19-04-2024، 18:38
ترفندهای روانشناختی از فروید
دلالت بر کمبود دارد
اصل کمیابی یکی از رایج ترین نمونه های فریب روانی آشکار است که ما هر روز با آن مواجه می شویم.
هر بار که تبلیغی را می بینید که وعده می دهد چیزی از نظر زمانی یا کمی محدود است، از اثر کمیابی علیه شما استفاده می کند. به راحتی می توان فهمید که چرا این کار می کند: اگر فکر می کنیم کمیاب است، تمایل داریم به چیزی ارزش بیشتری قائل شویم.
وقتی به شما می گویند که یک فرصت فقط برای مدت کوتاه یا در مقادیر محدود وجود دارد ، ترس شما از از دست دادن قوی تر می شود و تقریباً به طور غریزی می خواهید از آن اجتناب کنید.
به عنوان مثال ، می توانید افراد را متقاعد کنید که با شما وقت بگذرانند، به این معنی که نمی توانید آنها را در برنامه شلوغ خود قرار دهید.
دلالت بر کمبود دارد
اصل کمیابی یکی از رایج ترین نمونه های فریب روانی آشکار است که ما هر روز با آن مواجه می شویم.
هر بار که تبلیغی را می بینید که وعده می دهد چیزی از نظر زمانی یا کمی محدود است، از اثر کمیابی علیه شما استفاده می کند. به راحتی می توان فهمید که چرا این کار می کند: اگر فکر می کنیم کمیاب است، تمایل داریم به چیزی ارزش بیشتری قائل شویم.
وقتی به شما می گویند که یک فرصت فقط برای مدت کوتاه یا در مقادیر محدود وجود دارد ، ترس شما از از دست دادن قوی تر می شود و تقریباً به طور غریزی می خواهید از آن اجتناب کنید.
به عنوان مثال ، می توانید افراد را متقاعد کنید که با شما وقت بگذرانند، به این معنی که نمی توانید آنها را در برنامه شلوغ خود قرار دهید.