27-04-2023، 11:05
پارت سوم
سالها گذشته بود و ملتفت در دوران سکوت خود به سر میبرد. فشار های مخاطبین روی مهدیار و خصوصا سروش هیچکس بخاطر بدقولی سر آلبوم مجاز افزایش یافته بود.
آلبومی که بخاطر اختلافات هیچکس و مهدیار (که در قسمت آخر این مقاله به آن اشاره می شود) و همچین مشکلات شخصی سروش حدود 9 سال به طول انجامیده بود.
این فشارها به حدی رسیده بود که سروش هیچکس و ملتفت در یکی از بدترین دوران خود به سر میبردن و بیشترین نقدها و دیس ترک ها نسبت بهشون وارد میشد.
ولی بالآخره بعد سالها انتظار در 11 فروردین 1399 آلبوم مجاز بعد از حدود 9 سال از هیچکس و ملتفت منتشر شد.دقیقا در همین روز بارِ شدید انتقادات از روی هیچکس و مهدیار برداشته شد. ولی هنوز مشکلی وجود داشت که مخاطبین بخاطر هیجان انتشار آلبوم به آن توجه نمیکردن و ممکن بود برای تشکل ملتفت در آینده مشکل ساز شود. آلبومی که خیلی از فیت های احتمالی و قطعی آن مثل ترک "کشتارگاه" به همراهی بهرام نورایی ازش حذف شده بود و آروم آروم اختلافات طولانی مدت مهدیار و هیچکس که سالها از عموم پنهان کرده بودند داشت نمایان میشد.
بعد از انتشار مجاز، عضای ملتفت بخصوص هیچکس از زیر فشارهای مخاطبینشان خارج شده بودند.ولی همچنان مخاطبان ناراحت از کم فعالیتی علی قاف بودند. رپری که آخرین آلبومش به سال 1390 برمیگشت و در 12 سالِ بین این آلبوم تا سال 1402 فعالیت کمی داشت. مخصوصا این اواخر که شایعات اختلافات درون گروهی ملتفت شدت گرفته بود. ملتفت نیاز داشت از این فرم خارج شود. فرمِ کم کاری و سکوتی که اینبار به مذاق مهدیار و فدایی خوش نمیامد. دقیقا بعد از مجاز بود که مهدیار و فدایی نسبت به 6 سال اخیر خود( تا سال 1400) تغییر رویه دادند. ملتفت اینبار در قالب گروهی کاملا مبارز و قدرتمند بعد از سالها دوباره داشت ظاهر میشد.
اینبار فدایی جواب تمام انتقادها را در قالب دیس ترک میداد. بزرگانی مثل حصین رحمتی( بیفی که با 2 جا شروع شد، بعد فری استایل های فدایی و حصین، دیس ترک بیلیط (نه بلیط) از فدایی و دیس بک q69 حصین و در نهایت فاتحه از فدایی تموم شد) را به چالش میکشید و در کنار تمام همچنین فعالیت هایی ، شدیدا متمایل به ترک های سیاسی شده بود.
فدایی که با آلبوم عدل پای خود را در رپ فارسی محکم کرده بود ، اینبار بعد از آلبوم مجاز و تغییر رویه ملتفت ، داشت در رپ فارسی یکه تازی میکرد.
در کنار درخشش فدایی که از سالها قبل پروژه بولدسازی اون توسط مهدیار آقاجانی آغاز شده بود ، مهدیار در حال بولدسازی و معرفی رپری جوان در ساندکلود خود بود. "شاپور" ؛ نامی که با ترک های سیاسی_اعتراضی و آهنگسازی های ویژه ی مهدیار پا به عرصه گذاشته بود و رفته رفته توسط مهدیار معروف تر و شناخته تر میشد.مهدیار با پروموت شاپور در فکر پوست اندازی و شروع تغییرات اساسی در بدنه و سیاست های کاری آینده ملتفت بود.
سالها گذشته بود و ملتفت در دوران سکوت خود به سر میبرد. فشار های مخاطبین روی مهدیار و خصوصا سروش هیچکس بخاطر بدقولی سر آلبوم مجاز افزایش یافته بود.
آلبومی که بخاطر اختلافات هیچکس و مهدیار (که در قسمت آخر این مقاله به آن اشاره می شود) و همچین مشکلات شخصی سروش حدود 9 سال به طول انجامیده بود.
این فشارها به حدی رسیده بود که سروش هیچکس و ملتفت در یکی از بدترین دوران خود به سر میبردن و بیشترین نقدها و دیس ترک ها نسبت بهشون وارد میشد.
ولی بالآخره بعد سالها انتظار در 11 فروردین 1399 آلبوم مجاز بعد از حدود 9 سال از هیچکس و ملتفت منتشر شد.دقیقا در همین روز بارِ شدید انتقادات از روی هیچکس و مهدیار برداشته شد. ولی هنوز مشکلی وجود داشت که مخاطبین بخاطر هیجان انتشار آلبوم به آن توجه نمیکردن و ممکن بود برای تشکل ملتفت در آینده مشکل ساز شود. آلبومی که خیلی از فیت های احتمالی و قطعی آن مثل ترک "کشتارگاه" به همراهی بهرام نورایی ازش حذف شده بود و آروم آروم اختلافات طولانی مدت مهدیار و هیچکس که سالها از عموم پنهان کرده بودند داشت نمایان میشد.
بعد از انتشار مجاز، عضای ملتفت بخصوص هیچکس از زیر فشارهای مخاطبینشان خارج شده بودند.ولی همچنان مخاطبان ناراحت از کم فعالیتی علی قاف بودند. رپری که آخرین آلبومش به سال 1390 برمیگشت و در 12 سالِ بین این آلبوم تا سال 1402 فعالیت کمی داشت. مخصوصا این اواخر که شایعات اختلافات درون گروهی ملتفت شدت گرفته بود. ملتفت نیاز داشت از این فرم خارج شود. فرمِ کم کاری و سکوتی که اینبار به مذاق مهدیار و فدایی خوش نمیامد. دقیقا بعد از مجاز بود که مهدیار و فدایی نسبت به 6 سال اخیر خود( تا سال 1400) تغییر رویه دادند. ملتفت اینبار در قالب گروهی کاملا مبارز و قدرتمند بعد از سالها دوباره داشت ظاهر میشد.
اینبار فدایی جواب تمام انتقادها را در قالب دیس ترک میداد. بزرگانی مثل حصین رحمتی( بیفی که با 2 جا شروع شد، بعد فری استایل های فدایی و حصین، دیس ترک بیلیط (نه بلیط) از فدایی و دیس بک q69 حصین و در نهایت فاتحه از فدایی تموم شد) را به چالش میکشید و در کنار تمام همچنین فعالیت هایی ، شدیدا متمایل به ترک های سیاسی شده بود.
فدایی که با آلبوم عدل پای خود را در رپ فارسی محکم کرده بود ، اینبار بعد از آلبوم مجاز و تغییر رویه ملتفت ، داشت در رپ فارسی یکه تازی میکرد.
در کنار درخشش فدایی که از سالها قبل پروژه بولدسازی اون توسط مهدیار آقاجانی آغاز شده بود ، مهدیار در حال بولدسازی و معرفی رپری جوان در ساندکلود خود بود. "شاپور" ؛ نامی که با ترک های سیاسی_اعتراضی و آهنگسازی های ویژه ی مهدیار پا به عرصه گذاشته بود و رفته رفته توسط مهدیار معروف تر و شناخته تر میشد.مهدیار با پروموت شاپور در فکر پوست اندازی و شروع تغییرات اساسی در بدنه و سیاست های کاری آینده ملتفت بود.