28-08-2014، 11:03
Metro Redux، که اخیرا برای PlayStation 4 منتشر شده، با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی کنسول Sony اجرا می شود. با اینکه استودیوهای طرف اول Sony، مانند Naughty Dog برای دستیابی به ۶۰ فریم بر ثانیه، تلاش هایی کرده، اجرای این بازی با این نرخ فریم بر روی این کنسول غافلگیر کننده است. ۴A چگونه به این موفقیت دست پیدا کرده است؟
Oles Shishkovstov، رئیس بخش فنی ۴A Games می گوید:
نقل قول: هیچ رازی وجود ندارد. ما فقط با سخت افزار مقصد سازگار شده ایم. به جای استفاده از فضای مماس در هر راس، از پیکسل ها بهره می بریم. این وظیفه درCPU از رده خارج سریع انجام می شود؟ وظایف را ادغام می کنیم. خیلی آهسته است؟ موازی سازی کنید. شاید GPU قدرت پردازش تعداد زیاد sqrt را ندارد؟ اما در محاسبه اعداد صحیح عملکرد خوبی دارد – بنابراین ما از ترفندهای عدد صحیح قدیمی استفاده می کنیم. و این روند ادامه دارد.او اضافه می کند که خود eSRAM مشکلی برای بازیسازان بوجود نمی آورد، اما مقدار آن بر روی Xbox One چالش برانگیز است. بدون در نظر گرفتن، هوشمندانه بودن استفاده از آن.
نقل قول: در واقع، ESRAM مشکلی برای ما بوجود نیاورده است، بلکه مقدار کم آن ما را به دردسر انداخته است. عملکرد ESRAM، برای GPU استفاده شده در Xbox One کافی است. بله درست است، حداکثر پهنای باند نظری – که تا حدودی با PS4 قابل مقایسه است – را می توان بدست آورد (معمولا با خواندن و نوشت همزمان، مانند FP16) اما، در عمل تنها چند مورد دیده ام که این عامل باعث محدودیت شود.Metro Redux، هم اکنون برای PlayStation 4 و Xbox One در دسترس است.