23-11-2013، 18:35
جاگوار در نمايشگاه لس آنجلس از f تايپ كوپه، جديدترين محصول خود، رونمايى كرد.
تفريباً سه سال پيش جاگوار درحال تبديل شدن به يك شركتى با محصولات دوست نداشتنى و شبيه به هم مى شد. خوشبختانه پس از تغييراتى كه در سطح مديريتى جاگوار پيش آمد، اين موضوع به شدت پيگيرى شد تااينكه جاگوار مدل كانسپت c-x16 و به دنبال آن مدل زيبا و پرطرفدار f-type رودستر را رونمايى كرد تا به همگان ثابت كند كه تحول بزرگى در اين شركت درحال رخ داده شدن است. حال جاگوار در نمايشگاه لس آنجلس كه اخيراً تبديل به كارخانه خبرسازى دنيا شده از مدل كوپه f- type با كلى تغييرات بهينه شده رونمايى كرده تا قند را در دل كسانى كه سالها منتظر اين خودرو بودند، آب كند.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، از جمله تغييرات بوجود آمده در آن مى توان به بهبود سيستم تعليق، سيستم ديناميك تطبيقى، ديفرانسيل فعال الكترونيكى، سيستم كنترل گشتاور و سقف ثابت در دو نوع آلمينيومى و شيشه اى اشاره كرد. يكى از ايرادهايى كه منتقدان از مدل رودستر گرفته بودند، وزن زياد آن بود اما خوشبختانه مدل كوپه 20 كيلوگرم از رودستر سبك تر شده تا حس چابكى و كم وزنى كه هميشه در مدل هاى جگوار وجود داشته، در اين مدل هم قرار گيرد. اين خودرو در سه مدل با قدرت هاى متفاوت عرضه خواهد شد كه ضعيف ترين آن ها مدل f coupe با پيشرانه 3 ليترى v6 سوپرشارژر عرضه مى شود. اين مدل با استفاده از 335 اسب بخار توان طى كردن صفرتاصد را در مدت 5.1 ثانيه دارد. مدل بعدى با نام f-type s با همان پيشرانه البته به همراه تغييراتى در توروشارژر آن توان توليد 375 اسب بخار و صفرتاصد 4.8 ثانيه اى را دارد.
سقف سرعت مدل اول و دوم به ترتيب 260 و 275 كيلومتر در ساعت است و با قيمت هاى 65 و 77 هزار دلار عرضه خواهند شد. اما اين مدل سوم است كه توجه تمام خبرنگاران نمايشگاه لس آنجلس را به خود جلب كرده است. جگوار اعلام كرده كه مدل سوم با نام v8 سوپرشارژر فقط با يك هدف طراحى شده و آن مغلوب كردن پورشه كايمن و 911 است.
سلاح اين خودرو براى اين مبارزه موتور 5 ليترى 542 اسب بخارى و 680 نيوتون مترى آن است كه قبلاً در كاپوت مدل xkrs و رودستر قرار گرفته بوده و از اين حيث امتحان خود را به خوبى پس داده است. صفرتاصد اين خودرو 4 ثانيه و سقف سرعت آن 300 كيلومتر در ساعت است و جگوار براى آن قيمتى معادل صد هزار دلار تايين كرده كه نسبت به مدل 911 توربو سى هزار دلار ارزانتر است.
تمام مدل ها با گيربكس فوق پيشرفته هشت سرعته zf و ديفرانسيل عقب عرضه مى شوند.
تفريباً سه سال پيش جاگوار درحال تبديل شدن به يك شركتى با محصولات دوست نداشتنى و شبيه به هم مى شد. خوشبختانه پس از تغييراتى كه در سطح مديريتى جاگوار پيش آمد، اين موضوع به شدت پيگيرى شد تااينكه جاگوار مدل كانسپت c-x16 و به دنبال آن مدل زيبا و پرطرفدار f-type رودستر را رونمايى كرد تا به همگان ثابت كند كه تحول بزرگى در اين شركت درحال رخ داده شدن است. حال جاگوار در نمايشگاه لس آنجلس كه اخيراً تبديل به كارخانه خبرسازى دنيا شده از مدل كوپه f- type با كلى تغييرات بهينه شده رونمايى كرده تا قند را در دل كسانى كه سالها منتظر اين خودرو بودند، آب كند.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، از جمله تغييرات بوجود آمده در آن مى توان به بهبود سيستم تعليق، سيستم ديناميك تطبيقى، ديفرانسيل فعال الكترونيكى، سيستم كنترل گشتاور و سقف ثابت در دو نوع آلمينيومى و شيشه اى اشاره كرد. يكى از ايرادهايى كه منتقدان از مدل رودستر گرفته بودند، وزن زياد آن بود اما خوشبختانه مدل كوپه 20 كيلوگرم از رودستر سبك تر شده تا حس چابكى و كم وزنى كه هميشه در مدل هاى جگوار وجود داشته، در اين مدل هم قرار گيرد. اين خودرو در سه مدل با قدرت هاى متفاوت عرضه خواهد شد كه ضعيف ترين آن ها مدل f coupe با پيشرانه 3 ليترى v6 سوپرشارژر عرضه مى شود. اين مدل با استفاده از 335 اسب بخار توان طى كردن صفرتاصد را در مدت 5.1 ثانيه دارد. مدل بعدى با نام f-type s با همان پيشرانه البته به همراه تغييراتى در توروشارژر آن توان توليد 375 اسب بخار و صفرتاصد 4.8 ثانيه اى را دارد.
سقف سرعت مدل اول و دوم به ترتيب 260 و 275 كيلومتر در ساعت است و با قيمت هاى 65 و 77 هزار دلار عرضه خواهند شد. اما اين مدل سوم است كه توجه تمام خبرنگاران نمايشگاه لس آنجلس را به خود جلب كرده است. جگوار اعلام كرده كه مدل سوم با نام v8 سوپرشارژر فقط با يك هدف طراحى شده و آن مغلوب كردن پورشه كايمن و 911 است.
سلاح اين خودرو براى اين مبارزه موتور 5 ليترى 542 اسب بخارى و 680 نيوتون مترى آن است كه قبلاً در كاپوت مدل xkrs و رودستر قرار گرفته بوده و از اين حيث امتحان خود را به خوبى پس داده است. صفرتاصد اين خودرو 4 ثانيه و سقف سرعت آن 300 كيلومتر در ساعت است و جگوار براى آن قيمتى معادل صد هزار دلار تايين كرده كه نسبت به مدل 911 توربو سى هزار دلار ارزانتر است.
تمام مدل ها با گيربكس فوق پيشرفته هشت سرعته zf و ديفرانسيل عقب عرضه مى شوند.