امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکته های جهت ساخت و خرید کانکس

#4
[تصویر: 1286287833.villa.jpg]

رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا، نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه­های عمرانی و کاهش زمان برگشت سرمایة سرمایه­گذاران و عواملی از این قبیل باعث شده­اند تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه­های سنتی صنعت ساختمان روز به ­روز بیشتر شود. روش­ “سازه­های پیش­ ساخته سبک” که یکی از تکنولوژی­های نوپا در عرصه ساخت و ساز­های عمرانی در کشور است موضوع مصاحبة شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران با مهندس احمدی ، معاونت اجرایی موسسة سازه­های پیش­ساختة سبک (SAP) است.در زیر نکات مهم آن ملاحظه می­گردد: صنعت ساختمان در جهان در حدود صد تا صد و ده سال قدمت دارد و شروع آن به زمانی بر می­گردد که اولین تیرهای بتونی به صورت T شکل، تولید صنعتی شده و قطعات بتونی با اشکال مختلف در مقیاس صنعتی تولید شد.کاربرد‌های کانکس کانکس مطبوعاتی کانکس مطبوعاتی در مسائل مختلفی از جمله کانکس مسکونی و سرویس‌های بهداشتی (دستشویی، حمام) و … در ابعاد مختلف، با مواد مختلف (ساندویچ پانل و …) و طرح‌های متفاوت مورد مصرف قرار می‌گیرد. استفاده از آن این قابلیت را نسبت به ساخت خانه دارد که طرح‌های مختلفی را می‌توان در تهیه آن به کار برد. چنانچه محل اقامت و سکونت شما باید در مدت کوتاهی جا به جا شود می‌توانید از کانکس استفاده کنید. زمان تهیه کانکس از دیگر مزیت‌های کاربردی آن است زیرا مدت زمان ساخت خانه قابل مقایسه با مدت وقت تهیه کانکس نیست. این ویژگی امکانی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید اسکانی سریع داشته باشید. مسائل کاربردی کانکس بسیار است که برخی از آن در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینجا نوشته شده است البته انعطاف پذیری در تهیه یعنی می توان در تهیه تولید کانکس طرح ها ونقشه های مختلفی به کار برد تا کانکس بتواند هر نیازی را بر طرف نماید.اگر تکنولوژی ساختمان را به معنی وارد شدن صنعت در ساختمان ­سازی بگیریم، از حدود سال۴۷ تکنولوژی ساختمان وارد ایران شد و اوج آن زمانی بود که ساختمان ­سازی به صورت شهرک ­سازی در بعضی از شهرهای بزرگ مثل اصفهان (مجتمع ذوب آهن)، اهواز، تبریز، تهران و برخی دیگر از شهرها شروع شد. این صنعت بیشتر از کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند، انگلیس و فنلاند به ایران وارد شد.

