اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشجویان دانشگاه تهران صاحب سینما می‌شوند

#1
دانشجویان دانشگاه تهران صاحب سینما می‌شوند


معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: افتتاح سینما مخصوص کارکنان، دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران از پروژه های بزرگ فرهنگی دانشگاه در سال جاری است که در حال بررسی برای تعیین مکان و تعداد ظرفیت آن هستیم و تلاش داریم تا مهر ماه سال جاری راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا،‌ دکتر مجید سرسنگی در نشستی خبری به تشریح مهمترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تهران در سال جاری پرداخت و افزود: خوشبختانه این دانشگاه توانست بعد از 14 سال بسیاری از برنامه‌های متوقف شده خود نظیر جشنواره‌های انجمن‌های علمی و نشریات را احیاء کند به طوری که در سال گذشته 240 برنامه در حوزه تشکل‌های دانشجویی برگزار شد و تلاش داریم برنامه‌های خود را در سال جاری از نظر کمی گسترش دهیم.

وی در ادامه از برگزاری "جشنواره جهش" به عنوان اولین برنامه فرهنگی دانشگاه تهران در سال جاری یاد کرد و گفت: این جشنواره یکی از جشنواره‌های انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران است که امسال متفاوت‌تر از گذشته با شعار ایجاد فرصتی نو در دانشگاه از تاریخ 20 تا 22 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دکتر سرسنگی یادآور شد: تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگر این است که امسال از حضور فارغ التحصیلان دانشگاه تهران که قبلا عضو انجمن بودند استفاده می‌کنیم که موجب می‌شود دانشجویان از تجارب افراد بیرون از دانشگاه نیز بهره ببرند.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران، برگزاری کارگاه ها و سخنرانی‌های علمی توسط مهمانانی از کشورهای ژاپن، آلمان و کوبا در زمینه‌های بحران آب در ایران، میراث فرهنگی و تفاوت‌های فرهنگی ایران و غرب از قسمت‌های جالب جشنواره جهش خواهد بود.

وی همچنین تشویق و ترغیب دانشجویان و فعالیتهای علمی را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره جهش دانست وافزود: فعالیت های علمی دانشجویان به دو شکل کلاسیک و رسمی در کلاس‌ها اجتماع می‌شوند اما در بخش دیگر، این انجمن‌های علمی هستند که فرصت فعالیت های علمی را به دانشجویان می‌دهند به طوری که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند در قالب شرکت های دانش بنیان یا جمع‌های دانشجویی فعالیت های علمی خود را ادامه دهند.

دکتر سرسنگی تصریح کرد:‌ در حال حاضر دانشگاه تهران دارای 180 انجمن علمی با 130 عضو است که بیش از 15 سال از عمر فعالیت های این انجمن‌ها می‌گذرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته جشنواره‌ای برای انجمن‌های دانشگاه تهران برگزار شد بر اساس تجارب این جشنواره، تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان که از اعضای انجمن بودند طرح جامعی تحت عنوان "تغییر پارادایم" را طراحی کردند تا بر اساس آن فعالیت های انجمن‌های علمی را پیش بینی کنند که برگزاری جشنواره جهش یکی از برنامه‌های پارادایم بود.

وی همچنین برگزاری اولین دوره جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان سراسر کشور را از دیگر فعالیت های سال جدید دانشگاه تهران عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ما جشنواره کتاب سال دانشجویان را داریم اما بیشتر این کتاب ها علمی هستند و تا کنون در سطح دانشجویان جایزه کتاب فرهنگی وجود نداشت. امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشنواره مروج فرهنگ کتابخوانی و تولید کتاب فرهنگی در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: جشنواره کتاب سال فرهنگی به صورت سراسری برگزار می‌شود و معاونت فرهنگی وزارت علوم، سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی از همراهان ما در برگزاری این جشنواره خواهند بود.

دکتر سرسنگی خاطرنشان کرد: امسال جشنواره کتاب سال فرهنگی در سه بخش و دو حوزه تالیف و ترجمه برگزار می‌شود، بخش اول مربوط به کتاب‌های دینی، اخلاقی و تربیتی، بخش دوم کتاب های هنری و ادبی و بخش سوم نیز شامل کتاب های اجتماعی و سیاسی خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اعلام کرد: کتابهایی که از تاریخ اول فروردین سال 93 تا 31 مرداد 95 منتشر شده باشند تا 31 شهریور سال جاری فرصت دارند به صورت کاغذی یا الکترونیکی در این جشنواره شرکت کنند. این آثار تا پایان آبان ماه بررسی و نتایج آن آذر ماه اعلام خواهند شد.

وی همچنین برگزاری جشنواره تجسمی دانشجویان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی سال جاری دانشگاه تهران برشمرد و گفت: این جشنواره در چهار رشته نقاشی، گرافیک، عکاسی و خوشنویسی با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می شود.

دکتر سرسنگی یادآور شد: فراخوان این جشنواره تا چند روز آینده منتشر خواهد شد امیدواریم برگزاری آن بتواند خلاء‌های حوزه هنری را در دانشگاه پر کند و دانشجویان نیز آثار خوب و ارزشمندی را به این جشنواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در جشنواره هنرهای تجسمی دانشجویان، برنامه ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته در حوزه‌های نقاشی، گرافیک، عکاسی و خوشنویسی برگزار خواهد شد. دانشجویان علاقمند می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت داشته باشند و تلاش داریم سال آینده این جشنواره به شکل بین‌المللی برگزار شود.

وی همچنین به برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی و تریبون‌های آزاد دانشجویی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمیته‌ای متشکل از دانشگاه تهران، جهاد دانشگاهی و وزارت علوم تشکیل شده است که کار طراحی و برنامه‌ریزی این کرسی‌ها را بر عهده گرفته‌اند. امیدواریم با راه‌اندازی این کرسی‌ها فضایی ایجاد شود که در آن اساتید و دانشجویان بتوانند نقطه نظرات خود را در چارچوب ارزش‌ها و اصول نظام مطرح کنند تا ضمن رفع معضلات جامعه، شادابی، نشاط، طراوت و امید نیز در بین دانشجویان تزریق شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مهم فرهنگی دانشگاه تهران در سال جاری برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع دفاع مقدس است که فراخوان این جشنواره سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد‌سازی خرمشهر آغاز می‌شود و در نیمه دوم سال نیز برگزار خواهد شد.

دکتر سرسنگی افتتاح سینما مخصوص دانشگاه تهران را از دیگر پروژه‌های بزرگ این دانشگاه در سال جاری دانست و افزود: دانشگاه تهران با وسعت بزرگی دارد مکانی برای فعالیت های سینما در نظر نگرفته بود در نظر داریم در آینده نزدیک یعنی مهر ماه سال جاری سینمایی مخصوص دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه راه اندازی کنیم.

وی همچنین یادآور شد: معاونت فرهنگی دانشگاه تهران در نظر دارد که مجله فرهنگی برگ و فرهنگ را که حدود 10 سال انتشار آن متوقف شده است را مجدد راه‌اندازی کند که اولین شماره این نشریه نیز خرداد ماه منتشر خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در حال تهیه و انتشار مجله دانشجویی دیگری در دانشگاه تهران هستیم که این مجله توسط خود دانشجویان منتشر خواهد شد. با توجه به این که حدود 400 نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران منتشر می‌شود خلاصه ای از مهم ترین و جذاب ترین مطالب این نشریات در نشریه حاضر چاپ خواهد شد.

دکتر سرسنگی در پایان میزان بودجه‌ فعالیت های فرهنگی دانشگاه را ناچیز دانست و گفت: متاسفانه سال گذشته 10 درصد از بودجه دانشگاه تهران که چیزی بالغ بر 30 میلیارد تومان می‌شد محقق نشد امسال نیز مشکل بودجه در این دانشگاه وجود دارد اما این کمبودها نمی‌تواند موانعی را برای گسترش فعالیت های فرهنگی ایجاد کند. به طوری که امسال میزان فعالیت های فرهنگی دانشگاه در مقایسه با سال گذشته 20 درصد و دو سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
دانشجویان دانشگاه تهران صاحب سینما می‌شوند


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
دانشجویان دانشگاه تهران صاحب سینما می‌شوند - # αпGεʟ - 07-05-2016، 14:54

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جدید الورودها l معرفی سامانه‌های مربوط به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
Science دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳
  دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
  دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
  رشته حسابداری مشترک دانشگاه فردوسی مشهد با کالج گریفیث ایرلند
  مصاحبه برای پذیرش بعضی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران!
Rainbow توضیحات انتخاب رشته دانشگاه امام باقر کنکور ۱۴۰۳
  توضیحات انتخاب رشته دانشگاه صدا و سیما کنکور ۱۴۰۳
  نکاتی در مورد خوابگاه دانشگاه ها
  هزینه سریال علاقه مندی پیام نور ، غیر انتفاعی و دانشگاه شهید رجایی ۱۴۰۳

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان