اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare

#1
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare

تا پیش از سال ۲۰۰۷، دو مجموعه‌ی Call of Duty و Medal of Honor در سبک تیراندازی اول شخص با زمینه‌ی داستانی جنگ جهانی دوم، رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می‌شدند و همه این دو بازی را به این سبک و سیاق می‌شناختند. اما استودیو اینفینیتی وارد که خالق کل مجموعه‌ی Call of Duty محسوب می‌شد، تصمیم گرفت تا تحولی عظیم و البته ریسک‌پذیری را در بازی‌های خود به وجود بیاورد تا هم مسیر خود را از بازی‌های رقیب جدا کند و هم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.
استودیو اینفینیتی وارد پس از تولید و عرضه‌ی قسمت دوم سری ندای وظیفه، تصمیم گرفت تا پروژه‌ای کاملا جدید را برخلاف چیزی که در کل سری جریان دارد به مرحله‌ی اجرا برساند. جلسات متعدد و اید‌ه‌های مختلف اعضای تیم نهایتا به پروژه‌ی Modern Warfare‌ (جنگاوری مدرن) ختم شد که مراحل تولید اولین قسمت آن دو سال به طول انجامید. هدف اصلی اینفینیتی وارد، آوردن بازیکنان به زمان حال و ارائه‌ی یک داستان خیالی با المان‌های واقعی بود.

سری جنگاوری مدرن را می‌توان نه تنها نقطه‌ی تحول سری Call of Duty دانست، بلکه باعث شکوفایی سبک تیراندازی اول شخص نظامی شد تا جایی که بسیاری از بازی‌های هم دوره‌ی آن سعی کردند تا با الهام گیری از این بازی و تغییر سبک و سیاق بازی‌شان، به موفقیت‌هایی مشابه سری جنگاوری مدرن دست پیدا کنند.
 
Call of Duty: Modern Warfare
سازنده/ناشر: اینفینیتی وارد/اکتیویژن
تاریخ عرضه: ۲۰۰۷
پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii، OS X
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare
اولین قسمت از سری «جنگاوری مدرن» که شماره‌ی «چهار» را در انتهای نام Call of Duty یدک می‌کشد، در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط استودیو اینفینیتی وارد ساخته و اکتیویژن وظیفه‌ی نشر آن را عهده دار شد. بدون شک اگر «جنگاوری مدرن» را یک بازی کاملا جدید یا به عبارتی IP جدید بنامیم، بی راه نگفتیم. محصول جدید استودیو اینفینیتی وارد با جاه طلبی فراوان تمام معادلات مجموعه را بر هم زد و جز تعداد معدودی ویژگی که از سابق باقی مانده بود بقیه را از نو نوشت تا نه تنها بازی‌های بعدی سری از آن الهام بگیرند، بلکه سایر بازی‌های تیراندازی اول شخص دیگر نیز «جنگاوری مدرن» را مبنای کار خود قرار دهند. این بار جیسون وست بر صندلی کارگردانی تکیه زد و مارک رابین، همکار قدیمی وی تهیه‌کنندگی بازی را بر عهده گرفت. «جنگاوری مدرن» اولین بازی در تاریخ مجموعه بود که درجه‌ بندی سنی M را دریافت کرد. «جنگاوری مدرن» نه تنها از نظر داستانی و حتی بسیاری از المان‌های گیم‌پلی، تحولات عظیمی به دنبال داشت، بلکه از منظر گرافیکی و جلوه‌های بصری هم گامی رو به جلو محسوب می‌شد.IW 3 نام موتور گرافیکی جدیدی بود که استودیو اینفینیتی وارد برای ساخت اولین قسمت از سری «جنگاوری مدرن» از آن استفاده کرد. محمد علوی به عنوان یکی از طراحان مراحل بازی، نقش بسزایی در ایجاد مراحل خاطره‌انگیز و بسیار مهم «جنگاوری مدرن» ایفا کرد. مرحله‌ی اول از قسمت چهارم Call of Duty که Crew Expendable نام دارد، از مهمترین و معروف‌ترین مراحل این سری است که به دست محمد علوی طراحی شده و جالب اینجا است که وقتی وی این مرحله را پیشنهاد داد، به خاطر برخی مشکلات تکنیکی با مخالفت مواجه شد، اما وی در سه هفته و روزی ۱۸ ساعت کار، تمام مشکلات پیش رو را برطرف کرد تا بتواند این مرحله‌ را هر طور که هست در بازی بگنجاند. اشتیاق بالای محمد علوی به بازی‌سازی، از وی یک فرد توانا با پشتکاری خارق‌العاده ساخته که حالا بیشتر مجلات و مراجع مطرح از کارهای او به عنوان بهترین‌ها یاد می‌کنند.
مقاله مرتبط
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    مصاحبه اختصاصی با محمد علوی، طراح مراحل بازی‌های COD و Titanfall
یکی از خصوصیات منحصر به فرد «جنگاوری مدرن»، تمرکز روی شخصیت‌ها و معرفی بسیار عالی آنها به مخاطبان بود به طوری که نام تک تکِ شخصیت‌های اصلی داستان در ذهن بیشتر مخاطبان بازی ثبت شده و شهرتی جهانی پیدا کردند. در این بین می‌توان از کاپیتان پرایس نام برد که به خاطر شیوه‌ی گفتار، خصوصیات شخصیتی و اهمیت قابل توجهش در روند بازی، نزد مخاطبان بازی‌های تیراندازی بسیار معروف شد. سازندگان بازی برای هر چه طبیعی‌تر کردن المان‌های بصری و گیم‌پلی به سراغ پایگاه‌های نظامی و ارتش رفتند تا کارایی سلاح‌های مدرن نظامی را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. این کار سبب شد تا در داخل بازی شاهد سلاح‌های متنوع با کارایی‌های دقیق باشیم.
Call of Duty 4: Modern Warfare به ماشین پول‌ساز اکتیویژن بدل شد و رکورد کل مجموعه را جابه جا کرد. «جنگاوری مدرن» در نهایت توانست تا ژوئن سال ۲۰۰۸ به فروش معادل ۱۳ میلیون نسخه دست پیدا کند. آخرین گزارش اعلام شده مربوط به سال نوامبر سال ۲۰۱۳ است که بازی «جنگاوری مدرن» به رکورد فروش ۱۵.۷ میلیون نسخه دست پیدا کرده بود. محصول متفاوت استودیو اینفینیتی وارد نه تنها از سوی مخاطبان مورد استقبال کم‌نظیر قرار گرفت، بلکه منتقدان را هم به تحسین وا داشت و میانگین امتیازات فوق‌العاده ۹۴.۱۶ درصد را کسب کرد که هنوز در میان تمام بازی‌های مجموعه تا به امروز بی رقیب مانده است.
 
