11-03-2019، 22:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کیوان ساکت گفت: آنچه کیفیت و ارزش هنری شعر را کاهش میدهد، مناسبتی بودن و دستوری بودن شعر و ترانه است. شعرهایی که از دل برون نیاید و به قول استاد بهمنی اتفاق نیفتند و صرفا به خاطر مناسبت خاصی شاعر بنشیند و آن را بسراید در حافظه تاریخی مردم، شعر، ترانه و روزگار ماندگار نخواهد بود.
کیوان ساکت در گفتوگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از وضعیت کنونی شعر و ترانه اظهار کرد: اصولاً همیشه در تمام دوران شعر و ترانه ناب و غیرناب و فاقد ملاکها و ارزشهای هنری همچون امروز وجود داشته است.
وی افزود: آنچه کیفیت و ارزش هنری شعر را کاهش میدهد، مناسبتی بودن و دستوری بودن شعر و ترانه است. شعرهایی که از دل برون نیاید و به قول استاد بهمنی اتفاق نیفتند و صرفاً به خاطر مناسبت خاصی شاعر بنشیند و آن را بسراید در حافظه تاریخی مردم، شعر، ترانه و روزگار ماندگار نخواهد بود.
کیوان ساکت با مقایسه نوازندگی سنتی در ایران و خارج کشور خاطرنشان کرد: زمانی که نوازندگی سنتی با تکیه بر ردیف و موسیقی قدیم، صرفاً به دور از هرگونه نوآوری، نواندیشی و نیاز زمانه انجام شود، مخاطب خود را از دست میدهد و موسیقی ایرانی را به شکل ناموجهی معرفی میکند
کیوان ساکت گفت: آنچه کیفیت و ارزش هنری شعر را کاهش میدهد، مناسبتی بودن و دستوری بودن شعر و ترانه است. شعرهایی که از دل برون نیاید و به قول استاد بهمنی اتفاق نیفتند و صرفا به خاطر مناسبت خاصی شاعر بنشیند و آن را بسراید در حافظه تاریخی مردم، شعر، ترانه و روزگار ماندگار نخواهد بود.
کیوان ساکت در گفتوگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از وضعیت کنونی شعر و ترانه اظهار کرد: اصولاً همیشه در تمام دوران شعر و ترانه ناب و غیرناب و فاقد ملاکها و ارزشهای هنری همچون امروز وجود داشته است.
وی افزود: آنچه کیفیت و ارزش هنری شعر را کاهش میدهد، مناسبتی بودن و دستوری بودن شعر و ترانه است. شعرهایی که از دل برون نیاید و به قول استاد بهمنی اتفاق نیفتند و صرفاً به خاطر مناسبت خاصی شاعر بنشیند و آن را بسراید در حافظه تاریخی مردم، شعر، ترانه و روزگار ماندگار نخواهد بود.
کیوان ساکت با مقایسه نوازندگی سنتی در ایران و خارج کشور خاطرنشان کرد: زمانی که نوازندگی سنتی با تکیه بر ردیف و موسیقی قدیم، صرفاً به دور از هرگونه نوآوری، نواندیشی و نیاز زمانه انجام شود، مخاطب خود را از دست میدهد و موسیقی ایرانی را به شکل ناموجهی معرفی میکند