با خیال راحت نقشه دفتر ایده ال خود را با اتاق منشی، سالن کنفرانس، آبدارخانه و سرویس بهداشتی طراحی کنید.
برای بهینه سازی فضای داخل کانکس می توان از پارتیشن استفاده کردتا از فضای داخلی کانکس بتوان بهترین استفاده را نمود .
برای اینکه دفتر شما شبیه کانکس نباشد می توانید از ساندویچ پنل استفاده کنید. هم شکیلتر خواهد بود هم عایق گرما، سرما و صدا خواهد بود.
برای اتاق منشی می توانید یک میز تعبیه کنید تا از فضا به نحو احسنت استفاده شود.
برای دیوارپوش داخلی پی وی سی را توصیه می کنیم تا از یک سالن شیک بهره مند شوید. ضمن اینکه نسبت به حشرات و گرما مقاومت زیادی دارد
هر گونه تجهیزات لازم برای سالن کنفرانس را بررسی کنید تا با بهترین طراحی و ساخت در اختیارتان قرار گیرد.
می توانید برای آبدارخانه کابینت، سینک و هود در نظر بگیرید.
برای داخل اتاق خود از رنگ های زنده و روشن استفاده کنید تا فضا دلبازتر شود
برای رنگ نمای خارجی ترکیب رنگهای سایه روشن بکار ببرید. مثلا زرد طلایی و مشکی. این رنگها تجملاتی بوده و شما را منحصر به فرد می سازد
تکنولوژی سازه­های پیش­ ساخته سبک :حال که متوجه شدید کانکس چیست به سراغ پیش ساخته ها می رویم.تنوع تکنولوژی­ های ساختمان بسیار زیاد است و هر کدام ویژگیها و قاعدتاً محدودیت­های خاص خود را دارند. سیستم سازه ­های پیش ساخته سبک را حدود ۳۴ سال پیش یک آمریکایی ابداع کرد. مرحله صنعتی شدن آن ۵ تا ۶ سال به طول انجامید. عمده­ترین شرکت­هایی که در دنیا این تکنولوژی را به کار می­گیرند، شرکت E.V.G اتریش و شرکت­های ۳D Panel و RAM در آمریکا می­ باشند. توجه زیاد صنایع اروپایی به تکنولوژی سازه­های پیش­ ساخته سبک به خاطر مشکلاتی بود که در سایر تکنولوژی­های پیش­ ساخته وجود داشت. به طور مثال تکنولوژی Large Panel با وجود سرعت بالا و کارخانه­ای بودن آن، با مشکل ضعف اتصالات روبروست و همچنین وزن سنگین ساختمان یک معضل جدی در این تکنولوژی به شمار می­رود. حمل­ونقل قطعات سنگین بتونی، این فرآیندها را دشوار می­کند. در زلزله­ای که چند سال پیش در ترکیه اتفاق افتاد، ساختمان­های زیادی که در آنها از تکنولوژی Large Panel استفاده شده بود به دلیل ضعف اتصالات تخریب شدند. یکی از کاربردهای اصلی صفحات ساخته شده از نی در سقف کاذب می باشد. در ساختمان های با سقف شیب دار از سازه نگهداری سقف استفاده شده و یک شبکه فلزی یا چوبی از زیر به سازه خر پا متصل می گردد و صفحات بافته شده از نی در داخل این شبکه قرار می گیرد. این صفحات از بالا با دوغ آب گچ و از زیر با ملات گچ اندود می شود. این روش با هدف اصلی عایق حرارتی در خانه سازی منازل شرکت نفت در جنوب اجرا شده است. نحوه دیگر استفاده از این صفحات سقف کاذبی است که در ساختمان های پردیس مرکزی دانشگاه تهران اجرا شده است. در این روش یک صفحه پانل کانتکس(یک ردیف نی با قطر کامل و یا نصف شده) به ضخامت حدود ۱۵ میلی متر با مفتول های فولادی به سقف اصلی متصل گردیده و از حرکت و تغییر شکل مفتول ها به کمک چوب های چهار تراش جلوگیری شده است. همچنین میتوان از سازه های فلزی سبک جهت زیر سازی سقف های کاذب استفاده کرد و با توجه به اینکه وزن پانل های کانتکس سبک بوده از پروفیل هایی مانند نبشی و سپری و تسمه با نمره پایین بهره برد. خیزران یا بامبو که در زبان فارسی به آن نی گفته می شود، گیاهی چند ساله از تیره گندمیان است. به لحاظ اینکه ان گیاه به طور طبیعی در آب پرورش یافته و رشد می کند، در مقابل رطوبت بسیار مقاوم و تغییر ناپذیر است. مقاومت نی در حالت طبیعی بسیار زیاد است به طوریکه بعضی از انواع آن برای داربست تا چند طبقه و انواع دیگر به جای میلگرد در بتن مسلح به کار برده می شود.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: نکته های جهت ساخت و خرید کانکس - nazi72 - 13-12-2015، 10:39

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساخت پوششی برای نامرئی کردن اجسام کوچک
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است
  مراحل ساخت یك بمب هسته ای (اتمی)
  آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم و خرید اتریوم
  13 نکته ساده برای لاغری اسان
  ساخت اتم‌های ضدماده در آزمایشگاه
  ساخت ماده‌ی بیولوژیکی جدید در ابعاد میکروبی!
  ساخت راکتور هسته‌ای توسط نوجوان ۱۴ ساله!
  ساخت یک ساندویچ در ابعاد مولکولی!
  ساخت دستگاهی برای شنیدن درد دل گیاهان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان