03-08-2016، 10:36
(03-08-2016، 2:44)mohsenniceboy نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.آقا محسن برای این موضوع سه حالت وجود دارد در فلسفه اسلامی که پایه ی اعتقاداتی اسلام رو تشریح کرده،از این سه حالت اسلام یکی رو قبول داره حالت اول این که پیروان همه ادیان درستند همه میرن بهشت،دوم پیروان دیگر ادیان به میزان هماهنگی با دین حق میرن بهشت یا جهنم،سوم اینکه فقط پیروان دین حق که اسلام باشه میره بهشت و فلسفه اسلام گفته سومی درسته و دو تای دیگه باطله این که خدا رحیمه درسته اما خدا اتمام حجت کرده که هر کسی مسلمان بشه رستگاره و در نزد خدا دین فقط اسلام هست و لا غیر پس خدا رحیم هست ولی گفته رستگاری زمانی حاصل میشه که بیاید تو راهی که من گفتم نه راهی که پدراتون گفتن.این که ادیان الهی خوبند درست اما همشون حق نیستند و فقط یک دین هست که حقه این حالتی که شما میگی همون حالت دومیه که من گفتم و تا جایی که فلسفه طباطبایی و ملاصدرا گفته باطله.
(02-08-2016، 22:42)رامین 1993 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخش ایراد داره اسلام مطلقا به شمول گرایی اعتقاد نداره تو فلسفه طباطبایی اگه نگاه کنید از سه گزینه موجود درباره ارتباط ادیان با رستگاری به شدت به وحدت گرایی اعتقاد داره ینی میگه ادیان دیگه به هیچ وجه نمی تونن به بهشت برن مگر اینکه به اسلام اعتقاد داشته باشند
پلورالیزم باطل.قبول ولی
چیزی که توسط تئوریسین ها در این خصوص مطرح میشه،اینه که پیروان تمامی ادیان،از ابراهیمی گرفته تا غیر ابراهیمی،؟حتی ادیان نژاد زرد که منشا انسانی دارند و نه الهی،به یکسان،تکرار میکنم به یکسان اهل نجاتند.در واقع این قید یکسان بودن هست که مشکل ساز هست.در صورتی که بارها در قرآن یهود و نصاری مورد عتاب قرار گرفته یا بعضا حتی تشویق شدند.نمونه ابتدای جزء هفتم که هر دو هم در کنار هم اومده
اینکه بگیم پیروان سایر ادیان هیچ بهره ای از رستگاری ندارند،حکم نقیض پلورالیسم پس نیست.چرا که این به دور از رحمت و عدالت الهی هست.