15-07-2014، 10:40
هیدو کوجیما یکی از توسعه دهندگانی است که همواره با کار های عجیب خود رسانه ها و طرفداران را اذیت می کند. صرف نظر از اینکه او این کار برای هیجان هر چه بیشتر انجام می دهد، همواره چیز هایی که به نمایش می گذارد مورد استقبال واقع می شوند. Metal Gear Solid 5 : Ground Zeroes یک گام بحث بر انگیز برای این سری مخفی کاری بود.
این بازی خشونت های حقیقی جنگ و تابو های آن را به نمایش می گذاشت هر چند به علت زمان کم مورد انتقاد قرار گرفت ولی دورن مایه ی بازی بی نقص بود. کوجیما در تویتر خود خبر از یک چیز جدید از Metal Gear Solid V : The Phantom Pain داده است که تا کنون هیچ فردی آن را ندیده است. از آنجایی که کوجیما حتی در صورت فاش شدن افکارش نیز طوری آن ها را نمایش می دهد که هیچ کسی آن را درک نکند، حدس زدن در رابطه با این ویژگی جدید سخت است ولی چیزی که مشخص است این است که این ویژگی به Metal Gear Solid V : The Phantom Pain مربوط است :
نقل قول:این چیزی است که من نمی خواهم آن را باور کنم ولی نیرو های منفی اغلب می توانند جای رابطه های طولانی را بگیرند. این اتفاق زمانی می افتد که ما یک پروژه جدید را شروع کنیم. من باید آن را ببینم.
همان طور که می بیند هیچ استدلالی نمی توان از حرف های کوجیما داشت ولی به نظر می رسد حرف های او درباره ی نیرو های منفی مربوط به بخش داستانی باشد.
در Metal Gear Solid V : The Phantom Pain حدود ۹ سال از وقایع Ground Zeroes گذشته است و Snake در این ۹ سال در کما به سر می برده است. حال او به هوش آمده و سعی دارد انتقام خود را از کسانی که او را به این وضع درآوردند بگیرد. این بازی در سبک اکشن ماجراجویی-مخفی کاری می باشد، توسط استودیوی اختصاصی Kojima ، یعنی Kojima Productions در حال ساخت است و وظیفه ی نشر آن را Konami بر عهده دارد. این بازی از موتور قدرتمند Fox Engine بهره می برد و قرار است تاریخی نامعلومی برای X360 , PS3 , PS4 , Xbox one خواهد آمد. نسخه PC هم بعد از انتشار نسخه های کنسولی، عرضه می شود.