13-08-2016، 3:51
نقل قول: به نظرم ایه۱۵۶ و ۱۵۷از هم جدا هستن!!اما در مورد این قسمت جدید...
یعنی ۱۵۶کامل به اعمالی که قوم حضرت موسی کردند که در آیات قبلی اومده و پاسخ خداوند با توجه به اون و بخشش هرکسی که تقوا پیشه کنه، خدا بخواد و..مرتبطه و ۱۵۷ یه حکم کلی تر و راه دیگه ایه.....
به نظرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:159:
الان به نظرتون! این به نظرم، تفسیر به رای نیست؟
بر چه اساس و منظقی؟
سه حدیث:
رسول خدا: هر كسی به رأی و دلخواه خویش گفتار مرا تفسیر كند به من ایمان نیاورده است+كسی كه قرآن را به رأی و نظر خود تفسیر كند، جایگاهش آتش جهنم است
امام صادق:كسی كه قرآن را به رأی و نظر خویش تفسیر كند، اگر درست و مطابقِ با واقع باشد، اجر و پاداشی برایش نیست و اگر خطا رود، هر آینه (از مرز و حق و حقیقت) بیشتر از فاصله آسمانها از یكدیگر، دور شده است
به خدا خیلی خطرناکه.از این فکرا دیگه نکنید.
این سه تا آیه 155 156 157،یا بهتره بگم این چند صفحه که ادامه هم داره کاملا در مورد داستان بنی اسرائیل هست.کاملا هم در ادامه ی همه.نمی دونم از کجا همچین استنباطی میکنید.
برای درکش حتی نیاز به ترجمه قرآن هم نیست.اگر دقت کنید توی خیلی از نسخه ها علامت "ع" نشان دهنده رکوعات قرانی هستش.آیاتی که بین دو رکوع هستن در ادامه ی هم ،در یک راستا و از نظر مفهومی به هم مرتبط ،یا به عبارت دقیق تر هم موضوعند.اگر دقت کنید آیات 152 تا 157 یک رکوع رو تشکیل میدهند.
ان شاء الله که دیگه این سوء برداشت ها تکرار نشه.بخدا خیلی خطرناکه.مراقب باشید.ثواب خواندن قران به عقاب تفسیر به رای نمی ارزه.