15-01-2016، 15:02
(15-01-2016، 14:53)ارش خان نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(15-01-2016، 13:25)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.عزیز من مردم ایران از زمان حضرت زرتشت و حتی قبل از اون خداپرست بودن.دین زرتشتی خودش دین الهی هست.
(15-01-2016، 11:00)ارش خان نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.خدا میگه به حرف والدین خودتون گوش کنید و از اونا اطاعت کنید و اونو هم تراز عبادت های مهمی مثل نماز قرار داده و حتی اگه نماز مستحب بخونی و پدر یا مادرت صدات کنند باید نمازتو بکشنی ولی وقتی پدر یا مادر چیز خلاف دین بخواد نباید به حرفشون گوش کنی
(14-01-2016، 18:03)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.ما با دینش مخالف نیستیم،اما ایشون چرا در برابر ایران میجنگید؟سلمان یک آدم خیانتکار بود.
(14-01-2016، 12:52)*mehrzad* نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یکی بود که ایرانیا رو به عربا فروخت:|
لطفا اینقدر بی ادبانه صحبت نکنید
اینهمه در وصف سلمان شنیدیم و اینهمه هم اینجا بود که بعید میدونم شما خونده باشیش
شما که دم از تمدن میزنی و مطمئنم به این اعتقاد داری که ایرانیا از عربا بهترن
به نظرت این نژاد پرستی نیست؟؟؟
خدا که خداست گفته لا اکراه فی الدین
بعد شما به جرم مهاجرتش به عربستان و اسلام آوردنش بهش توهین میکنی ؟؟؟
خب کشور هم عین همینه
تا وقتی که حول محور الهی باشه روی چشم ولی وقتی برخلاف دین الهی باشه باید باهاش مخالفت کرد
اگه همین ایرانی ها مسلمون بودند همین سلمان پهلوشون میجنگید
باید حواستون باشه که اون موقع ایران برحق بوده یا نه
(15-01-2016، 13:50)★MøbîÑą★ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.آقا من یه مثال میزنم.مثلا یه نفر زادگاهش شهر تهرانه ولی اصالتا شمالی هست.این فرد اصالتا شمالی هست ولی تو تهران بزرگ شده.پیامبر هم همین بوده،تو عربستان بزرگ شده ولی اصالتا عرب نیست.عبرانی هست.
(15-01-2016، 11:00)ارش خان نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(14-01-2016، 18:03)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.ما با دینش مخالف نیستیم،اما ایشون چرا در برابر ایران میجنگید؟سلمان یک آدم خیانتکار بود.
(14-01-2016، 12:52)*mehrzad* نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یکی بود که ایرانیا رو به عربا فروخت:|
لطفا اینقدر بی ادبانه صحبت نکنید
اینهمه در وصف سلمان شنیدیم و اینهمه هم اینجا بود که بعید میدونم شما خونده باشیش
شما که دم از تمدن میزنی و مطمئنم به این اعتقاد داری که ایرانیا از عربا بهترن
به نظرت این نژاد پرستی نیست؟؟؟
خدا که خداست گفته لا اکراه فی الدین
بعد شما به جرم مهاجرتش به عربستان و اسلام آوردنش بهش توهین میکنی ؟؟؟
(14-01-2016، 23:11)★MøbîÑą★ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.کی گفته اماما و پیامبر عرب بودن؟؟؟اماما و پیامبر از نسل حضرت ابراهیم بودن،ابراهیم هم عرب نبود.
(14-01-2016، 19:10)*mehrzad* نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.ب هر حال اماما هم عرب بودن
اسلامی که زورو شمشیرو ادم کشتن باشع قبول ندارم
اینقدر عربا ادم کشتن که جوی خون راه افتاد
به این میگی اسلام اوردن؟
:|
بعدشم همه اینا جمله ها همون عرباست که سلمان ایرانیارو بشون فروخت:|
منم کاری براشون میکردم ازم تعریف میکردن:|
اگر به عرب خدمت کرده در اصل به همین امام ها خدمت کرده
دوست عزیز چرا از خودت حرف در میاری،قرآنو که باخط میخی ننوشتن،قرآن با زبان عربی بر پیامبر نازل شده،زادگاهش عربستان بوده
سلمان در زمان ساسانیان بوده و دین ساسانیان ان زمان زرتشت بوده
و اگر چه دین زرتشت امروز یکی از ادیان الهی محسوب میگردد، اما واقع این است اسناد به صورت محکم و قاطع، دین الهی بودن زرتشت را تثبیت نمینماید، چنان چه دین الهی نبودنش را تثبیت نمینماید.
[rtl]طبق اسناد تاریخی، در این که زرتشت یک مصلح ایرانی بود که بیش از هزار سال قبل از میلاد ادعای نبوت کرد و با مبارزه علیه خرافات آیین مغان و اعتقادات شرک آمیز چند خدایی، ایرانیان را به سوی خدای هستی (اهورا مزدا) دعوت کرد، اتفاق نظر بیشتری وجود دارد، اما در این که خودش یک نبی بوده، اختلاف نظر است.[/rtl]
[rtl]الف – از نظر قرآن کریم، مردمان به لحاظ اعتقادی به سه دسته کلی تقسیم میشوند که عبارتند از : مؤمنین به اسلام – اهل کتاب و بالاخره مشرکین؛ و اهل کتاب، یهودیان، صابئین، نصارا (مسیحیان) و مجوس شمرده شدهاند:[/rtl]
[rtl]«إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ» (الحج، 17)[/rtl]
[rtl]ترجمه: كسانى كه ايمان آوردند و كسانى كه يهودى شدند و صابئىها و مسيحيان و مجوس و كسانى كه شرك ورزيدند؛ البته خدا روز قيامت ميانشان داورى خواهد كرد زيرا خدا بر هر چيزى گواه است.[/rtl]
[rtl]ب – بنا بر این تمامی کسانی که زرتشت را دین الهی قلمداد نمودهاند، مبتنی بر این آیه، آنان را همان «مجوس» یا «شاخهای» از مجوس قلمداد نمودهاند. (اغلب اقوال حاکی از آن است که زرتشت همان مجوس است).[/rtl]
[rtl]ج – طبق آیه فوق و نیز احادیث صحیح، مجوسیان دارای پیامبر و کتاب بودهاند. پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: «مجوسیان پیغمبری داشتند که او را کشتند و کتابی نیز داشتند که آن را سوزاندند. پیغمبر آنان کتاب خود را بر روی دوازده هزار پوست گاو نوشته بود.» (حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 11، ص 96، ج 15، ص 126)[/rtl]
[rtl]بنا بر این، در اهل کتاب بودن مجوس تردیدی نیست، اما در این که مجوس همان دین زرتشتی میباشد و پیامبرشان نیز همان زرتشت است، تردید وجود دارد. چنان چه برخی از محققین میگویند: «مجوس نیز مانند همه ادیان به فرق و مذاهب تقسیم شد که از جمله به چهار فرقه یا مذهب به نامهای: 1. کیومرثیه؛ 2. زروانیه؛ 3. مسخیه؛ 4. زردشتیه تقسیم شدند و زرتشتیان با کتاب اوستا، یکی از این مذاهب هستند، چرا که نام کتاب اصلی مجوس «زمزمه» بوده است، نه اوستا. برخی میگویند چون کتاب گاتها، 17 قصیده است و در واقع زمزمه است، همان است.[/rtl]
[rtl]برخی از مورخین نیز زرتشت را از پیروان انبیایی چون ارمیای یا عُزَیر نبی دانستهاند. (ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، چاپ مصر، ج 1، ص 145 و 146) و نیز (تاریخ طبری، چاپ قاهره، ج اول، ص 282 و 402).[/rtl]