11-08-2016، 0:38
(آخرین ویرایش در این ارسال: 11-08-2016، 0:45، توسط mohsenniceboy.)
(10-08-2016، 14:08)oprah vinfrey نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.من برداشتم از صحبت هاتون اینه .اگه اشتباه هست بفرمایید:
دیگه نقل نگرفتم، اما دو دوست عزیز با بعضی از صحبت هاتون مخالفم و به نظرم این آیه از قرآن پاسخ باشه؛
خدا شرع و آييني که براي شما مسلمين قرار داد حقايق و احکامي است که نوح را هم به آن سفارش کرد و بر تو نيز همان را وحي کرديم و به ابراهيم و موسي و عيسي هم آن را سفارش نموديم که دين خدا را بر پا داريد و هرگز تفرقه و اختلاف در دين مکنيد. مشرکان را که به خداي يگانه و ترک بتان دعوت ميکني (قبولش) بسيار در نظرشان بزرگ ميآيد. (باري از انکار آنها مينديش که) خدا هر که را بخواهد به سوي خود (و مقام رسالت خويش) برميگزيند و هر که را به درگاه خدا به تضرّع و دعا باز آيد هدايت ميفرمايد.(۱۳)شوری
در واقع پیامی که خداوند به ادیان داده طبق کلام خودش یکیه و آن ها رو "نمیتونیم مردود یا ناقص بدونیم"
پس با توجه به یکی بودن پیام، "پاداش "هم منطقا باید یکی باشه.نه فقط بهشت برای شریعت محمد(ص)
و نکته دیگه، اسلام فقط این آیینی که الان ما داریم و شریعت حضرت محمد نیست که ما اون رو مربوط به خودمون میدونیم.در واقع معانی متنوعی داره در خود قرآن داره وکل این سیر دعوت خداوند به حق که شامل مسیحیت، یهود و... رو هم ،میشه اسلام دونست.(دین نزد خدای اسلام است)
در ضمن در خیلی از ایات قرآن یهود و نصاری با توجه به ایمانشون به خداوند مومن تر و از نظر جایگاهی بالاتر از کافرین(۵۵ال عمران) و بعضأ مسلمین قرار گرفتند ودر همون۱۱۰ال عمران هم اشاره شده...و اینکه کلام خدا رو در نظر نگیریم و به نظرات افراد دیگه توجه کنیم به نظرم زیاد جالب نیست:-(
از نظر شما به این دلیل که ماهیت ادیان همه یکی بودن و تسلیم بودن برابر خداست تفاوتی نمی کنه که اسما یهودی یا مسیحی باشیم یا مسلمان.منظورتون اینه؟
و اینکه آیا به معنای واقعی یک یهودی و مسیحی تسلیم هست؟اگر تسلیم هست که قاعدتا مسلمان هست.اگر تسلیم نیست که مسلمان نیست.میتونه غیر این باشه؟
این برداشت های جزیره ای از قرآن صحیح نیست. در مورد آیه 55 که فرمودید :
مخاطب حضرت عیسی به عنوان امام اون زمان و پیروانشون هست و قابل تعمیم هم هست چون اگر حضرت عیسی الان میون مردم بود ،و بر عقیده ی ما رجعت هم خواهند نمود،پیروان ایشون ویژگی های مدنظر آیه رو دارند.اما آیا واقعا مسیحیت امروزی پیرو مسیح هست؟که اونهارو هم قطار با کسانی که تسلیم شدند بدونیم؟
در پاسخ به این برداشت شما صفحه بعد آیه 67 هست.کاملا واضح و مشخص.که یهودی و مسیحی نبودن حضرت ابراهیم همان و حنیف و غیر مشرک بودن ایشان همان بیان شده.
یا مثال دیگه آیه 135 بقره.
یا 155 156 157 اعراف که خیلی واضح دعای حضرت موسی در قبال امت یهود و پاسخ خداوند رو بیان فرموده.
در مورد کلام خدا هم خب این کلام نیاز به شرح و تفسیر از روش صحیح داره.شان نزول رو درنظر گرفت و .....
که در تخصص من نیست فکر نمی کنم در تخصص شما هم باشه روشنک خانم.لذا منظقی تر و بهتر همون مراجعه بجای تفسیر به رای و براساس حدس و گمان های شخصی صحبت کردن هست.
نقل قول: پس با توجه به یکی بودن پیام، "پاداش "هم منطقا باید یکی باشه.نه فقط بهشت برای شریعت محمد(ص)این قسمت رو جدا نقل گرفتم.
درمورد چگونگی بهشت و جهنم رفتن و نحوه حساب و کتاب هیچ کس جز خود خداوند نمی تونه ابراز نظر کنه.
پیام یکی هست صحیح.اما آیا نحوه ی عمل به اون هم یکی هست که همگی جزای یکسان داشته باشند.پس اگر اونها صحیح ماهم صحیح منشاء این همه اختلاف کجاست؟