یاد مظلومیت سالار شهیدان و اصحاب و یاران و خاندانش، اشک میریزند و عزاداری میکنند و امام حسین (ع) را از دور زیارت میکنند؟
پس دوستداران و پیروان اهل بیت و امام حسین علیهمالسلام به وسیله ضریح، قلب خود را با امام خود پیوند میدهند.
* سخنی با کسانی که دینی فکر نمیکنند
خوب است با کسانی که دینی فکر نمیکنند نیز سخنی داشته باشم.
آیا عرف و عاقلان دنیا، احترام و بوسیدن پرچم کشور خود را مذموم میدانند؟ آیا نگهداری اشیای گذشتگان در موزهها به خاطر انتسابشان به هویت یک ملت یا یک شخص نادرست است؟
پیراهن یک بازیکن معروف فوتبال، برای طرفدارانش، چقدر اهمیت ویژه دارد که گاهی به خاطر آن، حاضرند میلیونها خرج کنند.
برخی برای یک نقاشی، یک اثر هنری یا یک اثر منسوب به یک دانشمند یا یک بزرگ، میلیاردها خرج میکنند.
چرا وقتی ورزشکاری، مدال طلای المپیک خود را میبوسد، عاقلان عیب نمیگیرند؟
اینها به خاطر آن است که برخی از امور، در بین انسانها ارزشمند است و انسان حاضر است آنها را ببوسد، یا از نزدیک ببیند و یا آن را برای خود داشته باشد.
همچنین اگر کسی را دوست داشته باشید و در دوستی و محبت و عشق، خالص باشید حتما آثار و چیزهایی که محبوبتان دارد را نیز دوست خواهید داشت و مقدار شدت و ضعف عشق شما بر دیدگاه و گرایشهای شما نسبت به آن چیز و امور وابسته به آن، اثر خواهد گذاشت.
این فضا را تصور کنید تا بتوانید قطرهای از عشق به امام حسین و اهل بیت علیهمالسلام را ادراک کنید.
* مخالفتها و کج فهمیها همیشه بوده و خواهد بود
نکته دیگر اینکه ما نباید از مخالفتها و کجفهمیها و دشمنیها تعجب بکنیم. همواره عدهای با انبیا مخالف بودند و با دیدن معجزات با آنها دشمنی کردند. با امامان دشمنی کردند. جریان کربلا را به وجود آوردند. اکنون نیز برخی از افراد و گروهها با بهانههای گوناگون به این مساله ایراد میگیرند و شاید برخی از آنها هیچگونه استدلال و سخنی را نپذیرند.
متاع کفر و دین بی مشتری نیست / گروهی این گروهی آن پسندند
باید بدانیم این استقبال و بدرقه از ضریح مقدس، خون تازهای در رگهای امت عاشورایی به جریان انداخت و توطئه دشمنان اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی را خنثی کرد.
این یادداشت را با سخن بینظیر امام خمینی (ره) پایان میدهم که فرمود: «محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است. فداکارى سید الشهدا- سلام اللَّه علیه - است که اسلام را براى ما زنده نگه داشته است ... باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند، باید این سنتها را حفظ کنیددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا
ثبت نام کنید یا
وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
. (صحیفه امام، ج15، ص 331)
اهمممممممممم حله؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا
ثبت نام کنید یا
وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=221488