22-09-2019، 12:13
(آخرین ویرایش در این ارسال: 22-09-2019، 12:20، توسط ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱.)
معرفی رشتهی «مرغداری صنعتی» شاخه کاردانش
رشته «مرغداری صنعتی» در زمینه کشاورزی از گروه کشاورزی و غذا در شاخه کاردانش قرار دارد.
معرفی رشته
امروزه اهمیت مصرف گوشت سفید از جمله گوشت مرغ و نیز تخممرغ در سلامت جسمی افراد جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، تقریباً تمام کشورهای جهان برنامههایی برای افزایش مصرف سرانه محصولات طیور از طریق صنعتی کردن این حرفه دارند.
جهت پوشش این نیازها و نیز تربیت نیروی ماهر، رشته مرغداری صنعتی ارائه شده است که هدف از تدوین این رشته آشنایی هنرجویان با اصول کلی پرورش و نگهداری مرغ و پرندگان و کسب مهارت و توانایی در جوجهکشی و پرورش انواع مرغهاست.
سطح آموزش مهارتها
هنرجویان این رشته علاوه بر گذراندن واحدهای عمومی به تعداد 22 واحد، دروس مهارتی به تعداد 32 واحد را به هرماه 11 واحد دروس اختیاری خواهند گذراند. دروس مهارتی این رشته متشکل از استانداردهای زیر است:
1-پرورش جوجه گوشتی
2-جوجهکشی
3-پرورش و نگهداری بلدرچین
4- پرورش و نگهداری بوقلمون مادر (تخمگذار)
5- پرورش و نگهداری مرغ تخمگذار
6- مهارتهای پایه پرروش طیور
7- پرورش و نگهداری بوقلمون گوشتی
نحوه راهیابی به مقاطع تحصیلی بالاتر:
دانشآموزان این رشته پس از گذراندن دروس خود با موفقیت مدرک دیپلم مرغداری صنعتی را کسب میکنند، که در صورت علاقه به تحصیل میتوانند به طرق ذیل در سطوح بالاتر ادامه تحصیل دهند:
1-بدون گذراندن دوره پیشدانشگاهی در آزمون سراسری دوره کاردانی پیوسته شرکت نموده و پس از احراز قبولی در یکی از آموزشکدههای فنی و حرفه ای سراسر کشور ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.
2- بدون گذراندن دوره پیشدانشگاهی در آزمون ورودی آموزشکدههای وابسته به دانشگاه جامع تکنولوژی (علمی ـ کاربردی) شرکت نموده و پس از احراز قبولی ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.
3-بدون گذراندن دوره پیشدانشگاهی در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت نموده و پس از احراز قبولی، در دوره کاردانی پیوسته ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.
4- در آزمون تغییر رشته یکی از دورههای پیشدانشگاهی هنر، علوم ریاضی، علومتجربی، علومانسانی و علوم معارف اسلامی شرکت نموده و پس از احراز قبولی، دوره مذکور را گذرانده و سپس از طریق آزمون سراسری دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شوند.
فرصتهای شغلی
همکاری با سازمان جهاد کشاورزی
همکاری با کشتارگاههای صنعتی
همکاری با مراکز پرورش دام و طیور
تأسیس مرغداریهای صنعتی در راستای خوداشتغالی با استفاده از تهسیلات بانکی
ساعت آموزش
رشته «مرغداری صنعتی» دارای 105 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگیهای عمومی، 52 ساعت شایستگیهای فنی، 4 ساعت شایستگیهای پایه و 9 ساعت شایستگیهای غیرفنی است.
استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «زیستشناسی متشکل از 2 واحد نظری»، «پرورش عمومی طیور متشکل از 5 واحد نظری و 7 واحد عملی»، «جوجهکشی متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «پرورش جوجه گوشتی متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «پرورش و نگهداری مرغ تخمگذار متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»،«پرورش و نگهداری بوقلمون گوشتی متشکل از یک واحد نظری و 3 واحد عملی»، «پرورش بلدرچین متشکل از 2 واحد نظری و 4 واحد عملی»، «پرورش و نگهداری بوقلمون مادر متشکل از 2 واحد نظری و 6 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.
معرفی رشتهی «عکاسی» شاخه کاردانش
همان اندازه که دیدن و ارتباط تصویری در زمینه اطلاعرسانی، تبلیغات، ارتباطات و ... فرآیندی مهم تلقی میشود، هنر عکاسی به عنوان یکی از مهمترین ابزار ثبتکننده لحظات تاریخی، اجتماعی و سیاسی در جامعه اهمیت پیدا میکند.
مردم این آمیزه هنر و صنعت را تنها فشار یک دکمه تلقی میکنند و بیشتر با عکاسی پرسنلی و مجالس آن هم بسیار جزئی، آشنا هستند. اما در دنیا اکنون 105 گرایش عکاسی شناخته شده مانند عکاسی صنعتی، عکاسی هوایی و ... را میتوان نام برد.
در این هنر شناخت آثار و کاربرد صحیح نور و قوانین عدسیها، رنگها و استفاده از قوانین و ابزار فیزیکی و مواد شیمیایی، زمینه آفرینش هنری ماندگار به نام عکس میشود؛ آنچنان که مدتها تأثیرات اساسی حتی بیش از یک کتاب، در ذهن بیننده به جای بگذارد.
دروس تخصصی این رشته شامل طراحی گرافیکی سیاه و سفید، طراحی گرافیکی رنگی، کابر رایانه، تایپ رایانهای، عکاسی دیجیتال، روتوش و ترمیم عکس رایانهای است.
*آینده تحصیلی و شغلی
فارغالتحصیلان این رشته میتوانند با اخذ معدل بالا و بدون کنکور در مراکز آموزش عالی قبول شده و یا در کنکور دانشگاه علمی کاربردی شرکت کرده و پس از قبولی در مراکز علمی ـ کاربردی مشغول به تحصیل شوند.
شرکت در آزمون کاردانی در دانشگاه علمی ـ کاربردی و شرکت در آزمون آموزشکدههای فنی و حرفهای رشته عکاسی، رشته عکاسی در ایران تا کارشناسی ارشد ادامه مییابد و فارغالتحصیلان این رشته با توجه به قابلیتهای شخصی میتوانند در استودیوهای مربوطه و یا در مراکز دولتی به کار مشغول شوند.
*ساعت آموزش
رشته «عکاسی» دارای 107 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگیهای عمومی، 54 ساعت شایستگیهای فنی، 2 ساعت شایستگیهای پایه، 4 ساعت شایستگیهای کارگاهی و 9 ساعت شایستگیهای غیرفنی است.
استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «شیمی متشکل از 2 واحد نظری»، «طراحی گرافیکی سیاه و سفید متشکل از 1 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «عکاسی آتلیهای متشکل از 2 واحد نظری و 6 واحد عملی»، «طراحی گرافیکی رنگی متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «عکاسی سیاه و سفید متشکل از 4 واحد نظری و 11 واحد عملی»، «رتوش فیلم و عکس متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «عکاسی رنگی متشکل از 2 واحد عملی و 6 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.
رشته کامپیوتر
هدف اصلی رشته کامپیوتر در هنرستان این است که دانش آموزان علاوه بر آشنایی با نرم افزارهای مختلف و تسلط در برخی از آنها ، یک برنامه نویس خوب باشند
و بتوانند برنامه های مختلف را طراحی و پیاده سازی کنند. در نتیجه آنها از همان ابتدای تحصیل در این رشته با مفاهیم برنامه نویسی و الگوریتم آشنا میشوند و
در نهایت با برنامه های سطح بالا مانند سی شارپ برنامه نویسی خواهند کرد.
برنامه نویسی و بانک های اطلاعاتی اصلی ترین دروس رشته کامپیوتر درتمامی مقاطع تحصیلی می باشند.
این رشته با ورود اینترنت جان تازه گرفته و شما در کنار تحصیل می توانید بامبانی کامپیوتر، مبانی برنامه سازی، نرم افزارهای کاربران متداول مانند (Word,Excel)،
زبان های برنامه سازی تحت ویندوز بانک های اطلاعاتی و برنامه سازی تجاری با استفاده از نرم افزارAccess، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های
کامپیوتری، زبان تخصصی با آشنایی با اصطلاحات تخصصی رایانه، طراحی مدارات منطقی پایه سخت افزار و تکنولوژی رایانه، شبکه های کامپیوتری آشنا شوید.
افراد به حسب تخصصشان به دسته های متفاوتی تقسیم شده اند.
برنامه نویسان، گرافیست ها، برنامه سازان، تعمیرکاران سیستم های رایانه ای و دیگران هر یک به نوعی با رایانه کار می کنند.
زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
مسئول کارگاه آموزش کامپیوتر
مسئول آرشیو نرم افزاری
برنامه ساز سیستم های کامپیوتری
فعالیت در کارگاه سخت افزار
راهبر سیستمهای کاربردی کامپیوتر
دستیار تولید کننده سیستمهای کامپیوتری
سرپرست سایت کامپیوتر
راهبر روندهای کنترل فرآیندهای صنعتی
تولید محتوای الکترونیکی
پشتیبان وب سایت
راه اندازی شبکه های کامپیوتری
سرپرست شبکه های محلی کامپیوتر
فعالیت در کارگاه سخت افزار
تولید و مونتاژ صدا، فیلم و انیمیشن
ساخت بازی های کامپیوتری
طراح و برنامه نویس وب سایت
طراحی و ساخت محصولات تبلیغاتی
و ....
1- تنوع رشته های هنرستان ها نسبت به رشته های دبیرستان خیلی بیشتر است .
2- هم زمان آموزش های تئوری یادگیری عملی نیز صورت می گیرد.
3- امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر راحت تر است.
4- بازار کار مناسب برای دانش آموزان حتی قبل از فارغ التحصیل شدن وجود دارد.
5-روحیه تعاون و همکاری دانش آموزان به خاطر انجام کارهای گروهی در کارگاه بیشتر است .
6- دانش آموزان با انجام کارهای عملی اعتماد به نفس بالاتری دارند .
7- با گذراندن واحد کارورزی ٬ آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار دارند .
8- دانش آموزان هنرستانی در آینده یک تولیدکننده هستند .
9- کم شدن یک سال زمان تحصیل از مزایای دیگر دانش آموزان هنرستانی است.
10- دانش آموزان هنرستانی یک سال زودتر وارد دانشگاه ٬ بازار کار ٬ اجتماع و ... می شوند.
11- بیشتر ساعات درسی هنرستان ها عملی می باشد.
12- در هنرستان ها خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان شکوفا می شود.
13- توجه مسئولین نظام ٬ سرمایه گذاری روی هنرستان ها است.
14- دانش آموزان هنرستانی بعد از فارغ التحصیلی می توانند از وام های خود اشتغالی استفاده نمایند .
15- دانش آموزان هنرستانی می توانند احتیاجات خود وخانواده را برآورده نماید
16- دانش آموزان هنرستانی با حداقل امکانات می توانند حداکثر کارایی و درآمد زایی را داشته باشند
17- دانش آموزان هنرستانی بدلیل اینکه بایستی در کارگاه ها نظم و دقت کافی را داشته باشند لذا نظم پذیری بالاتری دارند
18- دانش آموزان هنرستانی نقش بسیار مهمی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال زایی دارند.
19- دانش آموزان هنرستانی خود باوری بالاتری دارند.
رشته «مرغداری صنعتی» در زمینه کشاورزی از گروه کشاورزی و غذا در شاخه کاردانش قرار دارد.
معرفی رشته
امروزه اهمیت مصرف گوشت سفید از جمله گوشت مرغ و نیز تخممرغ در سلامت جسمی افراد جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، تقریباً تمام کشورهای جهان برنامههایی برای افزایش مصرف سرانه محصولات طیور از طریق صنعتی کردن این حرفه دارند.
جهت پوشش این نیازها و نیز تربیت نیروی ماهر، رشته مرغداری صنعتی ارائه شده است که هدف از تدوین این رشته آشنایی هنرجویان با اصول کلی پرورش و نگهداری مرغ و پرندگان و کسب مهارت و توانایی در جوجهکشی و پرورش انواع مرغهاست.
سطح آموزش مهارتها
هنرجویان این رشته علاوه بر گذراندن واحدهای عمومی به تعداد 22 واحد، دروس مهارتی به تعداد 32 واحد را به هرماه 11 واحد دروس اختیاری خواهند گذراند. دروس مهارتی این رشته متشکل از استانداردهای زیر است:
1-پرورش جوجه گوشتی
2-جوجهکشی
3-پرورش و نگهداری بلدرچین
4- پرورش و نگهداری بوقلمون مادر (تخمگذار)
5- پرورش و نگهداری مرغ تخمگذار
6- مهارتهای پایه پرروش طیور
7- پرورش و نگهداری بوقلمون گوشتی
نحوه راهیابی به مقاطع تحصیلی بالاتر:
دانشآموزان این رشته پس از گذراندن دروس خود با موفقیت مدرک دیپلم مرغداری صنعتی را کسب میکنند، که در صورت علاقه به تحصیل میتوانند به طرق ذیل در سطوح بالاتر ادامه تحصیل دهند:
1-بدون گذراندن دوره پیشدانشگاهی در آزمون سراسری دوره کاردانی پیوسته شرکت نموده و پس از احراز قبولی در یکی از آموزشکدههای فنی و حرفه ای سراسر کشور ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.
2- بدون گذراندن دوره پیشدانشگاهی در آزمون ورودی آموزشکدههای وابسته به دانشگاه جامع تکنولوژی (علمی ـ کاربردی) شرکت نموده و پس از احراز قبولی ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.