Call of Duty: Modern Warfare 2
سازنده/ناشر: اینفینیتی وارد/اکتیویژن
تاریخ عرضه: ۲۰۰۹
پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، OS X
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare
به عقیده‌ی خیلی از هواداران سبک تیراندازی اول شخص، هر چقدر که قسمت چهارم سری Call of Duty یا به نوعی قسمت اول Modern Warfare، انقلاب و تحولی بزرگ در این سری و به طور کل سبک تیراندازی اول شخص بود، اما قسمت دوم با نام Modern Warfare 2 یکی از خوش‌ساخت ترین، زیباترین و در عین حال سینمایی‌ترین بازی‌های تیراندازی است که هزینه‌ی بسیار بالایی نیز برای ساخت آن صرف شد.
جیسون وست و وینس زامپلا مانند دو برادر آن‌چنان مهارتی در رهبری و جهت‌دهی نسبت به پروژه‌‌های خود داشتند که با عرضه‌ی سری جنگاوری مدرن و سنت‌شکنی در این مسیر، به خودی خود توانستند مسیر نه تنها شرکت اکتیویژن، بلکه کل صنعت بازی و سرگرمی را متحول کنند. جنگاوری مدرن ۲ حاصل تلاشی ۲ ساله از این تیم بود که علاوه بر رهبران حرفه‌ای، افرادی مانند محمد علوی را به عنوان طراح مراحل در اختیار داشتند که در سری ندای وظیفه شاهکار کرد. جنگاوری مدرن ۲ جزو اولین بازی‌های تاریخ بود که به آمار فروش بیش از ۱ میلیارد دلار دست پیدا کرد. این بازی در میان تیراندازی‌های اول شخص نظامی دارای امتیازات و بازخورد‌های بسیار مثبت منتقدین بود و میانگین امتیازات این قسمت در ۹۳ از ۱۰۰ را در سایت متاکریتیک برای نسخه‌های کنسولی به نام خود ثبت کرد. سبک و سیاق روایت داستانی و شخصیت پردازی بسیار عمیق در کنار لحظات دراماتیک و به یاد ماندنی، گیم‌پلی کم‌نظیر و مراحل متنوع و استثنائی، کاری کرد که اکثر هواداران دو آتشه‌ی سری ندای وظیفه از این بازی به عنوان برترین قسمت در کل مجموعه یاد کنند.
با این‌که بازی از افتخارات و موفقیت‌های بسیاری برخوردار شد، اما پشت پرده، ماجرا طور دیگری رقم خورد. اختلافات سنگین بین سازندگان و ناشر بازی به سرعت بر سر موارد حقوقی و مالکیت معنوی بازی بالا گرفت. استودیو سازنده قصد داشت تا این بازی را از سری ندای وظیفه جدا کند و تحت نام Modern Warfare، به ساخت و توسعه‌ی آن ادامه دهد. حتی این مسئله به وضوح در بازی نیز مشاهده می‌شد. روی کاور این بازی نام Modern Warfare 2 بزرگ درج شده بود و در گوشه‌ی این نام به شکل خیلی کوچک نام Call of Duty مشاهده می‌شد. در داخل منو‌های بازی اسمی از Call of Duty دیده نمی‌شد و حتی در نسخه‌های ویژه‌ی این بازی فقط نام Modern Warfare 2 مشاهده می‌شد.
این مسئله در کنار مشکلات حقوقی، باعث اختلاف شدید و در نهایت، شکایت و دادگاه برای دو طرف این ماجرا شد. سازندگان بازی ادعا داشتند که اکتیویژن کل حقوق آن‌ها را پرداخت نکرده و از طرفی اکتیویژن دو رهبر استودیو را متهم به نافرمانی و سرپیچی از قوانین کرد و دستور به اخراج آن‌ها داد که این کار باعث شد تا ۴۶ نفر از افراد مهم و کلیدی این استودیو که اکثرا طراح‌های اصلی بازی و برنامه‌نویسان حرفه‌ای بودند از سمت خود استعفا دهند. درگیری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که پای EA Games نیز به قضیه باز شد و اکتیویژن، سازندگان بازی را متهم به این کرد که در زمان ساخت بازی، آن‌ها دیدارهای پنهانی با سران EA Games داشته‌اند. اعضای استودیو و رهبران اصلی آن در نهایت استودیو مستقل خود به نام Respawn Entertainment را تاسیس کردند و اولین بازی آن‌ها Titanfall نام داشت که توسط EA Games برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
 
Call of Duty: Modern Warfare 3
سازنده/ناشر: اینفینیتی وارد/اکتیویژن
تاریخ عرضه: ۲۰۱۱
پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare
شماره‌ی سوم از سری Modern Warfare که به نوعی شماره‌ی هشتم از کل سری Call of Duty محسوب می‌شود، توسط استودیو اینفینیتی وارد با همکاری اسلدج‌همر و استودیو ریون در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و اکتیویژن انتشار آن را بر عهده گرفت. ساخت این قسمت از سری «جنگاوری مدرن» حواشی زیادی را به دنبال داشت. پس از جدایی جیسون وست و وینس زامپلا از اینفینیتی وارد و به دنبال آن، ده‌ها نفر دیگر، آینده‌ی کاری این استودیو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. اکتیویژن در نیمه‌ی سوم سال ۲۰۱۰ تایید کرده بود که نسخه‌ی هشتم مجموعه ندای وظیفه توسط استودیو تازه تاسیس اسلدج همر ساخته خواهد شد و برای عرضه در اواسط سال ۲۰۱۱ برنامه‌ریزی شده است. بعد از آن اخباری مبنی بر همکاری این استودیو با تیم دوم اینفینیتی وارد برای ساخت بخش چند نفره‌ی Modern Warfare 3 به گوش رسید. قبل از این اخبار، مشخص شده بود که جیسون وست و وینس زامپلا قبل از جدایی خود از اینفینیتی وارد در حال کار بر روی نسخه‌ی سوم «جنگاوری مدرن» بودند و برنامه‌های بزرگی هم برای آن داشتند که بیشتر آن برنامه‌ریزی‌ها مغایر با انتظارات اکتیویژن بود. برای مثال اینفینیتی وارد در نظر داشت تا نسخه‌ی سوم Modern Warfare مراحل ساخت طولانی‌تری داشته باشد تا استودیو بتواند ایده‌های بهتری را در بازی به کار بگیرد. این در حالی بود که اکتیویژن هر دو سال یک بار از این استودیو یک بازی از سری ندای وظیفه می‌خواست. در سوی دیگر، وست و زامپلا در صدد بودند تا سری «جنگاوری مدرن» را از مجموعه‌ی Call of Duty جدا کنند و به یک بازی یا به عبارتی IP مستقل تبدیل کنند که همین موضوع یکی از بحث‌های جنجالی میان اکتیویژن و اینفینیتی وارد شد. در هر صورت، پس از جدایی تعداد بسیاری از اعضای استودیو، اکتیویژن مجبور شد تا برای ساخت قسمت سوم «جنگاوری مدرن» علاوه بر افراد باقی مانده اینفینیتی وارد، از استودیو‌های دیگرش هم کمک بگیرد تا هر طور که شده این بازی را عرضه کند. با اینکه MW3 پیشرفت‌های نامحسوسی از نظر گرافیکی و حتی برخی المان‌های گیم‌پلی به همراه داشت، اما سازندگان آن ادعا کردند که از یک موتور گرافیکی جدید به نام MW3 Engine برای ساخت بازی استفاده کرده‌اند.
مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن قبل از اینکه به طور رسمی از جنگاوری مدرن ۳ رونمایی شود، فاش کرد که این بازی یک پیش‌درآمد بر دو قسمت قبلی خواهد بود و حتی شخصیت Ghost که به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای مجموعه بدل شده بود، نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت. این اطلاعات با اینکه در نهایت غلط از آب در آمد، اما می‌تواند نشان از این باشد که یکی از طرح‌های سازندگان برای نسخه‌ی سوم جنگاوری مدرن، استفاده از پتانسیل‌ها و محبوبیت بسیار زیاد شخصیت Ghost بوده است. Call of Duty: Modern Warfare 3 رسما در نوامبر سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii و رایانه‌های شخصی منتشر شد. همانند نسخه‌های قبلی، این بازی هم با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبه رو شد و در ۱۶ روز توانست به فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. این میزان فروش باعث شد تا رکورد فیلم سینمایی آواتار که در ۱۹ روز به این رقم رسیده بود شکسته شود. Call of Duty: Modern Warfare 3 توانست لقب پرفروش‌ترین سرگرمی تاریخ را به نام خود ثبت کند. 
استودیو اسلدج‌همر در نظر داشت تا «جنگاوری مدرن ۳» بتواند در زمان عرضه میانگین امتیاز ۹۵ درصد را از سایت متاکریتیک کسب کند که البته به این هدف خود نرسید. با این حال منتقدان روی خوشی به این بازی نشان دادند و میانگین امتیاز ۸۸ از بین تمامی نقد‌های منتشر شده، نشانه‌ای دیگر از موفقیت این بازی برای مجموعه‌ی مولتی میلیاردی Call of Duty بود.

 
Modern Warfare 3 آخرین نسخه از سری جنگاوری مدرن بود که ظاهرا به داستان این سری هم پایان داد. سری جنگاوری مدرن که توسط خالقان سری ندای وظیفه پایه‌ریزی شده بود، کمپانی اکتیویژن را وارد دوران طلایی کرد و میراثی برای آنها باقی گذاشت که باعث شده هر ساله و با عرضه‌ی هر نسخه‌ی از سری ندای وظیفه، میلیاردها دلار عاید کمپانی ناشر شود. با ساخت بازی Ghosts و Advanced  Warfare شاید دیگر نسخه‌ای از سری Modern Warfare و شخصیت‌های به یادماندنی مانند کاپیتان پرایس، نیکولای، مک‌تاویش و حتی گوست را شاهد نباشیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mohammad 77 ، omidkaqaz ، Son of anarchy ، FARID.SHOMPET ، Wanton ، 8zahra1 ، . . . P oo R ! A . . . ، # αпGεʟ ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Jack Daniel'ѕ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare - Mason - 19-05-2015، 13:28

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Minioni تاریخچه زبان برنامه نویسی کاتلین
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 5|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 4|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 3|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 2|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 1|WUNDER-GUG-GAMERS
  دوست دارین تو کدوم دنیای بازی ویدیویی باشید؟نسخه 1
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان