امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Mortal Kombat

#3
به جرأت می توان گفت که سری بازی های Mortal Kombat یکی از پر طرفدارترین بازی های مبارزه ای هستند که تا کنون راهی بازار شده اند. اما متأسفانه این سری از بازی ها پس از کنسول Sega Genesis و از زمانی که به صورت 3D درآمدند، دیگر نتوانستند به دوران شکوه خود بازگردند. هر چند که نسخه های نسل ششم کنسول ها (PS2-Xbox-GameCube) جزو عنوان های خوب این سری از بازی ها به حساب می آیند، اما باز هم نتوانستند به محبوبیت نسخه های کلاسیک دست پیدا کنند. حال پس از ساخت بازی ناامید کننده MK vs. DC Universe شاهد یک نسخه جدید از این سری از بازی ها هستیم. Mortal Kombat جدید آمده تا تمام ناکامی های گذشته را پشت سر بگذارد و دوباره خود را به عنوان سلطان سبک بازی های مبارزه ای معرفی کند.



داستان


در طی 19 سالی که Mortal Kombat پا به عرصه بازی های کامپیوتری نهاده، مدام دستخوش تغییر و ناهماهنگی در روایت داستان بوده است و از این نظر بلاتکلیف ترین بازی در ژانر مبارزه ای محسوب می شود. اما اینبار آقای اد بون (Ed Boon) تصمیم گرفت تا با گردآوری تکه های به هم ریخته ماجرای این مبارزه خونین، تولدی تازه به بخش داستانی MK ببخشد. به شما توصیه می کنم که قبل از ورود به قسمت مبارزات آزاد، ابتدا بازی را با بخش Story Mode شروع کنید. استودیوی NetherRealm برای این قسمت شیوه روایتی جالبی را در نظر گرفته است. بدین صورت که داستان با یک دموی آغازین، شروع شده و در حین رخ دادن اتفاقات، مبارزات شکل می گیرند که تعامل جذابی را بین داستان و گیم پلی ایجاد کرده است. شرکت کنندگان در تورنومنت مرگبار Mortal Kombat از چند دنیای مختلف (EarthRealm-NetherRealm-OutWorld-Edenia) وارد این مسابقات شده اند و جناح خوب، در حقیقت مبارزان زمین یا همان EarthRealm هستند که شامل شخصیت هایی چون لو کنگ (Liu Kang)، کونگ لائو (Kung Lao)، جانی کیج (Johnny Cage)، سونیا بلید (Sonya Blade) و عده ای دیگر می شوند که به رهبری لرد ریدن (Lord Raiden) خدای رعد و برق سعی دارند در این مبارزات پیروز شوند. از آنجایی که قاعده مسابقات بر این است که در صورت شکست EarthRealm زمین نابود و تحت سلطه OutWorld قرار می گیرد، ریدن از خدایان دیگر اجازه می خواهد تا در این تورنومنت شرکت کرده و با راهنمایی نمایندگان زمین، جلوی نابودی دنیای ما را بگیرد. خدایان نیز در ازای کاهش قدرت های ریدن به او اجازه می دهند تا قالبی انسانی گرفته و به عنوان یک مبارز در این مسابقه شرکت کند. البته ریدن کمتر خود را درگیر می کند، چون با وجود کم شدن قدرتش باز هم به سختی می توانند حریف او شوند. در هنگام شروع مراسم افتتاحیه مبارزات، ناگهان تصاویر و الهامات مبهمی از آینده ای نامعلوم، توسط خدایان در ذهن ریدن شکل می گیرند. خدایان به او می فهمانند که اگر جوانب احتیاط را در مورد مدیریت گروهش رعایت نکند، در پایان، EarthRealm شکست سختی خورده و کار این گروه با مرگ ریدن خاتمه میابد. بنابراین او تمام تلاش خود را در جهت برگرداندن ورق های سرنوشت به کار می گیرد. این شما و این هم سرنوشت EarthRealm...



گرافیک


بازی همچنان با موتور بازیسازی Unreal ساخته شده، اما چیزی که در این بازی شاهد هستیم، با عنوان MK vs. DC اصلاً قابل مقایسه نیست. این بازی در مقایسه با عنوان قبلی پیشرفت خوبی در گرافیک داشته، اما این پیشرفت زمانی به چشم می آید که بخواهیم این بازی را با نسخه قبلی اش مقایسه کنیم. اگر به گرافیک بازی دقت کنید، مشکلات متعددی در آن خواهید یافت که قاعدتاً دیگر نباید در این بازی شاهد آن ها باشیم. در نگاه اول، محیط های بازی به همان صورت نسخه های کلاسیک طراحی شده اند. محیط هایی تاریک و خشن که مبارزه در آن ها بسیار هیجان انگیز است. طراحی شخصیت ها هم در سطح خوبی قرار دارد، اما نکته جالب در این قسمت، این است که برخی از شخصیت ها بهتر از سایرین طراحی شده اند و از جزئیات و زیبایی بهتری برخوردار هستند. مشخص نیست که چرا چنین کاری در بازی صورت گرفته است. از طرف دیگر محیط های بازی در نمای نزدیک بسیار بی کیفیت می شوند. بافت های بی کیفیت بازی در این نماها شدیداً خودنمایی می کنند و این موضوع از زیبایی بازی کم کرده است. بهتر است در این بازی اصلاً به محیط های دور و تصاویر پس زمینه نگاه نکنید، چون برای نمایش آن ها از تصاویر به شدت بی کیفیتی استفاده شده است. این موضوع، هم در نماهای نزدیک و هم در نماهای دور کاملاً مشخص است. در برخی صحنه های بازی شاهد هستیم که مبارزه ها در حضور تماشاگران در جریان است. نکته جالب اینجاست که تماشاگران کلاً به یک صورت طراحی شده اند! افکت های تصویری، مانند خون و قدرت های خاص هر شخصیت در سطح خوبی طراحی شده و به مبارزه ها زیبایی خوبی بخشیده اند. اوج این قسمت ها فنون استخوان خرد کنی هستند که بازیکنان به یک دیگر می زنند. با اجرای این فنون به زیبایی شاهد شکستن استخوان ها و پاره شدن عضله ها هستیم. همچنین در طول مبارزه ها می توانید شاهد پاره شدن لباس ها، صورت و بدن خونین شخصیت ها باشید. در کل با وجود انتظاری که از این بازی می رفت، شاهد گرافیک قابل قبولی در این بازی نیستیم. بی کیفیتی بافت ها از جمله مواردی است که به این بازی ضربه بزرگی وارد کرده است.



موسیقی/صداگذاری


برای این شماره، موسیقی جدید و خاصی در نظر گرفته نشده و همچنان همان آهنگ هایی که از ابتدای تولید این سری برای هر مرحله ساخته شده بود را می شنوید. موسیقی ها در اکثر مواقع در فضای مبارزه ها گم می شوند و به هیچ عنوان جلب توجه نمی کنند. این موضوع در حالی در بازی رخ داده که موسیقی یکی از بخش های اصلی در این سبک به حساب می آید و هیجان بازی را چندین برابر می کند. موسیقی های این عنوان در مقایسه با بازی های کلاسیک، اصلاً جالب توجه نیست و هرگز نتوانستند آن حال و هوا را به بازی ببخشند. در قسمت داستانی بازی شاهد این هستیم که شخصیت ها صحبت می کنند. صداگذاری خوبی روی آن ها صورت گرفته و جالب ترین نکته هم این است که حرکت لب ها با صداها هماهنگ است. موضوعی که شاید در این بازی اهمیت چندانی نداشته باشد.



گیم پلی


گیم پلی از قسمت های هیجان انگیز این بازی به شمار می رود. با توجه به افتضاحی که در بازی MK vs. DC شاهد بودیم، این بازی دارای یک گیم پلی به مراتب خشن تر و خونین تر از آن عنوان است. می توان گفت که این نسخه در بخش گیم پلی به اصل خودش بازگشته است. مبارزه ها از سرعت خوبی برخوردار هستند و هیجان بسیار بالایی دارند. اگر از کسانی هستید که برای اولین بار به سراغ این بازی می روید، باید به قسمت آموزشی بازی مراجعه کنید. بخش آموزشی بازی بسیار خوب است و از صفر تا 100 این بازی را به شما یاد می دهد. از اجرای فنون ابتدایی گرفته تا فنون ترکیبی پیچیده و... را می توانید در این قسمت یاد بگیرد. در همین قسمت هم امتحان هایی از شما گرفته می شود که با پشت سر گذاشتن آن ها آموزش های بعدی به نمایش درمی آیند. بازی، هم دارای بخش داستانی و هم دارای بخش Arcade است. بخش داستانی که همان داستان گفته شده را روایت می کند و بخش Arcade هم شامل حالت های مختلف و مبارزه های گوناگون می شود. اگر با Xbox 360 این بازی را تجربه می کنید، پیشنهاد می کنم که جهت ها را با آنالوگ اجرا کنید، چرا که همچنان اجرای جهت ها روی D-Pad بسیار مشکل است و دلیل آن هم طراحی بد D-Padها است. اما اجرای فنون با کمک آنالوگ بسیارخوب است و سرعت و دقت بسیار خوبی هم دارد. یکی از قسمت های هیجان انگیز این سری از بازی ها، Fatalityهای آن است. در این بازی شاهدFatality های بسیار خوبی هستیم که هر شخصیت می تواند آن ها را اجرا کند. گیم پلی بازی برای علاقه مندان به این سری می تواند بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد.



نتیجه گیری


جدیدترین نسخه از سری بازی های Mortal Kombat برخلاف تبلیغات زیادی که انجام داد، چندان عنوان شگفت انگیز و تحسین برانگیزی نبود. این بازی با نداشتن گرافیک خیره کننده، دارای فریم ریت بالایی هم نیست. فقط گیم پلی و انسجام داستانی این عنوان توانسته این بازی را از یک شکست کامل نجات دهد. با دیدن این نسخه ها، ارزش نسخه های کلاسیک بیش از پیش مشخص می شود.

این بازی برای 2 کنسول xbox360,ps3 است.
come back Angry
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، bardia001 ، *larmes de Feu*


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
Mortal Kombat - qwertyui - 29-03-2011، 12:13
RE: Mortal Kombat - mehrani - 29-03-2011، 15:09
RE: Mortal Kombat - qwertyui - 25-04-2011، 16:43
RE: Mortal Kombat - amin - 27-04-2011، 18:23
RE: Mortal Kombat - shahradazmian - 09-08-2012، 12:35
RE: Mortal Kombat - ♥Angel♥ - 02-09-2012، 0:31
RE: Mortal Kombat - sepehr2000 - 08-09-2012، 6:39
RE: Mortal Kombat - mih - 06-01-2018، 22:38

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی Mortal Kombat 11
  نفر بعدی کیست؟ | تحلیل نمایش Mortal Kombat X در E3 2014

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان