امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

« اخبار كوتاه نظامی »

#15
به گزارش میلیتاری نیوز، سردار «سید مجید میراحمدی» جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح درباره تحرکات آمریکا در سوریه اظهار داشت: بعضی از کارشناسان حوزه نظامی و بین المللی این‌گونه تحلیل می‌کنند که اقدام اخیر آمریکا در حمله موشکی به پایگاه هوایی سوریه، نوعی هشدار به ایران و کره شمالی هم بود؛ ولی باید عنوان کرد که این موضوع مبتنی بر یک تحلیل است، نه واقعیت.

وی افزود: با این وجود، رخداد مورد اشاره مبتنی بر هر موضوعی که باشد؛ آنچه اطلاع داریم و مبتنی بر اطلاعات دقیقی هم هست و ترامپ و مسئولان آمریکایی هم اعلام کردند، آمریکایی‌ها به هیچ عنوان ظرفیت استفاده از نیروی نظامی علیه کشورمان را ندارند.

سردار میراحمدی اضافه کرد: چون ما در سطحی از شرایط در منطقه قرار داریم که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، اجازه گرفتن چنین تصمیم‌هایی را علیه ایران به آن‌ها نمی‌دهد؛ البته این قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نیز ناشی از قاعده امنیتی گسترده کشورمان و همچنین ظرفیت و توانمندی‌های فوق العاده جمهوری اسلامی است که آمریکایی‌ها به خوبی نسبت به بخش‌هایی از آن مطلع هستند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
« اخبار كوتاه نظامی »

وی تصریح کرد: البته بعضی‌ها هم این نظریه را مطرح می‌کنند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، آمریکایی‌ها به دنبال دو قطبی کردن فضای داخلی به عنوان قطب جنگ و صلح هستند، یعنی مردم از ترس وقوع جنگ به کاندیدایی رای دهند که تمایلات مثلا غربی دارد و آمریکایی‌ها آن را بیشتر می‌پسندند.

جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح همچنیی عنوان کرد: به هر حال بعضی‌ها این تحلیل را ارائه می‌کنند؛ تحلیلی که بعضی از سیاسیون از منظر خودشان آن را مطرح کرده‌اند.

منبع: دفاع پرس

بازدید دانشجویان دانشگاه‌های افسری از یگان‌های شناور ارتش

به گزارش میلیتاری نیوز، انواع یگانهای شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح امروز(شنبه ۹ اردیبهشت) با حضور در بندر حضرت امام خمینی(ره) در معرض دید دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش اعم از نیروی زمینی، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا قرار گرفتند.

دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که در حال طی دوره معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی هستند، پس از حضور در بندر امام خمینی با اقدامات نیروی دریایی راهبردی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شدند.

بر اساس این گزارش، این دانشجویان ضمن حضور در یگان های شناور سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش اعم از ناوشکن الوند، ناو موشک انداز تبرزین، ناوهای هندیجان، سیرجان و بهرگان از نزدیک با نحوره ماموریت ها و فعالیت های این یگانها آشنا شدند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
« اخبار كوتاه نظامی »

مانور بالگرد ab212 بر فراز خلیج فارس، اجرای عملیات پرش و دریافت غواص و حضور زیردریایی کلاس غدیر برای اولین بار در بندر تجاری امام خمینی از دیگر اقدامات نیروی دریایی راهبردی ارتش بود که برای آشنایی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با این تجهیزات انجام شد.

گفتنی است در تمام مدت حضور این دانشجویان در یگانهای شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده این نیرو در جمع دانشجویان حاضر و از نزدیک به سئوالات آنها پاسخ گفت.

منبع: تسنیم
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: " اخبار كوتاه نظامی " - ÆҐÆŠĦ - 01-05-2017، 16:18

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Science فهرست تجهیزات نظامی ساخت ایران
Heart اگر باکو بخواهد از طریق نظامی مساله قره‌باغ را حل کند کنارش خواهیم بود
Heart هیچ راه حل نظامی برای قره‌باغ وجود ندارد/ ترکیه اوضاع را پیچیده می‌کند
Heart آمریکا ۱۵۰۰ نظامی خود را از عراق خارج کرده است
Shocked واکنش دادستان نظامی سیستان و بلوچستان درباره دلایل حادثه ناوچه کنارک !
  نگاه نظامی ایران به موضوع کرونا
  هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا در صورت بروز جنگ نظامی
  ادعای مقام آمریکایی در مورد اقدام نظامی ایران در خلیج فارس
  نشانه‌های آغاز تقابل نظامی ایران و آمریکا
  فرمانده آمریکایی به توانمندی‌های نظامی ایران اذعان کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان