امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خفاش های شب(دخترا حتما بیان بخونن)

#1
به گزارش رهیاب نیوزبه نقل از موج چهارم:ماجرا از آنجا آغاز شد که خبری در شبکه های اجتماعی و نرم افزار ارتباطی واتس آپ گوشی های موبایل مبنی بر ورود یگ گروه وهابی به نام خفاش شب به بندرعباس و پس از آن به استان فارس منتشر شد. بر اساس این خبر این گروه پس از ربودن دختران جوان توسط خودروی پژو ۴۰۵ لبها و چشمان آنها را می دوختند و پس از آزار و اذیت آنها را می کشتند. این شایعه با انتشار عکسی تکمیل و با سرعت دوچندان در فضای مجازی پیچید.



تا اینکه سرانجام سردار رضا محمدی یگانه، فرمانده انتظامی استان هرمزگان دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در جمع خبرنگاران از دستگیری عامل انتشار این شایعه خبر داد و افزود: جوانی ۲۰ ساله به نام «س – ش» فرزند شاهین که‌ دانشجو و راننده یکی از آژانس‌های سطح شهر بندرعباس است در ۲۱ اردیبهشت‌ماه به دلیل انتشار شایعه خفاش‌شب در این شهر و فضای مجازی دستگیر شد.

براساس سخنان سردار محمدی‌یگانه این جوان انگیزه خود را از انتشار شایعه ربوده‌شدن زنان و دختران توسط خفاش شب ایجاد فضای ناامن، حس و شور جوانی و تحت تاثیر اغوای آن سوی مرزها اعلام کرده و با انتشار عکسی از ماشین خود آن را به عنوان خودروی خفاش شب معرفی کرد و بار دیگر هم از کشته شدن ۹ زن به دست خفاش شب خبر داد.

سه نفردیگر نیز که در رواج شایعه خفاش شب بندرعباس از طریق صفحه اجتماعی خود در فیس‌بوک نقش عمده‌ای داشتند هم دستگیر شدند؛ یکی از آنان مردی بود که کارمند یکی از ادارات دولتی بندرعباس و متولد سال ۵۸ است و و دو زن دیگر که به ترتیب متولد سال ۵۷ و ۶۳ و هر دو کارمند ادارات دولتی هستند نیز به جرم اشاعه شایعات کذب در دنیای مجازی دستگیر شده‌اند.

اما ماجرای عکس منتشر شده و منتسب با این شایعه چیست؟



با جستجوی عنوان” اقدام وحشیانه سعودی ها در مقابل یک زن مسیحی” در اینترنت متوجه می شوید که این عکس نیز مربوط به یک زن مسیحی شاغل در عربستان است که به علت بیان اذکار مسیح مورد خشم صاحب کار خود قرار گرفته و لبان و چشم او دوخته شده است.

بنابراین آنچه مسلم است اساس این خبر از بنیان کذب بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.



خفاش شب دروغین به بوشهر هم رسید

پخش عکس در فضای مجازی و پیامک مبنی بر وجود خفاش شب در چند استان جنوبی، این بار سر از بوشهر درآورد که دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اعلام کرد: ربودن و قتل دختران توسط خفاش شب در این استان واقعیت ندارند و کذب است.

علی حسن پور روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا، افزود: با توجه به تاثیر منفی ترویج شایعه بر امنیت روانی جامعه با کسانی که از روی تعمد یا ناآگاهی چنین شایعاتی را ترویج می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: این شایعه بتازگی دراستان های جنوبی از جمله بوشهر تحت عنوان تعرض به بانوان و قتل آنان توسط خفاش شب از طریق پیامک یا فضای مجازی شبکه های اجتماعی در سطح وسیعی پخش شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اضافه کرد: شایعه پراکنان برای صحت ادعای خود عکس های منتسب با جنابت خفاش شب منتشر کرده اند که ارتباطی با استان بوشهر یا موارد مشابه ندارد و فقط برای اثرگذاری روانی بیشتر بر افکار عمومی انجام شده است.

حسن پور گفت: دادستانی بوشهر ضمن تکذیب چنین مطالبی که باعث برهم زدن امنیت روانی مردم می شود به آن دسته از افرادی که در ترویج چنین شایعاتی نقش دارند تذکر می دهد چنانچه به این رفتار ادامه دهند دستگاه قضایی برخورد لازم و قانونی را با آنان انجام خواهد داد.

درهفته های اخیر شایعاتی مبنی بر وجود حفاش شب و فعالیت اعضای برخی گروه های مذهبی انحرافی علیه زنان و دختران در استان های فارس، بوشهر و هرمزگان پخش شده که نگرانی خانواده ها و بویژه دختران نوجوان را در پی داشته است.

در این شایعات که در قالب پیامک یا شبکه های مجازی اجتماعی میان مردم انتشار می یابد خبر از ربوده شدن و قتل و تعرض به چند دختر و زن در شهرهای جهرم، لار، بوشهر و بندرعباس توسط خفاش شب و گروه های مذهبی انحرافی مطرح می شود.


شایعه ساز خفاش شب در خوزستان دستگیرشد

به گزارش بولتن نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس خوزستان، ˈ سرهنگ سید رحمان موسویˈ افزود: فرد دستگیر شده در هرمزگان با اعتراف به دروغ بودن این خبرخود را عضو فضای فیس بوک با اعضای چند هزار نفری اعلام کرد که تحت تاثیر شبکه های خارجی مخالف با نظام جمهوری اسلامی برای القاء ناامنی در کشور این شایعه را طراحی کرده است.

در روزهای اخیر گروهی افراد دست پرورده های ضد انقلاب با هدف ناامن سازی فضای روانی جامعه از طریق شبکه های اجتماعی و گروه های ˈ واتس آپ، فیس بوک، وایبر و غیرهˈ در خصوص قتل تعدادی دختر در شهرستان های مختلف توسط یک باند آدم ربا به نام ˈ خفاش شبˈ نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده اند.

وی گفت: این افراد با هدف ایجاد وحشت و ناامیدی در میان خانواده ها به خصوص زنان و دختران جوان، در تشریح دروغ پردازی های خود در مورد ربودن تعدادی دختر از باندهایی مخوف به نام خفاش شب و گفتن مطالب بی اساس چون دوختن چشم ها و دهان آن ها و ارائه تصایر در فضای مجازی قصد درمستند کردن دروغ های خود داشتند.

سرهنگ موسوی افزود: از آنجا که انتشار این گونه اخبار صحت نداشته و همگی از منابع غیر رسمی و شبکه های اجتماعی نامعتبر بیگانه منتشر شده، به همین دلیل پلیس به منظور شناسایی و دستگیری این افراد و تنویر افکار عمومی از اهداف خصمانه آن ها وارد عمل شد و ماموران پلیس در استان هرمزگان عامل نشر این خبر به هویت ˈ س-شˈ شناسایی و دستگیر کرد.

وی بیان داشت: افرادی که هدف دامن زدن به این شایعات راداشته باشند در کمترین زمان ممکن با اقدامات فنی و تخصصی پلیس آن ها را شناسایی و با عاملان برخورد قانونی می شود.

در پی رواج این شایعه در چند روز اخیر موجی از نگرانی و وحشت بین خانوادهها از ترس تردد فرزندانشان در خیابانهای شهر در برخی نقاط استان بویژه اهواز مرکز خوزستان ایجاد کرده است.

معاون اجتماعی پلیس خوزستان شایعه فعالیت یک گروه شرور و آدم ربا موسوم به خفاش شب در منطقه را رد کرد و گفت: این شایعات بی اساس بوده و برای ایجاد ناامنی از سوی دشمنان دامن زده می شود وعامل آن نیزدستگیرشده است .


دختر ۱۴ ساله کنگانی پیدا شد/ پایان شایعات خفاش شب و دزدیدن دختران

سراغاز تمام شایعات دزدیدن دختران ؛ با اعلام مفقودی از جانب خانواده دختری بنام ف . ن در راه مدرسه شروع شد و این اغاز شایعاتی بود که مبنا و منشا نامشخصی داشت.

به گزارش سوک ، سایت ثلاث نوشت :پس از آن اتفاق ، با سرعت هرچه تمام تر شایعات دزدیدن دختران با نام های مختلف در رسانه های مجازی – اجتماعی انتشار یافت و این موضوع تا جایی ادامه داشت که تقریبا به سریالی وحشتناک تبدیل شده بود ؛ به تبع ان خانواده ها برای پیشگیری از دزدیدن دخترانشان بارها و بارها با نیروی انتظامی و مراجع امنیتی تماس گرفته و خواستار پیگیری و ایجاد امنیت شدند.

حتی در این سریال موضوع دزدیدن پسران نیز مطرح شد و مجددا این موضوع نیز با انتشار دزدیدن پسری بنام م. ع از شهر بنک از سرگرفته شد؛ جالب اینکه حتی در انتشار دزدیدن این پسر نوجوان ، پیامی از طریق نرم افزار واتس اپ به خانواده مذکور نیز ارسال شده بود که البته این خانواده خواستار پیگیری امر از سوی مراجع قضایی شده اند.

اما مراجع قانونی از جمله فرمانداری و به خصوص نیروی انتظامی شهرستان کنگان در این راستا از همان ابتدا با جدیدت موضوع را دنبال نموده و پس از بررسی های اولیه اعلام نمود که موضوع دزدیدن دختران و وجود خفاش شب در کنگان کذب محض است و در این راستا نیروی انتظامی و دیگر مراجع امنیتی همیشه و در همه حال حافظ امنیت مردم هستند.

اقدام نیروی انتظامی در این خصوص به همین جا خاتمه نیافت و پس از انتشار اطلاعات مربوط به خانم ف. ن در کل کشور، سرانجام نام برده را توسط پلیس خوزستان پیدا نموده و به خانواده اش تحویل داده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان با اشاره به شایعاتی که اخیراً در بندر کنگان مبنی بر قتل زنان و دختران منتشر شده است به خبرنگار ثلاث گفت: این شایعات با ارسال پیامک در فضای مجازی و نرم افزار واتس آپ ایجاد شده اند و به هیچ وجه صحت ندارد.

سرهنگ کرم دشتیان افزود:دادگستری، نیروی انتظامی ونیروهای امنیتی شهرستان کنگان به طور جد به دنبال قضیه و شناسایی افرادی که اقدام به نشر اکاذیب کرده اند، است تا به شدت با آنان برخورد شود.

وی در تشریح این ماجرا گفت: پس از انتشار این شایعه و خبر باند خفاش شب در سراسر شهر کنگان توسط نرم افزارهای ارتباط جمعی در فضای مجازی و دهان به دهان شدن این ماجرا نیروهای انتظامی و امنیتی به سرعت وارد شدند تا از این شایعه پرده برداری کنند.

وی گفت: در ابتدا با شکایتی مبنی بر مفقودی دختر ۱۴ ساله ای به نام فاطمه نوری که پس از ترک منزل با نگشته بود مواجه شدیم که پس از گذشت چند روز از درج مشخصات این دختر در سیستم یکپارچه پلیس در سراسر کشور اطلاعاتی به دست ما رسید که با مورد مد نظر همخوانی داشت.

دشتیان گفت: پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد که نامبرده در ترمینال اهواز و با لباس مدرسه دستگیر و پس از آن نیز به بهزیستی انتقال داده شده است و هم اکنون نیز در صحت کامل به خانواده اش تحویل داده شده است.

وی افزود: پس از بررسی های مختلف مشخص شد که این دختر نوجوان به علت اختلافات خانوادگی و به قصد رفتن به شاهین شهر (منزل عمویش)از منزل فرار کرده است.

دادستان کنگان نیز گفت: با افرادی که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومیمی کنند به شدت برخورد می شود و مطمئنا از طریق پلیس فتا این امر دنبال خواهد شد که البته منشاء انتشار آن می تواند از درون شهرستان و یا خارج از آن باشد.

کاویان پور افزود: قانونگذار طبق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای به این نکته اشاره کرده است که هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی اظهار داشت : تا کنون شکایتی در این خصوص صورت نگرفته است ولی مراجعین زیادی داشته ایم.

وی افزود: از همه مردم انتظار داریم که به اینگونه شایعات تا زمانی که از مراجع رسمی و منابع خبری معتبر منتشر نشده است توجه نکرده و به آن دامن نزنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خفاش های شب(دخترا حتما بیان بخونن) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Sara_h80 ، sara-ice girl ، elmira12 ، مامان بزرگ
آگهی
#2
اره خبرش تو بوشهرم پخش شده بود
مردمم كه امادههه
يني پرنده تو خيابون پر نميزدا
اسفند ماهی که باشی همیشه یه تبسم آرامش بخش رو چهرته...!

اسفند ماهی که باشی گاهی یه اخم کوچیک باعث جذابیت صد برابری چهرته که جذبتو بیشتر می کنه...!

اسفند ماهی که باشی رنگای مورد علاقت ، بیشتر توو مشکی و ابی و بنفش خلاصه میشه...!

اسفند ماهی که باشی رنگ ماهت سبزه...!

اسفند ماهی که باشی همه تیپا یه طرف، تیپ تمام مشکی هم یه طرف...!

اسفند ماهی که باشی خیلی چیزارو میفهمی ولی به روی خودت نمیاری!

اسفند ماهی که باشی حواست هست دل کسی و نشکنی و ناراحتش نکنی، هر چند به راحتی همین کارو باهات کرده باشن...!

اسفند ماهی که باشی تو اوج ناراحتی هم که باشی، اما بازم تا اراده کنی می تونی یه جمعی رو به نشاط بیاری و لبخندو رو لباشون بنشونی..!

اسفند ماهی که باشی میتونی توو یه لحظه، کامل از خود بیخود بشی و عرش و به فرش بدوزی...!

اسفند ماهی که باشی عالم و آدمو به راحتیِ آب خوردن درک می کنی اما دریغ از یه درک کوچولو واسه خودت...!

اسفند ماهی که باشی همین تفاوت ها ،یعنی منحصر به فرد بودنِ تو!
پاسخ
 سپاس شده توسط elmira12 ، *ArAsH*
#3
کبوتر شب هم امده

که پسر ها رو میبره خخخخخخخخخخ


پشو جمعش کن
 من حالم خوب نیس crying تو نپرس
پاسخ
 سپاس شده توسط *ArAsH*
#4
[quote=ارش راد pid=1988282 dateline=1402397469]
کبوتر شب هم امده

که پسر ها رو میبره خخخخخخخخخخ


پشو جمعش کن
SmileSmileSmile
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خفاش های شب(دخترا حتما بیان بخونن) 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفاش‌های وحشی 7 كودک را كشتند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان