امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا سگ نجس است؟

#46
خدا حکیم است حکیم یعنی کسی که عمل بیهوده ندارد  توحید ادم قوی باشد نیاز به حرف دیگر ندارداین اولی سگ بیولوژیکی ضعیف دارد و بسیار مستعد ابتلا به عفونت های انگلی است.علاوه بر این مصرف گوشت سگ با هشت نوع بیماری در ارتباط است و کرم تریشن از طریق سگها نیز قابل انتقال است وبافت های سگ نیز به راحتی آلوده می شوند.در روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» است. وقتی از سگ مدفوع بیرون می آید، تخم های زیادی از این کِرم همراه مدفوع بیرون می آید و به اطراف مقعد سگ می چسبد. سگ به وسیله زبانش آن تخم ها را به قسمت های دیگر بدنش منتقل نموده و همه جا را آلوده می کند. اگر یکی از این تخم ها به معده انسان وارد شود، مرض های گوناگونی تولید می کند که احیاناً منجر به مرگ می شود. یا در ترشحات بزاق سگ میکروب هایی وجود دارد که برای انسان زیان آور است . به همین خاطر در دین اسلام دستور داده شده که برای طهارت ظرف آلوده به بزاق سگ (دهن زده سگ) باید آن را ابتدا خاک مالی کرد و بعد با آب شست تا آلودگی آن بر طرف گردد.
این یکی از عللی است که اسلام سگ را نجس العین دانسته تا بدین وسیله مضرّات آن را از انسان دفع کند، اما ممکن است علت‌های دیگری از نظر بهداشتی و زیست شناسی و پزشکی وجود داشته باشد که هنوز از آن آگاهی نداریم. می‌تواند بعضی از علل، مربوط به بدن و جسم نباشد، بلکه از جهت روحی و معنوی آثاری داشته باشد که هیچ گاه برای ما شناخته نشود .
حال با توجه به علل واقعی (که هم از جهت بهداشتی می‌تواند باشد و هم از جهت روانی و یا معنوی) آب و صابون و شامپو و سایر مواد پاک کننده و حتی رعایت امور بهداشتی و درمانی از قبیل واکسینه کردن و شناسنامه دار کردن سگ، نمی‌تواند نقشی در پاک کردن عین نجاست داشته باشد، چون آن آثار به وسیله آب و سایر موارد قابل دفع نیست.
البته دست زدن به سگ ، در صورت تر بودن دست یا بدن سگ، باعث نجس شدن انسان خواهد شد. اگر چه برخی از انواع سگ مانند سگ نگهبان برای انسان مفید است و می‌توان از آن استفاده کرد، اما سگ بازی یا مانوس بودن با سگ برای انسان مومن، پسندیده نیست و در روایات از آن شدیدا نهی شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط رها جوووون.لپتاپ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: چرا سگ نجس است؟ - ابراهیم هادی - 30-06-2019، 16:15


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 4 مهمان