امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 4.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[حجــــآب]

#37
(20-01-2016، 19:10)ماری انتوانت نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
بچه ها یه سوالی شما میتونید یه ایه از قران بگید که نشون بده خوانندگی برای خانم ها حرامه حدیث بلدم برا یه نفر میخوام که اعتقاد داره خوانندگی ربطی به حجاب نداره ی چیزی تو مایه های ارمیا ی اکادمی گوگوش میگه تو قران ایه ایی نیست منم گشتم البته خوب نه فقط یه ایه پیدا کردم که اونم مخاطبش زنان پیامبر بود .نمیدونم چه جوری قانعش کنم شایدم واقعا خوانندگی مشکلی نداشته باشه میشه کمک کنید؟ Heart

جاش اینجا نبود ولی امیدوارم کمکتون کنه ...

بسم الله


چند حدیث:
*-  همانا خداوند تعالی مرا راهنما و رحمت برای جهانیان قرار داده و مرا امر کرده که مزمارها و معزفه‌ها و تارها و بت ها و اعمال جاهلیت را از بین ببرم، بدرستی که معامله و تجارت و خرید و فروش آلات موسیقی حرام است. (مستدرک الوسائل، ج13، ص219) (مستدرک، ج2، ص 458)
*- از عبدالله بن عباس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده که فرمودند:برخی از اقوام هستند که قرآن را برای غیر خدا فرا میگیرند و از آن به عنوان وسیله ای از آلات موسیقی استفاده میکنندو با قرآن غنا میکنند، تا اینکه فرمودند این اقوام طبل و آلات موسیقی را نیکو میشمارند امر به معروف و نهی از منکر را زشت میدانند. سپس فرمودند: اینان در ملکوت آسمانها پلیدهای نجس خوانده می شوند. (وسائل الشیعه، ج12، ص230، ح27) (تفسیر قمی، ص427)
*- پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله:  «خمسه لا ينظر الله اليهم يوم القيمه - الي ان قال: والمغني» (جامع احاديث، ج 22، ص 233)
یعنی: خداوند در قيامت به پنج طايفه نظر (رحمت) نمي‌کند و يکی از آنان مغنی (آواز خوان) است.
*- از امام صادق علیه السلام درباره قول زور(که در آیه 30 سوره مبارکه حج آمده) سؤال شد، فرمودند:غناء همان قول زور و سخن باطل است... شما را از نواختن آلات موسیقی همچون صنج ها برحذر میدارم، همانا شیطان با کسیکه آنرا بنوازد به سرعت همراه میشود ملائکه از او فرار میکنند و نفرت دارند. هرکه در خانه اش چهل روز طنبور (سه تار) باشد غضب الهی را بسوی خود جلب کرده است. (من لایحضره الفقیه، ج4، ص46، ح6)
*- امام صادق علیه‌السلام: «الْمُغَنِّيَةُ مَلْعُونَةٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَكَلَ كَسْبَهَا» یعنی: «زن خواننده و کسی که از کسب او بخورد، ملعون و مطرود از رحمت خداست» (وسائل الشيعه، ج 17، ابواب ما يکتسب به، باب 15، ص 121)
«المنجّم ملعون، و الکاهن ملعون، والساحر ملعون، و المغنيه ملعونه، و من آواها و اکل کسبها ملعون، و قال (ع): المنجم کالکاهن، و الکاهن کالساحر، و الساحر کالکافر، و الکافر في النار؛» (امع احاديث شيعه، ج 22، ص 241)
*- یعنی: منجّم ملعون است، کاهن ملعون است، ساحر ملعون است و زن خواننده ملعون است و هم چنين کسی که او را منزل دهد و از کسب و درآمد او مصرف کند ملعون است. و فرمود: منجم مثل کاهن، کاهن مانند ساحر، ساحر مثل کافر و کافر در آتش دوزخ است
خب، حالا این چند روایت را بشنوند چه می‌شود؟ حرف‌شان را پس می‌گیرند یا توجیه می‌کنند؟
الف نظم منطقی در یک جامعه وقتی حاکم می‌شود که اولاً هر کسی در حوزه‌ی مأموریت و مسئولیت خود کار کند و ثانیاً طبق فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، هیچ کس در مسائلی که به آن علم ندارد، وارد نشود و همین‌طوری اظهار نظر نکند، چه رسد به این که با قطعیت بگوید و در نتیجه دستورالعمل نیز صادر کند که باید مجوز صادر بشود.
«وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا» (الإسراء، 36)
ترجمه: و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن (بر آن ایستادگی مکن)، زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد.
ب به طور قطع گویندگان این قبیل سخنان، اساساً نه با اسلام و احکام اسلام آشنایی دارند و نه با موسیقی و خوانندگی و اصلاً نمی‌دانند آیا مطلقِ موسیقی حرام است یا موسیقی و خوانندگی نیز حلال و حرام دارد و مرز آنها کدام است؟ اگر از آنها بپرسند: فرق طرب و غنا، و سایر موسیقی‌ها و خوانندگی‌ها چیست؟ نمی‌دانند. اما اجتهاد نیز می‌کنند!
چند استفتاء:
*- دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
ج1و3) اگر صداى زن به‌صورت غنا باشد و یا گوش دادن به صداى او به قصد لذت و ریبه باشد و یا مفسده‏اى بر آن مترتّب گردد و یا همراه با موسیقى لهوى و حرام باشد، جایز نیست.
ج2) غنا یعنى ترجیع صدا به نحوى که مناسب با مجالس لهو باشد که از گناهان بوده و بر خواننده و شنونده حرام است.
*- دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
غنا حرام است ، و منظور از آن سخن باطلى است که با آوازى خوانده مى‏شود که مناسب مجالس لهو و لعب باشد . و همچنین جایز نیست با این گونه صدا قرآن و دعا و مانند آن را بخوانند‌، ـ و بنابر احتیاط واجب ـ سخنانى غیر از آنچه گفته شد نیز به این گونه صدا نخوانند . و همچنین گوش دادن به غنا حرام است و اجرت گرفتن بر آن نیز حرام است و ملک گیرنده نمى‏شود . و همچنین یاد گرفتن و یاد دادن آن نیز جایز نیست . و موسیقى یعنى نواختن آلات مخصوص موزیک نیز اگر به نحوى باشد که مناسب مجالس لهو و لعب است حرام است ، و غیر آن حرام نیست . و اجرت گرفتن بر نواختن موسیقىِ حرام ، نیز حرام است ، و ملک گیرنده نمى‏شود ، و تعلیم و تعلّم آن نیز حرام است .و شنیدن صدای زن با تهیج جنسی جایز نیست.
*- دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
بطور کلی همه آهنگ هایی که از آلات طرب باشد حرام است و غنا یعنی دور دادن صدا در گلو و خوانندگی زن به صورت غنا و شنیدن صدای او نیز حرام است.
*- سؤال: در باب صدای غنا منظور از مفسده چه نوع فسادی است؟ (مرجع: آیت الله خامنه‌ای)
پاسخ: منظور از مفسده در این گونه مجالس این است که انسان از یاد خدا غافل شده و همین غفلت، زمینه دوری انسان از خدا و اخلاق شده و ورود به فساد و فحشا، افتادن در گناه و معصیت و انحرافات جنسی و اخلاقی به دنبال خواهد داشت.
 
 
 
با توجه به اینکه جامعه ما بر اساس اصول اسلام شکل گرفته است، آیا به راستی خوانندگی زنان در دایره بندگی و ایمان می‌گنجد؟!
 
–> آیا قرآن آواز خواندن زن را حرام دانسته است؟
در خصوص حرمت آواز خواندن زن در قرآن آیه ای نیست، بلکه آیاتی که به طور کلی حرمت بعضی کارها را برای زنان بیان کرده مثل نگاه کردن، آشکار کردن زینت و… یا بعضی آیات که درباره حرمت اصل غنا و آواز خوانی حرام است، شامل آواز خواندن زن هم می شود که به چند آیه اشاره می کنیم:
1- «وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِن….»؛
و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز براى شوهران خود یا پدران یا پدران شوهر یا پسران خود …. بدون شک صدای زن مخصوصا با آواز و ناز، زینت او محسوب شده و در این آیه نهی شده از آشکار کردن آن برای نامحرمان.
2- «و من الناس من یشترى لهو الحدیث لیضلّ عن سبیل اللّه بغیر علم و یتخذها هزواً اولئک لهم عذاب مُهین»؛
گروهى از مردم، خریدار سخنان بیهوده اند، تا به نادانى، مردم را از راه گمراه کنند و قرآن را به مسخره مى گیرند. بهره اینان، عذابى است خوار کننده. در روایات صحیح، این آیه بر غنا و موسیقی تطبیق شده و وعده آتش، بر آن ها داده است.
 3- «والذین لایشهدون الزور واذا مروا باللغو مروا کراماً»؛
 مؤمنان واقعی آنان اند که به دروغ شهادت نمى دهند و چون بر ناپسندى بگذرند، به شتاب از آن دورى مى جویند. در روایت معتبر،”الزّور”به غنا و موسیقی تفسیر شده است.
 4- «والذین هم عن اللغو معرضون»؛
«آنان که از عمل (یا سخن) بیهوده اعراض مى کنند». در ذیل این آیه شریفه، روایتى از امام نقل شده که آن حضرت مى فرماید:«انه الغناء والملاهى»؛  «آن لغو، عبارت است از لهو و لعب».
5- «یَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ لَسْتنُ‏َّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیْتنُ‏َّ فَلَا تخَْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِى فىِ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا»؛
اى همسران پیامبر، شما مانند هیچ یک از زنان [دیگر] نیستید، اگر سَرِ پروا دارید پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیمارى است طمع ورزد و گفتارى شایسته گویید. این آیه هر چند درباره زنان پیامبر(ص) است. اما توصیه ای که به آنها می کند شامل زنان دیگر نیز می شود، اینکه در گفتارشان با نامحرمان با نرمی سخن نگویند تا دیگران در آنها طمع کنند و مسلما نهی از آواز خوانی نیز از این آیه به دست می آید.
 
–> روایاتی که در خصوص حرمت شنیدن صدای زن خواننده وارد شده است، و بیع و شراء و کسب او را حرام دانسته چنین است:
1- مسعده ‌بن ‌زیاد می‌گوید:
«در خدمت ‌امام ‌ششم‌(ع) بودم ‌که ‌شخصی‌ گفت‌: در همسایگی ‌من ‌کسانی ‌هستند که ‌کنیزهای ‌آوازه ‌خوان ‌و موسیقیدان ‌دارند و گاه‌ و بی گاه‌ می‌خوانند و می‌نوازند. گاهی‌ که‌ برای ‌کاری ‌به ‌طرف‌ دیوار خانه ‌آنان ‌می‌روم‌، اندکی توقف ‌می‌کنم ‌تا آواز آن‌ها را بهتر و بیش تر بشنوم‌! حضرت ‌فرمود: دیگر این ‌کار را تکرار مکن‌».
2- «قَالَ سُئِلَ أَبُو الْحَسَنِ الرِّضَا (ع) عَنْ شِرَاءِ الْمُغَنِّیَهِ فَقَالَ قَدْ تَکُونُ لِلرَّجُلِ الْجَارِیَهُ تُلْهِیهِ وَ مَا ثَمَنُهَا إِلَّا ثَمَنُ کَلْبٍ وَ ثَمَنُ الْکَلْبِ سُحْتٌ وَ السُّحْتُ فِی النَّارِ»؛
حسن بن علی وشاء می گوید: از حضرت رضا (ع) سؤال شد: کنیز آوازه خوان را می شود خرید و فروش کرددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.  فرمود: مردی کنیزی دارد که او را با آواز خود مشغول می کند. پولی که از محل فروش او به دست می آید، مانند پولی است که از فروش سگ به دست می آید و حرام است.
3- «أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) یَقُولُ الْمُغَنِّیَهُ مَلْعُونَهٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَکَلَ کَسْبَهَا»؛
امام صادق(ع) فرمودند زن آوازه خوان مورد لعن است و ملعون است کسی که درآمد او را بخورد. در این زمینه روایات دیگری است که در کتب فقهی و روایی موجود است و می توانید آنها را وسایل الشیعه ببیند.
 
بسیاری‌ از آوازهایی که بانوان در مجلسی می‌خوانند، عده‌ای‌ را در ارتکاب‌ گناه‌ بی‌اختیار می‌کند، این ‌نوع‌ آواز‌خوانی ‌حرام‌ است، پس این خوانندگی‌ که‌‌ اثر تضعیف‌ کننده‌ ایمان‌ و پروای‌ از گناه‌ را داشته‌ باشد، حرام‌ است‌، به همین منظور در ادامه نظر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در خصوص خوانندگی زنان در ادامه می‌آید:
 
–> آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای
اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست.
 آیا جایز است مردى غناى زن اجنبیه را به قصد لذت بردن از حلال خود گوش کند؟ آیا غناى زن براى شوهر و بر عکس جایز است؟ و آیا این گفته صحیح است که شارع مقدس غنا را به علت ملازمت آن با مجالس لهو و لعب و عدم انفکاک از آن دو حرام کرده و تحریم غنا ناشى از تحریم آن مجالس است؟
 گوش‌ دادن به غنا که عبارت است از ترجیع صدا به نحوى که طرب‏انگیز و مناسب با مجالس لهو و گناه باشددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، مطلقاً حرام است، حتّى غناى زن براى شوهرش و بالعکس و قصد لذت بردن از همسر، استماع غنا را مباح نمى‏کند و حرمت غنا و مانند آن، با تعبّد به شرع ثابت شده و از احکام ثابت فقه شیعه محسوب مى‏شود و دائر مدار ملاکات فرضى و آثار روانى و اجتماعى نمى‏باشد، بلکه تا زمانى که این عنوان حرام بر آن صدق کند، حکم آن حرمت و وجوب اجتناب به‌ طور مطلق است.
 
–> آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی
 شنیدن صدای آواز زن برای مرد نامحرم چه حکمی دارد؟
 حرام است.
آیا گوش دادن به موسیقی‌هایی که زنان می‌خوانند، ولی آرام هستند و مناسب مجالس فساد نیستند، هم اشکال دارد؟
 حرام است.
 خواندن سرود توسط زنان به صورت دست جمعی همراه با مردان اگر موجب مفسده نباشد، چه حکمى دارد؟
 اشکال دارد.
به نام خدا و با عرض سلام آیا گوش کردن به ترانه خوانده شده توسط خواننده زن چنانچه آن خواننده پیر باشد، جایز است و همچنین آیا مصافحه کردن با آنان ایرادی دارد؟
هر دو مورد حرام است.
 اجرای سرود توسط بانوان در مراسم اعیاد مذهبی چه حکمی دارد؟
 جایز نیست.
 آیا گوش دادن به صدای زن خارجی با موسیقی ملایم اشکال دارد؟
گوش دادن به آواز زن جایز نیست و اگر موسیقی مناسب مجالس لهو و فساد نباشد، جایز است.
 بسمه تعالی می‌خواستم بپرسم که در گروه‌های کُر که صدای زن و مرد با هم مخلوط است، آیا شنیدن آن حرام است؟
هر گاه صدا مناسب مجالس لهو و فساد نباشد مانعی ندارد.
گوش دادن به آواز زن نامحرم براى مرد در صورتى که اشعار مذهبى بخواند و موجب مفسده هم نباشد چه حکمى دارد؟
 اشکال دارد.
 آواز خواندن زن براى زنان و براى شوهرش چه به صورت غنا و چه بدون غنا چه حکمى دارد؟
 براى شوهرش و براى سایر زنان بدون غنا و بدون آهنگ‌هاى مناسب لهو و فساد اشکال ندارد.
 گفته مى‌شود: «گوش دادن به دو نوع از موسیقى شرعاً اشکال دارد: صداى زن و دیگرى آهنگ مطرب، یعنى آهنگى که انسان را از حالت طبیعى خارج مى‌سازد.
الف) در خصوص مورد اول: یعنى گوش دادن مرد به آواز زن مشکلى نیست، ولى آیا گوش دادن آواز زن براى زن هم حرام است؟
چنانچه آهنگ و صدا مناسب مجالس لهو و فساد باشد، براى زنان هم جایز نیست.
ب) در مورد دوم باید بگویم که هیچ گونه آهنگى نمى‌تواند مرا از حالت طبیعى خارج سازد، گوش دادن به نوار موسیقى، چه با کلام و چه بى‌کلام، چه غمگین و چه غیر غمگین، براى من چه حکمى دارد؟
 معیار، افراد و اشخاص نیستند، بلکه کلیه آهنگ‌هاى متناسب با مجالس لهو و فساد براى همه حرام است، خواه انسان را از حالت طبیعى بیرون ببرد یا نبرد.
نظر به ابهامات و پرسش‌هایى که در خصوص چگونگى مواجه افکار عمومى با موسیقى و آواز زنان مطرح است، سؤالات ذیل تقدیم حضور مى‌شود:
1ـ اجراى آواز بانوان به صورت تک‌خوانى و هم‌آوایى چه حکمى دارد؟
2ـ پرداختن زنان به موسیقى و آواز تا چه حد مجاز است؟
3ـ آواز بانوان به چه نحوى و در چه مکان‌هایى مجاز است؟
4ـ آیا پخش و انتشار موسیقى و آواز بانوان مجاز است؟
 کلیه آهنگ‌ها و صداهایى که مناسب مجالس لهو و فساد است، حرام و غیر آن جایز است و فرقى در این قسمت میان مرد و زن نیستدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، ولى خوانندگى نوع مباح براى زنان در صورتى جایز است که مجلس مخصوص به جنس خودشان باشد، خواه دسته جمعى بخوانند یا به تنهایى.
جوانان عزیز باید توجه داشته باشند که سیل تهاجم فرهنگى غرب نباید ما را مرعوب سازد و تصور کنیم ما باید خود و احکام دین خود را بر فرهنگ آن‌ها تطبیق دهیم؛ زیرا فرهنگ غرب گام به گام جوانان را به سوى ابتذال کامل پیش مى‌برد و آن‌ها را از درون تهى مى‌سازد و به این ترتیب هر گونه مانع را که بر سر راه مطامع آن‌هاست، بر مى‌دارد.
 

[حجــــآب]

مطمئن باش مردی که تو را دوست داشته باشد نسبت به تو غیرت دارد!!
شک نکن!
مردی که دوستت ندارد
,برایش فرق نمیکند...
چه بپوشی...
کجا بروی...
کی برگردی...
با کی باشی...
توی پیجت چه عکسی بگذاری یا پروفایلت چه عکسی باشد...
.
مردی که عاشق توست میخواهد همه چیزت....
زیبایی ات...
عاطفه و عشقت...
زنانگی ات...
پاکی و عفتت...
همه صرفا و منحصرا برای خودش باشد و بس نه هیچ کس دیگر!!
.
دوست ندارد با پخش عکسهایت تو را عمومی کند....
دوست ندارد اندام و چهره ات توجه مردان دیگر را جلب کند...
نمیخواهد چشم هرزه ای شکارت کند...
نمیخواهد وسیله ارضاء دیگران شوی...
نمیخواهد بیت المال باشی...
.
مردی که دائم میگوید هر جور راحتی بچرخ....
هر جا دوست داری برو...
هر عکسی از خودت دوست داری پخش کن...
هر مانتویی خواستی بپوش...
آرایش کن...
شیک برو بیرون.....
روشن فکر و مدرن نیست, بی غیرت است....
مرد نیست...نر است...عاشقت نیست...
فقط کنارت زندگی میکند...
.
این را من نمیگویم پیامبر خدا فرمود:
\"\"\"مردی که از بی حجابی زنش راضی است بی غیرت است و اگر دیگران بی غیرت خطابش کنند گناه نکرده اند!!!\"\"
. مرد بی غیرت,ناموسش


[حجــــآب]


دختر جان سایز حَیٰایَت چند ؟



خطاب به اونایی که غیرت حراج کردند .

دست خانم بزک کرده اش رو میگیرد و به کوچه و خیابان می آورد ...!
هنوز مانده ام که به نمایش گذاشتن زیبایی خانمش برای دیگران از خود گذشتگی است یا از خدا گذشتگی !
__________________________________
جالبه که عده ای معتقدند :
اسلام ١٤٠٠ سال پیش با در نظر گرفتن حجاب ، هم اکنون موجب عقب افتادگی است ...!
__________________________________
خطاب به همین معتقدها اعلام میکنیم :
اگر اقتدا کردن به حجاب و راه حضرت زهرا(س) موجب عقب افتادگی است و اگر اقتدا کردن به بچه های حضرت زهرا(س) موجب بی کلاسی است ...
به نمایندگی از عاشقان حضرت زهرا(س) و راه این بزرگوار خطاب به همه با صدای رسا میگویم...:
١- افتخار ماست بی کلاسی ...
٢- افتخار ماست عقب افتادگی ...
٣- اگر با کلاسی و تجدد بر بی بند و باری است، الحمدلله که ما بی کلاسیم ...
٤- ما عقب افتاده ها افتخار میکنیم ناموس خودمون رو از سن پایین با حجاب زهرایی آشنا میکنیم ...
٥- غیرت حضرت علی(ع) و حیای حضرت زهرا(س) را الگوی خودمون و فرزندان آینده خودمون معرفی میکنیم...

حالا قضاوت با خودتون ...
آیا درست نیست اینطور بگیم که ...:
١- پسر جان سایز غیرتت چند ...؟!
٢- دختر جان سایز حیایت چند ...؟!

[حجــــآب]
پاسخ
 سپاس شده توسط Thyme ، -samira- ، mT_pOoM_taaK ، Cute+Girl


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
[حجــــآب] - L²evi - 06-03-2015، 23:08
RE: [حجــــآب] - *_* - 17-02-2016، 15:49
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 29-05-2018، 18:31
RE: [حجــــآب] - mahyy - 10-11-2019، 16:06
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 10-11-2019، 17:43
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 30-05-2018، 21:01
RE: [حجــــآب] - Miss.saly - 30-05-2018، 21:04
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 30-05-2018، 21:30
RE: [حجــــآب] - Miss.saly - 30-05-2018، 21:37
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 30-05-2018، 21:59
RE: [حجــــآب] - reihaneh_84_93 - 06-08-2018، 19:07
RE: [حجــــآب] - roya15 - 20-06-2016، 17:42
RE: [حجــــآب] - Faust - 14-01-2016، 15:00
RE: [حجــــآب] - ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ - 21-01-2016، 9:34
RE: [حجــــآب] - amin 15 - 21-02-2016، 12:54
RE: [حجــــآب] - mT_pOoM_taaK - 22-03-2016، 10:37
RE: [حجــــآب] - яαнα.м - 08-04-2016، 15:51
RE: [حجــــآب] - mT_pOoM_taaK - 21-04-2016، 10:20
RE: [حجــــآب] - _wιɴɴer_ - 05-05-2016، 18:28
RE: [حجــــآب] - Cute+Girl - 11-05-2016، 15:39
RE: [حجــــآب] - Cute+Girl - 12-05-2016، 9:36
RE: [حجــــآب] - Cute+Girl - 12-05-2016، 11:55
RE: [حجــــآب] - Cute+Girl - 12-05-2016، 13:29
RE: [حجــــآب] - ωøŁƒ - 12-05-2016، 13:04
RE: [حجــــآب] - hany1380 - 19-06-2016، 17:33
RE: [حجــــآب] - _wιɴɴer_ - 19-06-2016، 18:20
RE: [حجــــآب] - _wιɴɴer_ - 25-06-2016، 12:57
RE: [حجــــآب] - _wιɴɴer_ - 30-06-2016، 15:58
RE: [حجــــآب] - _wιɴɴer_ - 02-07-2016، 22:12
RE: [حجــــآب] - IM JUST TIRED - 21-01-2017، 13:34
RE: [حجــــآب] - sama00 - 21-01-2017، 15:17
RE: [حجــــآب] - sama00 - 21-01-2017، 17:42
RE: [حجــــآب] - mT_pOoM_taaK - 23-01-2017، 16:24
RE: [حجــــآب] - The moon - 20-07-2017، 15:38
RE: [حجــــآب] - mT_pOoM_taaK - 07-08-2017، 23:16
RE: [حجــــآب] - Thyme - 05-05-2019، 13:45
RE: [حجــــآب] - red_Queen - 10-08-2019، 0:07
RE: [حجــــآب] - red_Queen - 31-10-2019، 23:57
RE: [حجــــآب] - red_Queen - 01-11-2019، 13:28
RE: [حجــــآب] - red_Queen - 02-11-2019، 9:18
RE: [حجــــآب] - Open world - 10-08-2019، 11:39
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 10-08-2019، 12:16
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 31-10-2019، 15:56
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 05-11-2019، 17:40
RE: [حجــــآب] - م‍حمّد - 03-09-2019، 19:21
چآدر من - (-_-) - 11-12-2015، 19:18


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان