امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

| سَلامتِ پوست و مو |

#9
تقویت ساقه مو با مصرف مواد حاوی ویتامین “ای”

یک متخصص پوست و مو گفت: مصرف ویتامین E میتواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز، موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه موها را تقویت میکند.
دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه مصرف ویتامین E موجب بهبود رشد مو میشود، گفت: این ویتامین با کمک به رشد و توسعه مویرگها و عروق خونی میتواند به رشد موها کمک کرده، سبب افزایش جریان خونرسانی به ریشه موهای سر شده و باعث تسریع روند رشد موها شود.
وی گفت: مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کرده و در بهبود تخریب موها که به علت استفاده بیش از حد از سشوآر یا موادی که به مو آسیب رسانده پیشگیری میکند.
این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E بر مصرف مکملها ارجحیت دارد، گفت: مصرف این ویتامین میتواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه موها را تقویت می کند.
دکتر مهرگان یادآور شد: همواره راه بهتر آن است که مقادیر ویتامین E در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود، ولی در افرادی که مو و پوست سرشان بسیار خشک است استعمال خارجی روغن حاوی این ویتامین نیز مفید است .
وی در ادامه گفت: برای تهیه یک ماسک درمانی جهت استعمال خارجی می توانید چند عدد کپسول ویتامین E را با سوزن بشکافید و آنها را به موی خود بمالید و انتهای موهایتان را نیز به آن آغشته کیند و آن را برای مدت یک ساعت و یا بیشتر روی سرتان نگه دارید و سپس موهایتان را بشویید. البته راهکار اساسی برای برطرف کردن مشکل آن است که دریافت ویتامین E را از طریق رژیم غذایی افزایش دهید.
این متخصص پوست و مو گفت: منابع غذایی ویتامین E به طور طبیعی در روغنهای گیاهی و سبزیجات برگ سبز تیره، جگر و تخم مرغ و مغزها یافت میشود. روغنهای گیاهی مانند سویا، ذرت، گلرنگ، آفتابگردان و جوانه گندم از منابع خوب ویتامین “ای” به شمار می آیند.
دکتر مهرگان در پایان تصریح کرد: میزان دوز مصرف مجاز روزانه ویتامین E در حدود ۴۰۰ واحد است و مصرف دوز بیشتر از ۱۰۰۰ واحد سمی است، دوز بالای ۱۰۰۰ واحد در روز در صورتی که مکرر مصرف شوند میتواند بالعکس موجب کاهش موها شود. البته پس از توقف مصرف دوز بالا، رشد موها به حالت طبیعی بازمی گردد.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: پوست ..مو وَ زیبایی :| !! - eɴιɢмαтιc - 23-02-2015، 22:14

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راز اندام لاغر و پوست صاف چینی ها
  ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  نکات مراقبت از پوست مخصوص خانم ها و آقایون شاغل
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت
  علل و درمان های طبیعی برای رفع غده چربی زیر پوست یا همان لیپوم
  خواص ثابت شده ی گوشت قرمز برای مغز، پوست و مو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان