03-04-2014، 18:00
با توجه به شرایط بازار موبایل و سخت بودن انتخاب یک گوشی اصل و سالم لازم است که افراد پیش از خرید گوشی تلفن همراه به برخی موارد توجه کند.
برخی نکات مهمی که به هنگام خرید و پس از آن در زمان نگهداری انواع گوشی تلفن همراه باید به آن توجه کرد، عبارتند از:
یکی از نکات مهمی که لازم است حتما هنگام خرید گوشی مورد توجه قرار گیرد شماره سریالی است که بر روی قاب پشت، جعبه گوشی Hک شده است. این شماره را میتوان از طریق شمارهگیری کد مخفی *#06# (ستاره مربع 06 مربع) بر روی صفحه ال.سی. دی مشاهده کرد که لازم از قطعا شمارهای که بر روی ال.سی.دی ظاهر میشود با آنچه بر روی قاب پشت و جعبه گوشی Hک شده مطابقت داشته باشد.
نکتهی دیگر آنکه باید حتما توجه شود که از خرید گوشی بدون جعبه اکیدا خودداری شود. همچنین خرید گوشیهایی بدون گارانتی یا با گارانتیهای تقلبی موضوعی است که بعدها میتواند مشکلات متعددی برای فرد ایجاد کند، به همین دلیل لازم است صحت و تاریخ گارانتی از طریق ارسال پیام کوتاه حتما تست شود.
نکتهی دیگر آنکه پیش از خرید باید دقت شود کارت گارانتی و لیبل روی جعبه مخدوش نباشد. همچنین پیش از تحویل و دریافت کامل از فروشنده متعلقات گوشی کاملا از لحاظ آنتندهی ارسال و دریافت صدا و کارکرد قسمتهای مختلف همانند دوربین، بلوتوث و WAFI تست شود. علاوه بر این هنگام خرید گوشی تلفن همراه دریافت فاکتور آدرسدار ممهور به مهر فروشگاه به آدرس مورد نظر الزامی است.
نکته دیگر آنکه از نصب نرمافزارها به صورت غیراورجینال بر روی گوشی هوشمند توسط افراد غیرکارشناس خودداری کنیم. زیرا این موضوع یکی از عوامل مهم خارجشدن از گارانتی محسوب میشود.
علاوه بر این در ارتباط با گوشیهایی که در شرایط خاص باید استفاده شوند ( به عنوان مثال گوشیهای ضد آب، ضد گردوغبار و یا گوشیهایی با افزایش طول عمر باتری) لازم است حتما به شرایط درج شده در دفترچه راهنما توجه شود و یا از طریق مراجعه به وبسایت شرکت تولیدکننده این موارد بررسی شود.
اما اگر پس از رعایت تمام این موارد پس از خرید گوشی شما دچار ایراد نرمافزاری و سختافزاری شد، به مراکز خدمات پس از فروش مجاز که تحت نظارت قرار دارند مراجعه کنید. همچنین قبل از اقدام به خرید هر گوشی برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با گوشی تلفن همراه و گارانتی آن به سایت نمایندگیهای مجاز یا دفاتر آنها مراجعه کنید.
نکته دیگر آنکه پس از خرید گوشی و هنگام استفاده از آن به نکاتی که گوشی شما را از گارانتی خارج میکند دقت کنید. به عنوان مثال آبخوردگی، ضربه، نرمافزار غیر اورجینال، نوسانات برق، استفاده از باتری و شارژرهای غیراصلی مواردی هستند که باعث میشوند شرکت ارائهکنندهی گارانتی از ارائهی خدمات گارانتی به شما خودداری کند.
همچنین در صورتی که زمان گارانتی گوشی شما به پایان رسیده باشد، لازم برای دریافت خدمات حتما به تعمیرگاههایی که دارای مجوز خدمات و تعمیرات از اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و ارتباطی هستند مراجعه کنید.
برخی نکات مهمی که به هنگام خرید و پس از آن در زمان نگهداری انواع گوشی تلفن همراه باید به آن توجه کرد، عبارتند از:
یکی از نکات مهمی که لازم است حتما هنگام خرید گوشی مورد توجه قرار گیرد شماره سریالی است که بر روی قاب پشت، جعبه گوشی Hک شده است. این شماره را میتوان از طریق شمارهگیری کد مخفی *#06# (ستاره مربع 06 مربع) بر روی صفحه ال.سی. دی مشاهده کرد که لازم از قطعا شمارهای که بر روی ال.سی.دی ظاهر میشود با آنچه بر روی قاب پشت و جعبه گوشی Hک شده مطابقت داشته باشد.
نکتهی دیگر آنکه باید حتما توجه شود که از خرید گوشی بدون جعبه اکیدا خودداری شود. همچنین خرید گوشیهایی بدون گارانتی یا با گارانتیهای تقلبی موضوعی است که بعدها میتواند مشکلات متعددی برای فرد ایجاد کند، به همین دلیل لازم است صحت و تاریخ گارانتی از طریق ارسال پیام کوتاه حتما تست شود.
نکتهی دیگر آنکه پیش از خرید باید دقت شود کارت گارانتی و لیبل روی جعبه مخدوش نباشد. همچنین پیش از تحویل و دریافت کامل از فروشنده متعلقات گوشی کاملا از لحاظ آنتندهی ارسال و دریافت صدا و کارکرد قسمتهای مختلف همانند دوربین، بلوتوث و WAFI تست شود. علاوه بر این هنگام خرید گوشی تلفن همراه دریافت فاکتور آدرسدار ممهور به مهر فروشگاه به آدرس مورد نظر الزامی است.
نکته دیگر آنکه از نصب نرمافزارها به صورت غیراورجینال بر روی گوشی هوشمند توسط افراد غیرکارشناس خودداری کنیم. زیرا این موضوع یکی از عوامل مهم خارجشدن از گارانتی محسوب میشود.
علاوه بر این در ارتباط با گوشیهایی که در شرایط خاص باید استفاده شوند ( به عنوان مثال گوشیهای ضد آب، ضد گردوغبار و یا گوشیهایی با افزایش طول عمر باتری) لازم است حتما به شرایط درج شده در دفترچه راهنما توجه شود و یا از طریق مراجعه به وبسایت شرکت تولیدکننده این موارد بررسی شود.
اما اگر پس از رعایت تمام این موارد پس از خرید گوشی شما دچار ایراد نرمافزاری و سختافزاری شد، به مراکز خدمات پس از فروش مجاز که تحت نظارت قرار دارند مراجعه کنید. همچنین قبل از اقدام به خرید هر گوشی برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با گوشی تلفن همراه و گارانتی آن به سایت نمایندگیهای مجاز یا دفاتر آنها مراجعه کنید.
نکته دیگر آنکه پس از خرید گوشی و هنگام استفاده از آن به نکاتی که گوشی شما را از گارانتی خارج میکند دقت کنید. به عنوان مثال آبخوردگی، ضربه، نرمافزار غیر اورجینال، نوسانات برق، استفاده از باتری و شارژرهای غیراصلی مواردی هستند که باعث میشوند شرکت ارائهکنندهی گارانتی از ارائهی خدمات گارانتی به شما خودداری کند.
همچنین در صورتی که زمان گارانتی گوشی شما به پایان رسیده باشد، لازم برای دریافت خدمات حتما به تعمیرگاههایی که دارای مجوز خدمات و تعمیرات از اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و ارتباطی هستند مراجعه کنید.