3-بدون گذراندن دوره پیشدانشگاهی در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت نموده و پس از احراز قبولی، در دوره کاردانی پیوسته ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.
4- در آزمون تغییر رشته یکی از دورههای پیشدانشگاهی هنر، علوم ریاضی، علومتجربی، علومانسانی و علوم معارف اسلامی شرکت نموده و پس از احراز قبولی، دوره مذکور را گذرانده و سپس از طریق آزمون سراسری دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شوند.
فرصتهای شغلی
همکاری با سازمان جهاد کشاورزی
همکاری با کشتارگاههای صنعتی
همکاری با مراکز پرورش دام و طیور
تأسیس مرغداریهای صنعتی در راستای خوداشتغالی با استفاده از تهسیلات بانکی
ساعت آموزش
رشته «مرغداری صنعتی» دارای 105 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگیهای عمومی، 52 ساعت شایستگیهای فنی، 4 ساعت شایستگیهای پایه و 9 ساعت شایستگیهای غیرفنی است.
استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «زیستشناسی متشکل از 2 واحد نظری»، «پرورش عمومی طیور متشکل از 5 واحد نظری و 7 واحد عملی»، «جوجهکشی متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «پرورش جوجه گوشتی متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «پرورش و نگهداری مرغ تخمگذار متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»،«پرورش و نگهداری بوقلمون گوشتی متشکل از یک واحد نظری و 3 واحد عملی»، «پرورش بلدرچین متشکل از 2 واحد نظری و 4 واحد عملی»، «پرورش و نگهداری بوقلمون مادر متشکل از 2 واحد نظری و 6 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.
معرفی رشتهی «عکاسی» شاخه کاردانش
همان اندازه که دیدن و ارتباط تصویری در زمینه اطلاعرسانی، تبلیغات، ارتباطات و ... فرآیندی مهم تلقی میشود، هنر عکاسی به عنوان یکی از مهمترین ابزار ثبتکننده لحظات تاریخی، اجتماعی و سیاسی در جامعه اهمیت پیدا میکند.
مردم این آمیزه هنر و صنعت را تنها فشار یک دکمه تلقی میکنند و بیشتر با عکاسی پرسنلی و مجالس آن هم بسیار جزئی، آشنا هستند. اما در دنیا اکنون 105 گرایش عکاسی شناخته شده مانند عکاسی صنعتی، عکاسی هوایی و ... را میتوان نام برد.
در این هنر شناخت آثار و کاربرد صحیح نور و قوانین عدسیها، رنگها و استفاده از قوانین و ابزار فیزیکی و مواد شیمیایی، زمینه آفرینش هنری ماندگار به نام عکس میشود؛ آنچنان که مدتها تأثیرات اساسی حتی بیش از یک کتاب، در ذهن بیننده به جای بگذارد.
دروس تخصصی این رشته شامل طراحی گرافیکی سیاه و سفید، طراحی گرافیکی رنگی، کابر رایانه، تایپ رایانهای، عکاسی دیجیتال، روتوش و ترمیم عکس رایانهای است.
*آینده تحصیلی و شغلی
فارغالتحصیلان این رشته میتوانند با اخذ معدل بالا و بدون کنکور در مراکز آموزش عالی قبول شده و یا در کنکور دانشگاه علمی کاربردی شرکت کرده و پس از قبولی در مراکز علمی ـ کاربردی مشغول به تحصیل شوند.
شرکت در آزمون کاردانی در دانشگاه علمی ـ کاربردی و شرکت در آزمون آموزشکدههای فنی و حرفهای رشته عکاسی، رشته عکاسی در ایران تا کارشناسی ارشد ادامه مییابد و فارغالتحصیلان این رشته با توجه به قابلیتهای شخصی میتوانند در استودیوهای مربوطه و یا در مراکز دولتی به کار مشغول شوند.
*ساعت آموزش
رشته «عکاسی» دارای 107 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگیهای عمومی، 54 ساعت شایستگیهای فنی، 2 ساعت شایستگیهای پایه، 4 ساعت شایستگیهای کارگاهی و 9 ساعت شایستگیهای غیرفنی است.
استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «شیمی متشکل از 2 واحد نظری»، «طراحی گرافیکی سیاه و سفید متشکل از 1 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «عکاسی آتلیهای متشکل از 2 واحد نظری و 6 واحد عملی»، «طراحی گرافیکی رنگی متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «عکاسی سیاه و سفید متشکل از 4 واحد نظری و 11 واحد عملی»، «رتوش فیلم و عکس متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «عکاسی رنگی متشکل از 2 واحد عملی و 6 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.
رشته کامپیوتر
هدف اصلی رشته کامپیوتر در هنرستان این است که دانش آموزان علاوه بر آشنایی با نرم افزارهای مختلف و تسلط در برخی از آنها ، یک برنامه نویس خوب باشند
و بتوانند برنامه های مختلف را طراحی و پیاده سازی کنند. در نتیجه آنها از همان ابتدای تحصیل در این رشته با مفاهیم برنامه نویسی و الگوریتم آشنا میشوند و
در نهایت با برنامه های سطح بالا مانند سی شارپ برنامه نویسی خواهند کرد.
برنامه نویسی و بانک های اطلاعاتی اصلی ترین دروس رشته کامپیوتر درتمامی مقاطع تحصیلی می باشند.
این رشته با ورود اینترنت جان تازه گرفته و شما در کنار تحصیل می توانید بامبانی کامپیوتر، مبانی برنامه سازی، نرم افزارهای کاربران متداول مانند (Word,Excel)،
زبان های برنامه سازی تحت ویندوز بانک های اطلاعاتی و برنامه سازی تجاری با استفاده از نرم افزارAccess، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های
کامپیوتری، زبان تخصصی با آشنایی با اصطلاحات تخصصی رایانه، طراحی مدارات منطقی پایه سخت افزار و تکنولوژی رایانه، شبکه های کامپیوتری آشنا شوید.
افراد به حسب تخصصشان به دسته های متفاوتی تقسیم شده اند.
برنامه نویسان، گرافیست ها، برنامه سازان، تعمیرکاران سیستم های رایانه ای و دیگران هر یک به نوعی با رایانه کار می کنند.
زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
مسئول کارگاه آموزش کامپیوتر
مسئول آرشیو نرم افزاری
برنامه ساز سیستم های کامپیوتری
فعالیت در کارگاه سخت افزار
راهبر سیستمهای کاربردی کامپیوتر
دستیار تولید کننده سیستمهای کامپیوتری
سرپرست سایت کامپیوتر
راهبر روندهای کنترل فرآیندهای صنعتی
تولید محتوای الکترونیکی
پشتیبان وب سایت
راه اندازی شبکه های کامپیوتری
سرپرست شبکه های محلی کامپیوتر
فعالیت در کارگاه سخت افزار
تولید و مونتاژ صدا، فیلم و انیمیشن
ساخت بازی های کامپیوتری
طراح و برنامه نویس وب سایت
طراحی و ساخت محصولات تبلیغاتی
و ....
مزیتهای ادامه تحصیل در هنرستان!
1- تنوع رشته های هنرستان ها نسبت به رشته های دبیرستان خیلی بیشتر است .
2- هم زمان آموزش های تئوری یادگیری عملی نیز صورت می گیرد.
3- امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر راحت تر است.
4- بازار کار مناسب برای دانش آموزان حتی قبل از فارغ التحصیل شدن وجود دارد.
5-روحیه تعاون و همکاری دانش آموزان به خاطر انجام کارهای گروهی در کارگاه بیشتر است .
6- دانش آموزان با انجام کارهای عملی اعتماد به نفس بالاتری دارند .
7- با گذراندن واحد کارورزی ٬ آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار دارند .
8- دانش آموزان هنرستانی در آینده یک تولیدکننده هستند .
9- کم شدن یک سال زمان تحصیل از مزایای دیگر دانش آموزان هنرستانی است.
10- دانش آموزان هنرستانی یک سال زودتر وارد دانشگاه ٬ بازار کار ٬ اجتماع و ... می شوند.
11- بیشتر ساعات درسی هنرستان ها عملی می باشد.
12- در هنرستان ها خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان شکوفا می شود.
13- توجه مسئولین نظام ٬ سرمایه گذاری روی هنرستان ها است.
14- دانش آموزان هنرستانی بعد از فارغ التحصیلی می توانند از وام های خود اشتغالی استفاده نمایند .
15- دانش آموزان هنرستانی می توانند احتیاجات خود وخانواده را برآورده نماید
16- دانش آموزان هنرستانی با حداقل امکانات می توانند حداکثر کارایی و درآمد زایی را داشته باشند
17- دانش آموزان هنرستانی بدلیل اینکه بایستی در کارگاه ها نظم و دقت کافی را داشته باشند لذا نظم پذیری بالاتری دارند
18- دانش آموزان هنرستانی نقش بسیار مهمی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال زایی دارند.
19- دانش آموزان هنرستانی خود باوری بالاتری دارند.